Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ورژست
سلام.من از روز اول پریودیم دارم قرص ورژست میخورم الان که هشت روزمیگذره خونریزی بیشتر شده .آیا همچنان به خوردن قرص ادامه بدهم.
- pco و لیزر
سلام خانم دکتر. من از سال 87 pco هستم. و همیشه قرص های سیپرترون کامپاند و یاسمین و ... مصرف میکردم. از سال 97 به مدت یک سال ونیم قرص ویتاگنوس مصرف میکردم که بعد دکتر بهم گفت کامل قطعش کن چون هورمون به بدنت نمیرسونه. بعد قرص متفرومین و اسپرونولاکتون به مدت 8 ماه هست که مصرف میکنم. به تازگی سونو دادم بهم گفتن تخمدان هات بزرگ و پر از کیست شده. تو این 8 ماه هم تقریبا پریودم منظم بود جز مرداد ماه که فقط لکه بینی داشتم. دکتر بهم قرص استرادیول والرات و متروکسی پروژسترون دادن. میخواستم بدونم ایا وضعیت الان تخمدان هام امکان داره بخاطر لیزر ناحیه بیکنی باشه ؟
- دفع تکه گوشت در زمان پریود
سلام من هر دوماه یکبار موقع پریود دفع یه چیز گوشتی از بدنم دارم میخواستم بدونم مشکلی هست یا نه
- بارداری در قرآن
سلام و ادب.طول بارداری در قرآن و روایات اسلامی 9 ماه گفته شده ک بیشترین طول بارداری را9ماه گفته اند. آیا این باور از لحاظ علمی درست است؟ و آیا این مدت از زمان لقاح شروع میشود یا پریود؟
- پریودی
سلام ۴۹ ساله هستم با پریودیهای نامنظم وخونریزی با پزشک مراجعه کردم که دوفاستون تجویز شده. ده شب بخورم بعد نخورم واز ۱۵ پریودی دوباره بخورم. سوالم اینه ۱۵ روز رو از اولین روز قاعدگی حساب میکنن؟ وااگر خونریزی داشتم باز ۱۵ ام بخورم.؟
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم اگه بعد قرص استرومارین ۱۰تا که خوردم پریود شدم باید چی کار کنم بعد قرص مدروکسی پروژسترون از کیه بخورم میشه راهنمایی کنید
سلام.چن ماهی بود پریودی نامنظمی داشتم ب پزشک مراجعه کردم گفتن تنبلی تخمدان داری و دارو برام تجویز کردن قرص سیبل خوردم دوره اول خوب بود الان قرص استرومارین مصرف میکنم ب قرص ۸ ک رسیدم خونریزی شرو شد در صورتی ک یک هفتع بود تازه پاک شدع بودم میشه راهنمایی کنین الان قرص استرومارین بزارم کنار یا ادامه بدم ؟؟؟
- سقط جنین
- سلام خسته نباشید لطفا جواب پاتولوژی معده را بهم بگید چطوریه
two pieces in one block totally embedded stomach antrum mucosa biopsy mild to moderate chronic active gestritis
- انتقال آی وی اف
سلام من آی وی اف انجام دادم امروز تست دادم عدد 2/5 بود امکان دارد بعد از چهار روز مثبت بشه
- قرص کابرگولین
سلام وقتتون بخیر.به دلیل پرولاکتین بالا(۶۲) کابرگولین تجویز کرد نصف قرص وسط هفته و نصف دیگه جمعه ها مصرف میکنم.پریودم قبل از مصرف مرتب بود اما ازوقتی قرص رو شروع کردم اولین قاعدگیم تقریبا ۱۰روزه که عقب افتاده.خواستم بدونم تاخیر پریودم به دلیل مصرف کابرگولین هست؟ هفته ی اول استفاده هم کمی حالت تهوع و سردرد خاصی داشتم.
