سلام کلمه اکوژن یک توصیف سونوگرافی است
بعضی نسوج در سونوگرافی چنین تصویری ایجاد میکنند
مثلا در داخل رحم پولیپها اینگونه هستند
توضیحات بیشتری در رابطه با اکوژن را میتوانید در این نوشته ببینید:
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت زنانه
خسته نباشید من مدتی هست که سوزش ادرار و تکرر ادرار دارم و بعد از ادرار بینهایت اذیت میشم چه دارویی مصرف کنم خوبه؟
- قرص ضدبارداری
با سلام بنده پریود شدم و از روز اول پریودی دروسبلا مصرف کردم و الان پریودم ب کل قط شده چیکارکنم😔
- عمومی
سلام ،چند هفته ای هست کناره ی واژنم یه چیزی مثل گوشت اضافه یا جوش مانند زده ولی به رنگ بدن هستش میخواستم بپرسم چیز خاصیه؟
- فورشت
سلام من با نامزدم رابطه داشتم و من باکره هستم و قصدمون رابطه ای ک باعث بشه بکارتم بره نبود اما در اون حین درد زیادی داشتم و در حد چند قطره خون اومد بعد ب ماما مراجعه کردم و گفتن آسیب جدی ندیدم و بعد از چند ساعت رفتم سرویس و دیدم ازم داره خون میره اول فکر کردم پریود شدم اما تا صبح باز هیچی ندیدم خون امکانش هست فورشتم آسیب دیده باش!؟
- درموردقرص اورژانسی
سلام وقت بخیر قرص اورژانسی در ماه چندبارمیشه استفاده کرد وایا قرص کلداستاپ با قرص اورژانسی مصرف بشه اثرقرص اورژانسی کم میشه ممنونم بخاطرجوابتون
- زنان
سلام من سونو انجام دادم نوشته میوم اینترامورال ساب موکوژال در راست بادی ۳۵×۳۲ دیده شد که داپلرهیپوواسکولاراست و Ri67%است وسونوگرافیک سارکوم دیده نشد اکوی میومترغیر یکنواخت است که ناشی از آدنومیوزیس است ضخامت اندومتر ۱۶م م است که بیش از خد نرمال است(هیپربلاری و یا پولیپ)و در داپلر و اسکولاریتی غیر طبیعی ندارد میشه اینو واسم توضیح بدین یعنی چی.خیلی نگرانم ممنون میشم
- قرص ضد بارداری
با سلام و وقت بخیر ۱. آیا قرص سیپروترون کامپاند به تنهایی و بدون استفاده از سایر روش های پیشگیری، مانع از بارداری میشود و برای جلوگیری از بارداری مناسب و مطمئن است؟ ۲. آیا پس از اتمام ۲۱ قرص ضد بارداری، اون چند روزی که در انتظار شروع خونریزی هستیم، میتوان بدون استفاده از سایر روش های پیشگیری نزدیکی داشت و احتمال بارداری وجود دارد یا خیر؟ با تشکر فراوان از شما خانم دکتر عزیز
- قرص اورژانسی وعقب افتادن پریود
خانوم دکترمن اواخرمهرماه رابطه داشتم مایع داخل رحمم شدنیم ساعت بعدهمزمان دوعددقرص اورژانسی اوسیز۷۵ خوردم،۹ آبان پریود شدم کوتاه مدت وسبک بود ولی پریودی این ماهم یک هفته عقب افتاده بیبی چک هم زدم منفی بوده آیا باردارم
- سلام من سه ماه بود که از قرص دزوسپتیو استفاده میکردم و همش لکه بینی داشتم حالا میخام قرص دورسبلین را اسفاده کنم ایا ممکنه دوباره لکه بینی پیداد کنم؟
سلام من سه ماه بود که از قرص دزوسپتیو استفاده میکردم و همش لکه بینی داشتم حالا میخام قرص دورسبلین را اسفاده کنم ایا ممکنه دوباره لکه بینی پیداد کنم؟
- کورتاژجنین
میخواستم بدونم که چطور میشه متوجه شد که خانمی کورتاژ داشته یا نه؟
- امپول جلوگیری از بلوغ
سلام دخترم زیرنظر متخصص غدد هست بلوغ زودرس داره ماه قبلی اولین بار پریود شد دکتر براش سوزن جلوگیری از بلوغ نوشت زده اما این ماه بازم پریود شد چرا؟
- استفاده از پماد دالاواگ سی
سلام خسته نباشید من آزمایش کولپوسکپی انجام دادم در همون روز دکتر قرص مترونیدازول اوفلوکساسین و زینک رو داد که تا آخر مصرف کردم به همراه اونها یک پماد دالاواگ cداد که بعد از گذشت 13 روز از آزمایش شروع به مصرف کردم و الان روز 6 هست احساس میکنم یکم درد دارم مال عوارض این داروست؟!!
