سلام،قرص مدروکسی پروژسترون را باز هم تا ۱۲ روز ادامه دهید.از baby cheek استفاده کنید.اگر منفی بود،قرص را قطع کنید.
از روز ۸_۹پریود،کیت تخمکگذاری را ساعت ۱۱-۱۲ ظهر استفاده کنید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- IVF
سلام خانم دکترببخشیدمزاحم وقتتون میشم شرمنده معذرت میخوام. خانم دکتر احتمال اینکه مادری از تخمک اهدایی استفاده کرده وivfمادر نیز موفقیت آمیز بوده واینکه جنین مبتلابه سندروم داون بشه چقدر است؟لازم به توضیح اینکه واهدا کننده 27ساله بوده وسن مادر که الان جنین 3ماهه هست 43ساله هست.
- واکسن
سلام واکسن گارداسیل راتوصیه میکنیدبرای پیشگیری ازسرطان رحم واچ پی وی من هیچ مشکلی ندارم میتومم بزنم عوارضدارد
- لکه بینی دربارداری
سلام لکه بینی دارم توبارداری دکتر برام شیاف فرتیژست و کپسول خوراکی اوتروژستان تجویز کرده با مصرف کپسول دچارخونریزی شدید و سرگیجه میشم چکارکنم
- هایمن
سلام آیا واقعا شیاف هایمن وجود داره؟
- بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر من خانمی ۲۲ ساله هستم بعد از بلوغ دوچار هیرسوتیسم شدم و موهای زائد زیادی در زیر چونه و وسط قفسه سینه ام ایجاد شدن ، به تازگی آزمایش هورمونی دادم و همگی نرمال بودن به جز 17هیدروکسی پروژسترون که حدود ۳.۱ نانوگرم بر میلی لیتر بودن و کمی هم پرولاکتینم بالا بود و پزشک هم برام دارو نوشت ولی چیزی نگفت ، در اینترنت مطلبی خوندم که واقعا منو ترسونده اینه که من ممکنه با این نتایج آزمایشات مبتلا به هایپرپلازی فوق کلیه باشم و از این بابت میترسم که آیا بالا بودن این هورمون رو بارداری هم تاثیر گذار هست؟ آیا ممکنه نوزاد من مبتلا به ابهام تناسلی بشه؟ خواهش میکنم پاسخ من رو بدید. متشکرم
- آی یوآی
سلام وقتتون بخیر.من۳۱تیرماهiuiشدم۱۴مردادلکه بینی پیداکردم بیشترشدوروزسوم خونریزی شد فقط ازپریودهای قبلی حجم خونریزی کمترولی قطره خون کاملامشخص.امروزبی بی چکم منفی شد.چون سنم بالاست میخوام این ماه همiuiکنم فقط میخوام بدونم احتمال اینکه بااین خونریزی حامله باشم هست منظورم اینکه خونریزی من که الان۴روزشده ورنگش قرمز، لکه بینی لانه گزینی نباشه چون امروزبایدلتروزول مصرف کنم میترسم حامله باشم.دومین سوالم اینکه توی سونوسه فولیکول غالب۱۶.۲۳.۲۴داشتم چراباردارنشدم
- فیبروساب سروزال
سلام یک فیبروم ساب سرزوال به دیامتر۱۸میلیمتردر قدام فوندوس دیده شده ایا نیاز به عمل دارم . برای بچه دار شدن مشکل ایجاد میشه . دارویی برای درمانش هست .
- شش ماه اقدام به بارداری داشتیم نشده سونو رفتم از لحاظ تنبلی تخمدان واز مایش های قبل بارداری مشکلی ندارم ایا برای مراجعه به پزشک زود هست چون سن همسرم هم داره بالا میره میخوام زودتر باردارشم
سلام من۲۱سالمه وهمسرم۳۳شش ماه اقدام به بارداری کردیم امنشده سون از لحاظ تنبلی تخمدان مشکل نداشتم ازمایشات قبل بارداریمم خوب بود چپن سن همسرمم داره بالا میره میخوام زودتر باردارشم ایا برای مراجعه به پزشک نازایی زود است
- درد پریودی
تخمدان راست داری حجم بزرگ تر از نرمال فولیکولهای ریز متعدد بوده همچنین استرومای اکوژن در تخمدان راست مشاهده می شود ینی چی؟
- آیا کیست باید جراحی بشه؟ خطررناکه؟
کیست به ابعاد ۱۵ ×۳۲ ×۳۵میلیمتر جز solid appearing داخلی به ابعاد ۷.۵ ×۲۱میلیمتر در تخمدان چپ مشاهده میگردد که نسبت به دوماه قبل کاهش و نسبت به یک ماه قبل تغییر نکرده است
- امپول سینال اف وقرص لتروزل
سلام خانم دکترممنون که وقت میزارین خسته نباشیدمیخواستم بپرسم چندروزبعدازخوردن قرص لتروزل وتزریق سینال اف بایدتست بارداری بدم زودترجواب بگیرم
- سونوگرافی
سلام لطف کنید این سونر تفسیر کنید ممنون میشم. مجردم 38 ساله پریودی منظم خونریزی معمولی پر موئی ندارم uterus has smooth outlines with enlarged diameters , measuring 95*48 .myometrial echo pattern is mild heterogeneous and contain some intramural and subserosal myoma 20*12mm.submucosal maoma 12*10 mm in posterior wall of uterus is noted. Endometrial line thickness is 7mm both ovaries have enlarged size and uncreased stromal echogenicity contains multiple small 2-9 mm peripherals follicles suggesting poly cystic avary morpgology .correlation with clincal finding and lab data is recommended for rule out of pcod. there is simple cyst without septation and internal echo measuring 54*39 mm in left ovary. Adnexal regions are unremarkable in right side.