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر من رابطه جنسی دارم و برای درمان تنبلی تخمدان پیش شما میام ایا نیازه بهتون بگم که رابطه جنسی دارم حضورا؟ چون دوست نداشتم حضورا بگم با مادرم میام ایا لازمه بگم؟ رابطه جنسی با کاندوم و شاید دو سه ماه یکبار
- قطع قرص ضدبارداری
سلام خانم دکتر عزیز. من از روز 5 پریودم به مدت 4 روز قرص ضدبارداری کنتراسمین خوردم به خاطر عوارضی که داشت قطع کردم الان دوباره پریود شدم. آیا طبیعیه؟ چون هفته پیش پریود بودم. به خوردن قرص مجدد ادامه بدم؟ یا بذارم این دوره خونریزی تموم شه؟ این خونریزی پریود محسوب میشه یا نه با توجه به اینکه هفته پیش پریود بودم؟ با توجه به این شرایط پریود بعدیم بهم میریزه دوباره؟ سپاس از پاسخگویی
- قرص دزولست
سلام خانوم دکتر من عروسیم هست چند روزه دیگ ب امید خدا و اینکه رفتم پیش دکتر زنان بهم قرض دزولست دادن برای جلوگیری ک مصرف کنم ۳ تا ورق دادن ۷ روزه دارم میخوام ولی حس میکنم خونریزیم ب این دلیل بیشتر شده و روزه ۷ پریودی هست و پاک نشدم هنوز میخام قرص رو قطع کنم دیگ نخورم اگر نخورم احتمال داره کلا هی لکه بینی داشته باشم؟
- سلام مجرد هستم و رابطه هم نداشتم ولی تو سونو زده کانون اکوفری به ابعاد ۶ در۳ درداخل کاویته اندومتر بدون واکنش دسیدوائی واضح دیده شد جهت افتراق از ساک بارداری ازمایش بتا توصیه شده
- مراقبت بعد از سزارین
سلام خسته نباشین من دوسال پیش زایمان کردم سزارین بعدش هنوز پیش هیج دکتر زنانی نرفتم خواستم بدونم حتما برا چکاب باید برم؟مشکلی داره ک این مدت نرفتم؟
- پریودی نامنظم وداغی پا
سلام خسته نباشیدببخشیدمن پریودام ۱۰روزعقب میافته بعضی موقعه هادوروزیا۴روزیا۳روزعقب میافته وبسیارکف پام دراون زمان داغ میشه دلیلش چیه میشه راهنماییم کنیدممنون
- عفونت
سلام خانم دکتر من زایمان سزارین داشتم تقریبا 50 روزه خونریزی اینام تموم شده ولی الان ترشح زرد رنگ خیلی دارم بوی بدی هم میده حالم از خودم بهم میخوره چیکار کنم
- لکه بینی
سلام من ۳ماهه وروژست مصرف میکنم و ۱ماه لکه بینی دارم اولش قهوه ای بود بعد تبدیل به پریود شد و الان باز کم شده و قهوه ای شده ولی قطع نشده .مشکلی نیست الان ۱ ماه بیشتره اینجورم.و کی میشه نزدیکی داشت با این شرایط؟
- عفونت
سلام خانم دکتر عزیزم وقت بخیر خسته نباشید🌹 خانم دکتر سوالی داشتم خدمتتون من هفته ۲۴بارداری هستم چند وقته ببخشید اینو میگم اما بخاطر این موضوع خیلی استرس دارم و ۲،۳ روزه شدید شده که در مدفوع کرمک مشاهده میکنم و مقعدم شب و اوایل صبح به شدت میخواره و کرمک ازش خارج میشه شب تا صبح چند بار شستشو با صابون میدم چون حتی وارد واژن میشن و ایجاد سوزش و خارش میکنن و خیلی چندش آوره، خیلی ناراحتم من باید چیکار کنم آیا به جنین آسیب میرسه با وجود این شرایط؟ به دارو خواصی باید استفاده کنم؟ برای مداوا باید پیش شما بیام یا چه دکتری معرفی میکنید برم؟
- ندول اکوژن
سلام
ندول اکوژن به قطر تقریبی ۸م.م درکورتکس اینفرومدیال کلیه ی راست به نفع یک انژیومیولیپوم دیده میشود یعنی چی توی سونوم نوشته
با تشکر


