Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- معده درد
سلام وقت بخیر پنج هفته باردارم به خاطر درد معده و اسید معده میتونم پنتوپرازول بخورم شربت momمیخورم ولی بازم درد دارم
- بارداری با ای وی اف و تخمک اهدایی
سلام من چون یایسگی زود راس گرفته بودم بوسیله تخمک اهدایی باردار شدم . والان خداروشکر ۱۰ هفته ام است دکترم بهم گفت هفته دوازدهم امپول پروژسترون رو قطع کن و فقط شبی یک عدد شیاف استفاده کن . می خواستم بدونم من که یائیسه هستم باید هفته ۱۲ امپول رو قطع کنم
- حاملکی خارج رحم
سلام ببخشید من در 19اردیبهشت پریودیم یکه روز بیشتر طول نکشید من دو هفته قبلش قرص اورژانسی خوردم البته توی اسفند پارسال سقط با قرص داشتم تست بارداری هم چند بار انجام دادم منفی بوده میخواستم بدونم ایا اگه کسی حاملگی خارج رحم داشته باشه تست حاملگی نشان میده که حامله هس یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون
- سونوگرافی روز دوازدهم سیکل
سلام در سونوگرافی واژینال که انجام دادم برای بارداری نوشته تصویر فولیکول سیستیک حاوی اینترنال اکو به ابعاد ۱۲×۱۳ دیده شده. میخوام بدونم چیز نگران کننده ای هست.لطفا توضیح بفرمایید
- درد دنده های قفسه سینه در بارداری
با سلام. هفته یست و دو بارداری هستم. حودو چند هفته هست که یه تیکه از دنده های سمت چپ قفسه ی سینه ام به شدت درد میکنه جوری که انگار استخوان دنده ام جایی خورده . درست همون نقطه در پشتم هم به شدت درد میکنه طوری که نه می تونم بشینم نه نفس بکشم. وقتی طاق باز دراز میکشم دردش کمتر میشه. روز به روز هم درد شدید تر میشه وزندگی عادی برام مشکل شده.خیلی نگرانم .چیکار باید بکنم؟
- حرکت جنین
سلام من بارداری دومم هست و ۲۰ هفته و ۴ روز بارداریم هستم . ولی حرکات جنین را حس نمیکنم. . حرکات جنین را از چند هفتگی میتوان واضح احساس کرد ؟ ممنون
- بارداری
سلام اگر موجب تغییر ترکیب میکروبی داخل واژن بشود.ممکن است روی باردار شدن اثر منفی داشته باشد.رو میشه کامل توضیح بدید من ادارارم از واژن میاد ی هفته می خوام باردار بشم چ کار کنم آیا مانع بارداری میشه؟؟
- موعد زایمان
سلام. خسته نباشید من باردار هستم و یک هفته است که متوجه شدم باردارم یعنیذی سری علائم داشتم رفتم آزمایش خون مشخص شد باردارم.. شرایط کاری کن یجوری هستش که از الآن باید برای تاریخ زایمان درخواست مرخصی بدم تا روند اداری طی بشه و تأیید بشه.. انوقت رفتم دکتر که تاریخ زایمان را بدونم دکتر گفت به تاریخ اولین روز آخرین پریود دویست و هشتاد روز اضافه کن میشه تاریخ زایمان.. ولی من نمدونم.. یعنی اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی پریود شدم.. دکتر گفتند باید بری سونوگرافی..نوبت زدم دوهفته دیگ برا سونوگرافی چون نوبت نداشتند زودتر.. منم بخاطر شرایط کاریم و زندگی زودتر نمیتونم زودتر برم.. از طرفی باید تا سه روز دیگه درخواست مرخصی بدم.. حالا میخواستم از شما بپرسم در سونوگرافی چجوری و بر چه اساسی تاریخ زایمان را میگن.. موعد زایمان را براساس همون دویست و هشتاد روز مشخص میکنند یا کمتر؟ .. اصن از کی حساب میکنند؟.. میشه بگید حداکثر چقد طول میکشه بارداری من براساس سونوگرافی.. که من بتونم درخواست مرخصی بدم.. حداقل تقریبی بگم در چه بازه زمانی مرخصی بهم بدید.. ازتون ممنونم.
