سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر. من تنبلی تخمدان دارم کیست کوچکی داخل تخمدان دارم 34 سالمه دکتر زنان بهم قرص مدروکسی پروژسترون شبی 2 عدد به مدت 10 شب میخورم. شما گفتین ازاین ماه نزدیکی داشته باشم بعد از دوروزپاک شدن به مدت 4 شب پشت سرهم نزدیکی داشتیم ولی متاسفانه حالم بد شد. دکتر گفته انفولانزا یا مشکوک به کرونا هستم. احتمال داره باردارهم باشم ؟ این ماه قرص مدروکسی پروژسترونم تمام میشه. 3 ماه شده که قرص مدروکسی رومیخوردم ولی فقط این ماه نزدیکی داشتیم که مریض شدم. حالا میشه ازماه بعد دوباره نزدیکی داشته باشیم اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون از دکتر زنان بگیرم؟ چون فقط اون قرص منظم میکنه پریدی منو؟ مرسی ازاینکه سوالامو جواب میدین تشکر
سلام، بله، می توانید از ماه آینده اقدام کنید. اگر نامنظمی پریود دارید، بهتراست از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا قرص مدروکسی پروژسترون و پس از پاک شدن، بصورت یک یا دو شب درمیان، جهت بارداری اقدام نمایید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام هفته ۳۲بارداری ام میشه از پماد تریامیسیون ان ان استفاده کنم؟
سلام هفته ۳۲ بارداری هستم مقعدم سوزش و خارش دارد و ظاهرا کمی بباسیلم بیرون زده میتونم از پماد تریامسینول ان ان استفاده کنم
- من هفته ۹ بارداری هستم و سه هفته است درگیر سرماخوردگی و سینوزیت هستم دکتر متخصص عفونی قرص فارینات ۵۰۰ و کلرفنیرامین تجویز کرد و گفت برای بارداری مشکل نداره.آیا برای جنین بی ضرر هست؟
- امپول سه ماه زدم میترسم حامله بشم
- خونریزی در بارداری
سلام من هفته ۹ بارداری هستم .دو قلو.تقریبا ده روزه ترشح قهوه ایی و لکه بینی دارم منتها از پریروز خونریزی دارم الان هم یه لخته خون دیدم. داخل سنو هماتوم پری ساک زده با حجم نیم سی سی زیر هر دو ساک بارداری من فقط شیاف استفاده میکنم باید چیکار کنم خطره داره واسه نی نی هام؟؟ ده روزه استراحتم ولی بیشتر شده احتمال داره برای نی نی هام اتفاقی افتاده باشه؟؟یا مشکلی پیش نمیاد؟
- بارداری
سلام خسته نباشید باردارم از پودر ترومام استفاده میکنم روش نوشته با اب مصرف شه... ایا من میتونم بجای اب از شیر استفاده کنم ؟ مواد مفیدش از بین نمیره ؟
- بریچ بودن جنین
با سلام خانم دکتر در سونو انومالی بچه سفالیک بود الان بیست و هفت هفته هستم خیلی واژنم درد میکنه که سونو گفت بچه بریچ هس یعنی خدایی نکرده بچم مشکلی داره که بریچ شده
- سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید ۴ماه پیش اولین بارداریم بود و من نمیدونستم و چون مدتی بود اقدام میکردم و نتیجه نداده بود تصمیم گرفتم ورزش کنم. روز اول سیکل قاعدگیم اولین جلسه باشگاه بود و ورزش سنگین انجام دادم وقتی برگشتم لک بینی داشتم بعد ۴روز خود ب خود سقط شد. بعد ۳ماه دوباره ماه پیش حامله شدم ولی دقیقا ۲روز قبل شروع سیکل قاعدگیم وقتی از پیاده روی برگشتم لک بینی داشتم ازمایش دادم بتام ۴۹ بود و بعد ۴ روز خود ب خود سقط شد دوباره. ممکنه سقط اولم ک بدلیل ورزش سنگین بوده باعث شده باشه رحمم ضعیف شده باشه؟؟ این موضوع در نهایت روی بارداری های بعدیم هم تاثیر منفی میذاره؟ باتشکر
- فشارخون بالا در بارداری
سلام چکار کنم فشار نگیریم دو تا بچه هم با فشار بالا سزارین شدن به ماه ۷ که میرسم یکدفعه فشار بالا میره ازمایش خون وادرار هم چیزی نشان نداد
- برای باردارشدن
سلام خسته نباشین من بیست و دو سالمه شش ماه عروسی کردم از اول برا بارداری اقدام کردم دو ماه اول فکر میکردم باردارم اخه پریودام عقب مینداخت رفتم ازمایش بتا دادم بعدش دکتر گف برو سونوگرافی رفتم مشخص کرد که سندرم تخمدان پلی کیستیک هستم منم رفتم دکتر زنان زایمان بهم سیپروترون کامپاند داده به مدت سه ماه من الان یه بستشو خوردم و پنچ روزه قطع کردم تا پریود شوم ولی پریود نشدم نگرانم و بعداز تموم شدن قرص ضدبارداری اقدام به بارداری میکنم بنظرتون باردارمیشوم یان؟دکتر گفت اگه باردارنشدی باید قرص تحریک کننده مصرف کنی بنظر شما جواب میدن قرصا