- کیست
سلام وقت بخیر خانم هستم متاهل امروز تو سرویس ی تیکه گوشت سفید ک ی طرفش پوست مشکی داشت و اون طرفش چربی طور بود از بدنم خارج شد پریود هم نیستم ،چی میتونه باشه ،البته ی کوچولو درد و سوزش هم دارم کیست بوده یا چیز دیگه؟؟؟؟
- امکان بادارای با قرص سیبل چقد هست؟و اینکه من تو هربار رابطه انزال داخل واژن دارم
- عفونت ادراری در شیردهی
سلام من عفونت ادراری دارم دکتر قرص سیپروفلوکسین تجویز کرده به بچه هم شیر میدم چیکار کنم
- پیشگیری
سلام خانم دکتر عزیز. خسته نباشید. خاتم دکتر سال پیش توسط شما سزارین شدم، خیلی منشکرم از شما و زحماتتون. خانم دکتر میشه لطفا یک راه پیشگیری از بارداری را به من پیشنهاد بدهید به جز کاندوم. آیا میتونم از قرص های ضد بارداری استفاده کنم؟ خیلی مطلب میخونم که قرص های هورمونی باعث افزایش احتمال لخته ی خون و سکته میشود. شما چه پیشنهادی دارید؟ میشه یه قرصی معرفی کنید که عوارض کمتری داشته باشه لطفا راهنماییم کنید یک دنیا سپاس از شما دکتر محترم
- مایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتر
من زن۶۸ ساله درسونوگرافی قبلی مقدارمایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتربه حجم نزدیک به ۱ سی سی دیده شد ضخامت آندومتر ۶ میلیمتربود ودرضمن من کرم واژینال استروژن استفاده میکردم.بعد ازسونوگرافی از کرم استروزن استفاده نمیکنم.بعداز ۲۷ روزسونوگرافی رفتم و ضخامت اندومتر۵/۵ بود ومایع اندک درکاویته اندومتر دیده شد.ایا من دوباره باید به سونوگرافی بروم؟ من احتیاچ به کورتاژ تشخیصی دارم؟ باتشکر فراوان ازخانم دکتر عزیزوتبریک سال نو.
- بارداری با ال دی
سلام وقت بخیر ۶ ماه ال دی برای جلوگیری از بارداری استفاده کردم.این ماه استفاده نکردم و روز دهم سیکلم که لکه بینی هم داشتم نزدیکی داشتم ولی بصورت طبیعی جلوگیری کردم الان بیست و سه روز از نزدیکی گذشته و دیگه نزدیکی نداشتم و سه روز از موعد پریودم گذشته و پریود نشدم.بیبی چک هم منفی بود.ممکنه بعد از گذشت ۲۳ روز بیبی چک اشتباه نشان بده.ضمنا به بچه هم شیر میدم.ممکنه دیر شدن پریود از عوارض قطع ال دی باشه؟ ممنونم از وقتی که میگذارید.
- کیست septationچیست
من سنو دادم کیستseptationدر تخمدان چپ من دیده شده آیا نیاز هست دکتر زنان برم
- عقب افتادنپریود
سلا دکتر من ۱۷ سالمه و آخرین بار در بهمن ماه پریود شدم والان چند ماه اصصلا نشدم بنظرتونمشکلی دارم


