Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جراحی
با سلام خانم دکتر عزیز
خانم دکتر عزیز من 25 ساله و مجرد هستم در دوران دبیرستان با تحریک ناحیه خارجی خودارضایی میکردم وبه خاطر این موضوع دچار بیرون زدگی کلیتوریس شدم و به دکتر مراجعه کردم و دکتر گفت چیزی نیست و نمیشه کاری کرد و منم از خجالت نتونستم برخی سوالات رو بپرسم خواهش میکنم شما جواب بدین خیلی نگرانم
1-خانم دکتر بیرون بودن کلیتوریس سبب کاهش تحریک پذیری کلیتوریس میشه؟؟
2-اگه کلیتوریس بیرون باشه سبب زود انزالی میشه؟؟
3-میشه بدون دست زدن به کلیتوریس با عمل جراحی مشکل رو برطرف کرد؟؟
خانم دکتر خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی نگرانم - در مورد عمل میومکتومی
سلام خانم دکتر عزیز من دوازدهم اسفندعمل میومکتومی داشتم استروژن و پروژسترون بهم دادن ولی دوبار پریود شدم قرصها رو طبق دستور پزشکم خوردم ولی بازم پریود می شم خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید منون میشم
- کمکم کنید خانم دکتر خواهش سلام من دوماهه بچم از شیر گرفتم سمت راست بالای سینه و نزدیک زیر بغلم باد کرده زیاد ترسیدم و رفتم دکتر عمومی برام سنو سینه نوشته چون خاله من دچار سرطان سینه شد
در سونو سینه افزایش اکوژنیسیته نسج فیبروگلاندولار همراه با نواحی توبلر اکوفی در بافت پارانشیمال در دو طرف نیمه خارجی در دو سینه تغییرات خوش خیم پستانی مشاهده شد. لنف نود در نیمه راست ۱۴میلی متر و ۴و در نیمه چپ با ۱۵و ۴میلی متر در اگزبرای راست و چپ دیده شده این به چه معناست
- شکل واژن
سلام وخسته نباشید.ببخشید آیا لب واژینال البته لب فرعی ممکن هست ک مثل لب بزرگ صاف نباشد منظورم ازلحاظ متقارن بودن نیستش ینی یه جوری ک برجستگی های خیلی ریزی شبیه گل کلم روش دیده بشه آیا طبیعی هست؟
- سلام ۴۹روز سزارینم میگذره دو هفته بعداز زایمانم خونریزیم گذاشت ولی ترشحاتی زرد رنگ بوی بد مجبورم تالان پد میزارم
سلام ۴۹روز سزارينم میگذره دو هفته بعداز زایمانم خونریزیم گذاشت ولی ترشحاتی زرد رنگ بوی بد دارم مجبورم تالان پد میزارم
- کانسر دهانه سرویکس
آیا دختران باکره و مجرد امکان ابتلا به کانسر دهانه رحم دارند؟
- سلام. روز بخیر.
من ۴۳ سال دارم و دکتر به خاطر کیست تخمدان ب ای من امپول واریو پپتیل تجویز کردن. هر ۲۸ روز یکبار میزنم.از اسفند گذشته تا الان ۸ تا تزریق کردم. و از اون موقع تا الان پریو نشدم. اخیرا دکتر برای من آزمایش afp و ca125 نوشتن. توی آزمایشم خوشبختانه ca125 نرمال بود. ولی afp نسبت به آزمایش قبل زیاد شده بود. یعنی از ۴ رسیده به ۱۰/۵. با توجه به اینکه من قرص وروژست هم ۶ بسته مصرف کردم. برای این افزایش afp نگرانم
- کانون اکوژن در تخمدان
سلام وقت بخیر در رحم مادر من یک کانون اکوژن در سونو گرافی مشاهده شده، ایشون حدود ۵۴سال سن دارند و هیچ علامتی از درد یا مشکل خاصی ندارند، آیا موضوع نگران کننده است؟
- سزارین
سلام شش ماهه برای بار پنجم سزارین کردم الان سه روزه بعد شش ماه با برداشتن بار سنگین زیر بخیه سزارین سمت چپ کش اومده و متورم شده چه کار کنم
- بیماریهای زنان
سلام ، ببخشید دکتر من دو ماه درست پریود نمیشم در حد خیلی کم ، هم میوم ۲ سانتی دارم هم کیست ، قبلا موقع پریودی خونریزی داشتم ولی الان ۲ ماه نامنظم شده ، خون کم میبینم ، دکتر امپول پروژسترون بهم داد، الان یک روز پرزود شدم ولی خون کمه ، میتونم امپول پروژسترون رو بزنم که خونریزیم زیاد بشه
- سوال
ایا این حرف درست است که قارچ درمان نشده یا عفونت درمان نشده باعث مرگ زنان میشود؟ اگه کسی عفونت داشته یا قارچ داشته باشه و درمان نکرده باشه ایا امکانش هست با دارو خوب نشه و براش مشکل جدی ایجاد کنه؟
- قطع ترشح
سلام مدتی است ترشحاتم قطع شده. ترشح نمیاد. قبل از این هرروز ترشحات داشتم و کاملا طبیعی بود اما حال دیگه ندارم. شاید نزدیک چند هفته میشه 20ساله و متاهل هستم. علت چیست؟
- سندرم راکی تانسکی؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
- آیا توده هیپواکو خطرناک است؟
سلام من سونوی پستان دادم و سینه چپ رو نوشته توده هیپواکو و oval با احتمال کیست ملتهب به ابعاد۵#۹
ایا این خطرناکه یا مشکلی نیست چون شش ماه پیش سونو دادم چیز خاصی توی سونو نبود. . در ضمن موقع سونو من در روز پنجم پریود بودم. - زنان
بتا خیلی بالا بعد سقط نشانه ی چیست سرطانی هست اگر خیلی بالا بره
- سلام وقت بخیر من ۲۳ سالمه و یکی دو هفته ای میشه داخل دیواره ی واژنم ی چیز سفت احساس میکنم که خیلی هم اوباش درد داشت یعنی احساس میکردم میخوام زایمان کنم علتش چیه باید چیکار کنم
- زگیل تناسلی
سلام. زگیل تناسلی که با دارو خوب شده و کاملا محو شده تو بدن ایا باز قابل برگشته؟احتمال داره دوباره برگرده
- رابطه مقعدی
سلام. دو یا سه هفته یکبار رابطه مقعدی به زن آسیب میرسونه؟
- ضایعه اکوژن
سلام من ۳۳ سالمه ازدواج نکردم تا حالا۳۰ بهمن پریود شدم و ۱۲ اسفند سونوگرافی دادم در تخمدان راستم یک فولیکول با جدار اکوژن به دیامتر ۱۵ میلیمتر در تخمدان راست مشاهده شده. آیا این یعنی وجود کیست؟
- کیست
با سلام و احترام من کیست مولتی لوکوله سمت چپ تخمدانم به سایز ۶ سانت با سپتای نازک دارم دکترم خیلی نگرانم کرده ممنون میشم راهنماییم کنین که این کیست خطرناکه؟