- سونو بارداری
سلام وقت بخیر توسونو من نوشته فاصله لبه تحتانی جفت ازint.os 6mmاست وهماتوم ساب کوریونیک به ابعاد ۵۸*۴۸*۲۰درمجاورت قدامی فوندال ساک بارداری مشهود است این یعنی چی لطفا جواب بدین
- بارداری
سلام ۳۴ ساله هستم برای بارداری دوم اقدام میکنم . چندماهی هست که اقدام کردم هرماه نزدیک روزهای لانه گزینی لکه بینی درد سینه ها تهوع حساسیت به بو رو داشتم اما در روزهای ۲۸پریود میشدم اما این ماه بجز لکه بینی بقیه علائم بارداری رو دارم . دوره پریودهای من ۲۸ روزه س این ماه اگه از ۲۸ روز حساب کنم ۵ روز گذشته. سوال من اینه که آیا من الان باردارم ؟ چه موقع آزمایش خون بدم ؟ ممنون
- سنوگرافی مثانه
سلام من رفتم سونا گرفتم جوابش این شده که تصویر یک ساک حاملگی باواکنش دسیدوایی نامنظم در سگمان تحتانی رحم رویت شود. Fetal pole و yolksac رویت نشد. با GA براساس 21mm =MSD حدود 7W+1d میباشد. وساک حاملگی درحال دفع میباشد سونوگرافی فالواپ جهت تایید تشخیص هفته آتی توصیه میشود ضایعه پاتولوژیکدر ادنکسها مشهود نیست
- ریزش مو
با سلام و خداقوت در جواب سوالم که گفتم ریزش مو دارم فرمودید hairvitخوبه .خودتون بهم acti woman داده بودید هر دو رو استفاده کنم برای ریزش یا acti woman کافیه؟
- سقط
سلام وقتتون بخیر هفته هفت بارداری بود متاسفانه یک هفته لک دیدم الان سقط شده از جفت ده سی سی مونده نمیخوام کورتاژ کنم باید چه کاری انجام بدم تا دفع بشه ولی دیروز تا حالا خونریزی دارم و یه لختهایی از بدنم خارج میشه ممنون میشم اگه کمکم کنید
- داروهای موثر در آزمایشهای بارداری
سلام خانم دکتر ببخشید میشه بفرمایید چه دسته از داروها در نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله ی اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز در بارداری تاثیر دارند؟ درواقع چه داروهایی ممکنه در جواب آزمایشهای غربالگری اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز اختلال ایجاد کنند وباعث بشن نتیجه درست در نیاد ؟
- بارداری
سلام..ببخشید بهترین زمان ممکن برای نزدیکی چند روز بعد از تمام شدن دوره ی پریودی است و احتمال بارداری وجود دارد؟و نزدیکی باید با چه تعدادی باشد؟یک شب در میان یا هرشب؟ و کلا اسپرم و تخمک چه مدت در بدن زن زنده می مانند؟ممنونم..
- بارداری در سونوگرافی
سلام.. من یک هفته بود شک داشتم رفتم آزمایش دادم.. معلوم شد باردارم.. حالا رفتم سونگرافی عرض کردند من درهفته سوم بارداری هستم.. ولی من یادمه تا چهار هفته پیش من هیچ نزدیکی نداشتم.. چجوری میشه اخه؟.. ممنون
- انومالی
روزبخیرانومالی انجام دادم اب دور کلیه خفیف ۴.۴ و یه اکوژن ۱.۸دیده شد گفتن تکرار سونو.متخصص پریناتالوژی سونو کردن گفتن کلیه خفیفه مهم نیست ان اف هم ۵نرماله ولی اکو برو و رفتم متخصص قلب گفتن یک اکوژن دیده میشه ب متخصص پریناتالوژی نشون دادم گفتن ۲۸هفته بیا چیزی نیست.ایا نگرانی من بی مورده؟ و ازمایش و ان تی اولم هم نرمال بود و بی خطر ان تی هم ۱.۶ممنون دکتر جان اگر راهنمایی کنید الان ۲۰ هفته هستم
- سقط جنین با قرص سایتوتک
من ۵ هفتم بوده با قرص میزوپروستول سقط کردم ولی دفع نشده سونو دادم گفتن چسبیده به رحم .ساک حاملگی هم خورده خونریزی هم کمی داشتم .الان دوهفته درگیرم . چیکار کنم .حتما باید کورتاژ بشم .میتونم دوباره قرص بزارم .مشکلی نیست
- واکسن ۱۸ سالگی
سلام خسته نباشید من متاهلم و در حین اقدام به بارداری میتوانم واکسن ۱۷،۱۸سالگیمو بزنم یعنی برای باردار شدن مشکلی ایجاد نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
- هماتوم
سلام درهفته ی ۷بارداری هستم هماتوممی ب ابعاد۶*۱۶م م درحاشیه ی سمت راست دیده شده آیا خطر سقط وجود دارد دوروزه لک بینی دارم


