Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- انپول پروژسترون
من رفتم دکتر تست بارداری دادم منفی بود ..انپول پروژسترون دکتر بهم داد تا پریود شم دوروز از زدن انپولم میگذره هنوز پریود نشدم..بازدن انپول بازم امکان بارداری هس؟
- ممکنه یا غیرممکن؟
آیا ممکنه من ۱۸هفته پیش رابطه داشته باشم ولی انتی برام از ۲۰ هفته پیش سن بارداری راحساب کنه یا همیشه سنی که آنتی میگه بیشتر از سن لقاح و رابطس؟
- بارداری مهم
سلام من در هفته ۲۵ که ازمایش گلوکز و ادرار دادم wbc را . ۱۲ H زده .رنج نرمال آزمایشگاه هم ۴ تا ۱۰ هست . زیر گزینه NeutrophilS هم ۵۰ درصد زده . تا شنبه که نشون دکتر میدم نگرانم . یعنی چه این
- آیا وزن مادر در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله اول بارداری تاثیر دارد؟
سلام ببخشید ی سوال داشتم میخواستم بدونم وزن مادر در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله اول تاثیر داره؟ امروز که ۸ تیر ۱۴۰۴ هستش رفتم آزمایش غربالگری مرحله اول ولی تو آزمایشگاه وزنمو اندازه نگرفتن و منم وزنی که ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۴ تو مطب دکتر اندازه گرفته بود رو گفتم درواقع وزن رو تقریبی گفتم و وزن دقیق اون لحظه آزمایش رو نمیدونستم چون وزنمو اندازه نگرفتن منم وزن ۲۷ خرداد گفتم، میخوام بدونم اگه وزن دقیق نباشه تو نتیجه آزمایش غربالگری مرحله اول تاثیر داره؟
- زایمان
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بهترین زمان برای زایمان دوقلویی هفته چند بارداری است؟
- قرص روفولیک اسید مکس وقرص یدوفولیک اسید
سلام اگر یک ماه قبل از بارداری یک عدد قرص روفولیک اسید مکس صبح استفاده شود ویک عدد قرص یدوفولیک اسید شب مصرف شود هرروز تداخل دارد قرص توسط دکتر ماما تجویز شده من جایی خوندم اسید فولیک را با مکمل های فولیک مصرف نکنید
- سقط
سلام وقت بخیر بنده با سونو متوجه شدم که حامله هستم و هفت هفته میباشد ولی بدلیل مشکلات زندگی و نداشتن علاقه میخوام که سقط کنم با تحقیق قرص سیاوتک فایزر آمریکایی گرفتم ولی ترس دارم و نمیدونم که چطور باید استفاده کنم لطفا راهنمایی در این خصوص کنید ممنون میشم و اینکه بعد از استفاده چه اتفاقی برام میوفته
- احساس ادرار
با عرض سلام و خسته نباشید حضور محترم خانم دکتر عزیر من در آستانه ی هفته ی سی ام بارداری هستم با عرض معذرت چند روزی هست که بطور مداوم و با فواصل کم احساس ادرار دارم و وقتی به توالت میرم میزان ادرار خروجی بسیار کم و گاهی در حد چند قطره هست ولی بعد از مدتی بازهم با همان مقدار کم احساس فشار ادرار دارم لطفا راهنماییم بفرمایید که ایا طبیعی هست یا باید خدمت تون برسم برای ویزیت؟ ممنون
- بارداری
سلام دکتر عزیز. امروز سونو بارداری انجام دادم. آخرین پریود من ۶ خرداد بوده. تو سونو نوشته یه فوکوس اکوژن به قطر ۲٫۲ میلی متر با احتمال فتال پل معادل سن بارداری ۵w+5d دیده میشه. بعد گفت صدای ضربان قلب جنین شنیده نمیشه. خواستم بدونم یعنی جنینی وجود نداره ؟؟؟؟ خیلی ناراحتم
