Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بقایای بارداری
بقایای بارداری بعد چهار روز از سقطم ۱۳در ۹ بود بعد دوهفته مصرف قرص متیل بقایا له سایز ۱۰در ۸ رسید .ایا باید کورتاژ بشم یا دفع میشه خودش ؟؟؟بعد سونوی دوم احساس عفونت واژن دارم البته خفیف .کمکم کنید
- سوند
سلام خانم دکتر،آیا به نظر شما برای زایمان سزارین با بی حسی نخایی وصل کردن سوند ضروری است؟و گذاشتن ان طبق دستور پزشک انجام میشود یا بیمارستان؟
- سونوگرافی رحم و ضمائم
سلام من قبلا کورتاژ تشخیصی انجام دادم برای فیلم که جواب پاتولوژی که اومد ضخیم بودن رحمو نشون داد بعد مدتی قرص پروستروژن مصرف کردم ۳ ماه حالا دو با سونو انجام دادم دومی سونو که انجام دادم اینه رحم به ابعاد 96#58#47م م است اکوی تخمدان هاطبیعی است کیست و توده دیده نشد میومتر هتروژن است ضخامت اندومتر 9 م م میشه جوابشوبرام توضیح بدید ممنون.
- طریقه مصرف قرص
سلام من الان دوبار هست که خوردن قرص رو یادم میره ،دفعه اول شبش که یادم رفت ، فردا صبحش خوردم الان هم باز اتفاق افتاده ،تصمیم گرفتم ساعت بزارم که این اتفاق نیفته اما سوالم اینه اگه الان این اتفاق افتاده ازادامه قرص به بعد بخورم یا مثل اهمالکاری سابق به جبرانش در روز بعدش بخورم وآخرشب همون روز هم یه دونه دیگه که، مخصوص برای اون شب مصرف کنم یااصلا نخورم ازادامش بخورم ؟ ممنونم راهنماییی شم
- رحم
خانم دکتر اندازه دهانه رحم در بارداری ۲۵ میلی و با وجود سرکلاژواژینال سقط کردم چند روز پیش سونوگرافی سه بعدی دادم واسی رحمم گفت هم شله هم خیلی ضعیف دهانه رحم چکار بکنم خانم دکتر ک بارداری بعدیم سقط نشه همه آزمایش های خودایمنی انعقادی هورمونی و عکس رنگین نرماله مشکلم فقط دهانه رحمه ترا خدا کمکم بکنید چکار بکنم ک دیگه سقط نکنم
- بارداری و قرص فولیک اسید
سلام من می خام باردار بشم وقرص فولیک اسید می خورم روز یه دونه آیا خوبه و مشکلی که نداره
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم واسه گرفتن برگه پرده بکارت باید حتما همراه داشته باشیم؟ رابطه داشتم ولی میخوام نوع پرده امو بفهمم چون اولین بار خون ریزی نداشتم، بخاطر همین میخوام بدونم حلقوی بوده ایا
- آی وی اف
سلام من از روز دوم پریودی ۲۴ درجه سینال اف وhmgتزریق میکردم روز ۷ پریودی به جای۲۴ درجه سینال اف ۱۲ درجه وارد کردم وتا روز بعد متوجه نشدم
- چسبندگی لوله های رحم
- سلام خانم دکتر میخواستم بدونم بعداز درمان چسبندگی لوله های رحم با لاپاراسکوپی دوباره امکان بازگشت چسبندگی وجود دا رد.باتشکر.
- نواحی اکوژن در نوجوان با سابقه ی کانسر برست در مادر
سلام خسته نباشید..آیا ممکنه با توجه به اینکه مادرم کانسر برست داره این اکوژن بدخیم و سرطانی باشه؟ چ راه هایی برای درمان این بجز دارو و عمل جراحی یا نمونه برداری پیشنهاد میکنید؟ در تخمدان چپ هم یک کیست ۴۸ میلی متری دارم . آیا میشه که از داروی گیاهی برای درمان هر دو درد استفاده کنم؟
- ورم در بارداری
با سلام هفته ۳۱ بارداری هستم و از اول بارداری به دلیل سقط های قبلی و سرکلاژی که در هفته ۲۰ داشتم استراحت مطلق هستم و به جز مکمل های بارداری قرص آ اس آ ، ایزوپرین و آمپول انوکساپارین و شیاف پروژسترون استفاده میکنم . پا درد زیادی در ناحیه مچ پا احساس میکنم و امروز متوجه ورم پای چپم شدم . خواستم بپرسم آیا خطرناکه ؟؟ و اینکه با عرض معذرت گاهی احساس دلپیچه و دفع مدفوع به همراه مخاط دارم نگرانم
- قطعی پریودی
سلام خانم دکتر.به خاطر لکه بینی طولانی حدود ۴۰ روز دکتر برام ۱۵ عدد جستیران تجویز کردن وخونریزی قطع شد دکتر گفتند پریدی بعدی اگر تا دهم آن پاک نشدی برای کورتاژ تشخیصی مراجعه کنم.در پریدی که ۱۸ آذر بود بعد از ۱۳ روز پاک شدم ولی تا امروز که ۸ بهمن هست هنوز پریود نشدم ۵۱ ساله هستم.ممکنه یائسه شده باشم یا دلیل دیگه ای داره لطفا راهنمایی بفرمایید
- سقط
سلام خانم دکتر آیا آمپول سلوکیان قویتره یا آمپول کلکسان انوکساپارین
- PCOD کیست درموئید و پولیپ رحمی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۲۵ ساله و virgin هستم. توی نتیجه سونوگرافی تشخیص PCOD خفیف کیست درموئید 22m و و پولیپ 56×68×77 m در قسمت قدامی رحم مشاهده شده. باتوجه به اینکه علائم خاصی ندارم بجز نامنظم بودن پریود آیا نیاز به پیگیری و درمان خاصی دارم؟ و در آینده با مشکلی مواجه میشم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
- متفورمین ۵۰۰
سلام خسته نباشید خاستم بپرسم قرص متفورمین ۵۰۰ برای جوش هایی که بر اثر هورمونی زده میشه از جمله پلاکتین و هورمون مردانه فایده داره جوش ها را از بین میبره من دختر ۱۹ سالم کیست تخمدان ندارم برای جوش هورمون مردانه که در فک و چانه میزنم خوبه؟
- پریود درحال شیمی درمانی من باید چه کارکنم
- زیگیل تناسلی
باسلام خانم دکتر،من بعداز رابطه جنسی دچار یک خراش کوچک شدم که وقتی به پزشک مراجعه کردم گفتند خود به خود ترمیم میشود،امروز متوجه یک برآمدگی نرم بدون درد و خارش و سوزش،درهمان قسمت شدم که رنگش کمی تیره است،ایا زیگیل تناسلیست؟
- اندومتریوز
با سلام .آیا با وجود اندومتریوز،ذخیره کم تخمدان میشود باردار شد؟و مصرف قرص وروژست باعث کاهش ذخیره تخمدان می شود؟
- iui و ivf
با سلام خانم دکتر ivf را در کدام مرکز یا بیمارستان انجام می دهند؟
- عفونت دربارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته ۱۶ بارداری هستم وبیمار شما. کمی عفونت داشتم به مدت سه روز گفتید پماد واژینال استفاده کنم و خوب شدم ولی بعد از چند روز دوباره عفونتم برگشت باید چیکار کنم