- سردی
سلام خانم دکترمن مجردهستم و۲۱سالمه سمت راست شکمم هرچن وقت یکبار درد خفیف داشتم که به پشتم هم میزد رفتم دکتر بهم گفتن که..ببخشیدا ولی گفتن چون تو پریودی خودتوبااب سرد میشوری سردی میکنی دردت هم برای همونه برام سونو رحم وتخمدان هم نوشتن و گفتن چیزی نیس میخواستم اگه میشه شماهم بهم بگین که مشکلی دارم یا نه؟ممنون
- جواب آزمایش پاپ اسمیر
Within Normal Limit P1یعنی چی میشه کمکم کنید
- درد زیرشکم
سلام من ۱۶ سالمه و اینکه قبلا رابطه جنسی مقعدی داشتم بعد چندین ماه دل درد کوتاه ولی شدید میگرفتم که زود قط میشد حالا میرفت واسه چند روز بعد رفتم سونوگرافی نوشته بود مایع با میزان کم در لگن و فضای کلدوساک سمت راست با حجم ۹ cc رویت شده یعنی چی؟
- بقایای بارداری ک ۲۰ میلیمترهست امکان دفع باداروهست
باسلام من یکماه پیش سقط داشتم وبعدازده روزرفتم سونوگرافی که دکترگفت ۱۸میلیمترمونده ودرحال دفع است ودوباره الان یکماه میگذره ودوباره رفتم سونگرافی ونوشته تصویرکانون اکوژن هتروژن بعضادارای نواحی هایپواکوبه دیامتر۳۴×۲۰م.م منطبق برکاویته اندومترمطرح کننده ی بقایای بارداری درحال دفع میباشدامکان داره بادارودفع بشه ؟
- سوال
سلام خانم دکتر من قبلا بهتون گفته بودم که دوساله حجم خونریزی پریودم نسبت به قبل کم شده یعنی قبلا چهار روز بود و الان دوروز یاسه روز و شما گفتین اگه بطور پیشرونده درحال کمترشدن باشه باید ازمایشهای هورمونی انجام بدم و من الان دو ماهه که پریودم یه روزو نصفی شده و یه کمم لکه بینی دارم من ازمایشهای پرولاکتین،ویتامین دی،کم خونی و tshانجام دادم میشه بگین دیگه چه ازمابشاتی باید انجام بدم؟یعنی من ذخیره تخمدانم کم شده و دیگه هیچوقت نمیتونم مادر بشم؟من هنوز مجردم و تازه۲۰سالمه میگن کم شدن حجم پریود نشانه کاهش ذخیره تخمدانه ببخشید طولانی شد ممنون
- رادیولوژی فک و صورت
سلام من در هفته اول لقاح یعنی اون ۱۰ روزمره تخمک گذاری رادیولوژی فک و صورت گرفتم و بعد متوجه شدم باردارم آیا تاثیری داره و در امینوسنتز تاثیر آن مشخص میشود یا نه
- بارداری پوچ یا طبیعی ؟
سلام وقت بخیر من 17تیر شروع آخرین پریودیم بود .16مرداد عددبتام891 بود. 2شهریور که بنابر تاریخ پریودیم 47 روزم میشد(6هفته و5روز) سونوی واژینال دادم و فقط ساک حاملگی 13 میلی مشاهده شد و جنین و قلب رویت نشد البته یک کیست 4سانتی هم در تخمدان چپ داشتم. 3شهریور مجدد بتا دادم که عددش19957 شده بود. نظرتون چیه در مورد این تاریخ ها و ارقام؟ چقدر احتمال داره پوچ باشه؟ چقدر احتمال داره بارداری طبیعی باشه؟ خیلی نگرانم خواهشا کمکم کنید. ممنون
- افزایش خفیف نسوج گلاندولر دردو پستان به ویژه در ربع فوقانی خارجی وناحیه رتروآرئولار به همراه نواحی هیپواکو بینابینی دال بر تغیرات خوش خیم چیست