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر. ۳۲ هفته باردارم. به خاطر انقباضات رحمی به دکتر مراجعه کردم برا تشکیل ریه ی جنین بتامتازون داد. برای انقباضاتم پروتولون داد سه تا هفته ای یه عدد. دیشب پروتولون رو تزریق کردم امروز نسبت به دیروز که هر ساعت چهار بار یا سه بار انقباض داشتم کمتر شده مثلا یکی دوبار ساعت و یکی هم وقتی سرپا می ایستم غذا درست میکنم انقباضاتم زیاد میشه . سوال من اینه چقدر این امپول پروتولون میتونه کمک کنه و جلوی انقباضات منوبگیره وچقدر شانس به تعویق افتادن زایمان زودرسم هست؟داروی دیگه ای لازمه به نظرتون؟
- مصرف قرص ال دی
سلام. من برای به تاخیر انداختن پریودی قرص ال دی مصرف کردم اما یک هفته بعد از تمام شدن پریود قبلی .. ایا تاثیر گذار هست.. چون من احتمال نیدم که شاید باردار شده باشم ممنون میشم اگه پاسخ بدید
- واکسن کرونا در بارداری
سلام من هفته ۱۹ بارداری هستم نوبت دوز سوم واکسن کرونام ( سینوفارم ) هست اگه این واکسن را بزنم برا جنین خطری نداره نگرانم. بزنم یا نزنم ممنون
- اقدام به بغرداری
سلام من ۱۶بهمن ماه سقط داشتم و افتادم به خونریزی و کامل جنین تو هفته ۱۲خارج سد تو تاریخ ۲۶اسفند باز پریود شدم رفتم دکتر معاینه کرد گفت چون سن جنین کم بوده مشکلی نداری برای اقدام دوباره و من اقدام به بارداری کردم تو تاریخ هشتم میخوام بدونم کی آزمایش خون بدم مشخص میشه که باردار هستم یا نه
- پریود شدن
سلام ببخشید من رابطه داشتم آب منی ریخته شد داخل واژن فرداش پریود شدم حالا لازم هس که من قرص اورژانسی مصرف کنم یا نه ممنون
- بارداری
سلام ایا اگر در رابطه اسپرم روی واژن بریزد امکان بارداری هست؟؟؟؟
- بارداری طولانی
سلام. خسته نباشید،من در هفته 41 بارداری هستم ولی رفتم سونگرافی تاریخ زایمان را دو هفته دیگر اعلام کرد.. یعنی بارداری من میشود43هفته. دکتر خودم میگه شاید من تاریخ آخرین عادت ماهانه را اشتباه کرده باشم. ولی دوره های من منظم است و من فک نکنم که اشتباه کرده باشم... آیا بارداری 43 هفته امکان پذیر است؟.. یا شاید من اشتباه کرده باشم.. خیلی استرس و اضطراب دارم.. و نگرانم
- بارداری
سلام من بارداری اول جنین تک شریانی بود بعد به دنیا اومدن بهد ۳ روز تشنج کرد و فوت کرد همه آزمایش رفتم سالم امکان داره اگه دوباره باردار شدم بازم تک شریانی باشه
- بارداری
خسته نباشید خانم دکتر من ۲۰روز پیش نزدیکی داشتم قبلش هم قرص خورده بودم ولی الان ۳روز هست که از پریود نشدنم میگذره خواستم ببینم اگه باردار باشم چه داروطی بخورم که جنین سقد بشه
- خون ریزی زیاد بعد از سقط
سلام من18سالمه وباردار بودم و در ماه 4 بارداری 11 مرداد با قرص سایتوتک نوزاد را سقط کردم سونو گرافی که رفتم گفت چیزی نمونده ولی هنوز خیلی خون ریزی دارم ب شدتی که دیگه دست و پاهام جون ندارن و سرم گیچ میرم میتونم برای بند آمدن خون ریزی از قرص ترنسید استفاده کنم لطفاً جواب بدین خونریزیم خیلی زیاد هستش
- استفاده از پماد کلوتریمازول دیدن لکه خون روی اپلیکاتور
من برای عفونت قارچی ب دکتر مراجعه کردم پماد کلوتریمازول بهم تجویز کرد قبلش هم برای بارداری ب پزشک مراجعه کرده بودم و قرص مدروکسی پروژسترون برام نوشت گفت قرص و ک قطع کنی سه روز الی هفت روز بعدش پریود میشی اگه نشی حامله ای حالا از پمادی ک استفاده میکردم رو اپلیکاتور خون دیدم قراره از امشب قرص مدروکسی رو قطع کنم این خون خون چیه