- تنگی نفس بارداری
سلام خانم دکتر بنده هفته29بارداری هستم دوبار هنگام بالا رفتن از پله دچار تنگی نفس شدید شدم که چشمام سیاهی رفت و به زحمت نفس می کشیدم فکر میکردم مرگ فرا رسیده هر دوبار هم خریدهای منزل بهمراهم بود لازم بذکر است در غربالگری هم نوشته بود ابتلا به پره اکلامپسی ریسکش بالاست که دکترم گفت ریسک بالا داری ولی فشارم که هر روز چک میکنم مناسب است آیا این تنگی نفس خطرناکه است؟
- سقط جنین
با سلام وخسته نباشید با توجه به تعویق یک هفته ای پریودم تست بتا دادم که شد 125 اما دو روز بعد لکه بینی داشتم همان روز سونوی واژینال انجام دادم که نتیجه این بود که هیچ ساک حاملگی دیده نشد روز بعدش دوباره بتا دادم که شد6 و همان روز پریود شدم آیا این یعنی سقط یا اینکه اصلا باردار نبودم؟ سپاس گزارم
- اقدام کردیم برای بارداری
سلام خانم دکتر من برای بارداری زیر نظر دکتر بودم گفت تنبلی تخمدون دارم قرص دوفاستون برام نوشت گفت ک ۱۵ پریود بخور ب مدت ده شب ماه اول خوردم بعد از قطع قرص بالافاصله پریود شدم اما این ماه ده روز هس قرص قطع کردم اما پریود نشدم ۳ روز از وقت پریودم گذشت تست بی بی چک زدم منفی بود میشه راهنماییم کنید
- بارداری
سلام من سه هفته باردار هستم بعد نوزاد 8ماهه دارم سنمم کمه 20سالمه میخوام بچه رو سقط کنم چکار باید انجام بدم لطفاً راهنمایی کنید
- باردارم
سلام سونو اکوژینیسته غیر یکنواخت یعنی باردارم
- نتیجه سونوگرافی
سلاموقت بخیر، من سه ماهه باردار هستم. واسه غربالگری رفتم سونوگرافی و اینا، جنین سالم و نرمال هست ولی یه کیست با ابعاد mm 66×131 فاقد سپتا و ندول مورال در آندکس راست و با گسترش به میدلاین مشاهده شده. گفتن سایز کیست بزرگه و حتمن باید دکتر زنان برم. من خیلی استرس گرفتم جای نگرانی هستش واقعن چیکار باید بکنم؟؟!! ممنون میشم راهنماییم کنید.
- پلاکت
با سلام زایمان بنده تاریخ 9/5/98 خواهد بود. ولی پلاکتم پایین با قرص 85 هزار آیا شما عمل سزارین انجام میدید؟ تعریفتون توی سایت ها خوندم.
- سقط جنین
سلام خانم دکتر . من 2 ماه پیش یک رابطه بدون کاندم داشتم الان 15 روزی هست که دوره ماهیانم عقب افتاده میخواستم بپرسم با توجه به اینکه اسپرمی واردم نشده و از علایم بارداری فقط ادرار زیاد دارم ایا ممکنه باردار باشم ؟ و اینکه اگه قرص میزوپرستول بوخورم . اگه حامله نباشم عوارض بدی داره یا مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ من الان به خاطر یک مشکلاتی از خونه نمیتونم برم بیرون و میترسم آبروم بره لطفا کمک کنید
- خواب رفتگی انگشت و ادرار مشکوک
با سلام خدمت خانوم دکتر نازنين من از حضورتان دو سوال داشتم سوال اول اينکه من در هفته 34باردارى به سر ميبرم و اينکه مدت دو روز هست که نوک انگشتان دست راستم تقريبا کل اين دو روز حالت خواب رفتگي دارد,باتوجه به اينکه دستو پاهايم ورم دارد ممکن هست که به خاطر ورم باشد يا ربطي به باردارى ندارد؟ و سوال دوم: من به توصيه مادرم که فرمودن در ماه آخر باردارى در ظرفي ادرار کن و به شکل ظاهرى آن و بعضا محتواى آن دقت کن امروز براى اولين بار اين کار را کردم و متوجه ذرات بسيار ريز سفيد رنگي در آن شدم,خواستم سوال کنم همچين چىزى در ادرا طبيعي است يا خير,اگر طبيعي نيست آيا مربوط به عفونت است؟ در حاليکه من هيچ گونه علائم عفونت ادرارى مانند سوزش و خارش و حتي استشمام بوى بد را ندارم! با تشکر فراوان
- آی یو آی
- سلام من ۲۴سالمه وبرای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم پریود ماهی دوبارمیشه دکتر برای نامنظمی فرص مدروکسی پروژسترون داد که از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم ۱دونش مونده بود پریود شدم بعد ۸روز که پریود تموم شد پاک شدم بعد ۵روز بعدش خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم ۱۰تاشو که خوردم فرداش خون ریزی داشتم بار اول خیلی خون ریزی داشتم بار دوم خیلی کم خون ریزی دارم من قصد بارداری دارم نظر شما دراین مورد چیه


