Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دردناک و بزرگ شدن سینه
سلام خانم دکتر، ۳ هفتست که سینه هام دردناک و بزرگتر شدن ، درد های پریودی هم گهگاهی دارم ؛بی بی چک زدم منفی شد ؛ دلیلش چی میتونه باشه؟ آزمایش خون ندادم هنوز ،احتمال داره باردار باشم؟
- قرص لتروزول
سلام وقت بخیر. بنده برای بارداری اولم قرص لتروزول مصرف کردم. الان جلوگیری طبیعی دارم. ولی این دفعه میترسم حاملهشده باشم..می خواستم بگم آیا برای بارداری دومهمباید قرص لتروزول رو مصرفکنم؟ یاخیر. ممنون
- توده هایپواکو
سلام من سونودادم ودرست چپ ساعت ۳سینم یک توده هیپواکوبه ابعاد۱۴در۱۹ است می خواستم ببینم خطرناک است جیکاربایدبکنم؟
- مصرف قرص استرادیول
سلام من روز ١٦انتقال جنين هستم جواب ازمايش مثبت شده دكتر واسم دارو نوشته ولي متاسفانه فراموش كرد قرص استراديول واسم بنويسه الان دو روزه نخوردم تو شهر خودمون اصلا پيدا نميشه مركز هم خيلي دوره
- ال دی
سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و هورمون مردانه ام بالاست و جوش و موی زاعد دارم دکتر بهم اسپرولاکتون و ال دی داده تا ۲ سال هم استفاده کردم از شنا پرسیدم که میتونم ال دی استفاده کنم گفتید تا ۵ سال مجاز هست و من برای کم کردن هورمون مردانه که ک همیشه جوش میزنم باید چه کار کنم یه راهی بهم بگید تو رو خدا یعنی همیشه ال دی بخورم یا جوش و موی زاعد در بیارم ؟؟؟ تروخدا بگید دارم میمیرم
- تنبلی تخمدان
سلام چ ورزشی برای تنبلی تخمدان مناسب است
- مایع آمنیوتیک در بارداری
سلام من در هفته 30بارداری هستممیزان AFI=28هست وزن جنین 1420هست وقند هم در آزمایش پایین بود آیا خطری وجود دارد
- تمایل به بارداری دوقلو
سلام و وقت بخیر خانم دکتر عزیز،35 ساله با قد 166cm وزن 68 کیلو گرم ، بچه اولم دختر 4سال داره، میخوام برای بچه دوم اقدام کنم ، خودم و همسرم علاقه زیادی به بارداری دوقلو داریم، مزاحم شمابشم امکانش هست؟ چه اقدااماتی نیاز هست
- سلام وقت بخیر خسته نباشید خانم دکتر بنده ۲۳ سالمه و پلی کیست دارم و تخمدان ها کیست های ریز دارن و ادنوم بدون ترشح هم دارم یه مدت پیش آزمایش پرولاکتین دادم که از رنج آزمایشگاه بالاتر نبود و مشکلی نداشت دو سه بار هست ک قبل از عادت ماهیانه ترشحات قهوای رنگ همراه با ترشحات طبیعی واژن دارم و درد زیر شکم الیته این ترشحات بدون بو هستن و من همیشه قبل از اینکه عادت ماهیانه بشم چند وقت قبل روی ران سمت راست پام درد میگیره و تا زانو و ساق پام درد میگیره اما شکم دردی که با ترشحات قهوهای رنگ بسیار منو نگران کرده میخواستم بدونم این مسئله مهمی و ممکنه مربوط به کیست ها باشه؟ چون در صفحات وب نوشته بود میتونه به دلیل پارگی کیست ها باشه!!
- لختگی خون و جابجایی جنین شش هفته ای
سلام.من ۳۰ سالمه و الان شش هفته هستم وقلبش تشکیل شده اما جنین جابجا شده و لخطه خون اطرافش هست چکار کنم
- دفع تکه گوشت در زمان پریود
سلام من هر دوماه یکبار موقع پریود دفع یه چیز گوشتی از بدنم دارم میخواستم بدونم مشکلی هست یا نه
- سلام من دیشب فراموش کردم قرص دوفامد و بخورم سومین شب بود امروز صبح خوردم بعدیش و امشب بخورم یا فردا
- تخمک گذاری نزدیک پریود
سلام روزبخیر من برای باردار شدن رفتم دکتر بهم کلومفین و لیتروزول هر روز دوتا از هرکدوم تا پنج شب داد. روز ده پریودم رفتم سونو فاقد فاز فولیکولار بودم و آندومترمم 5 بود دکتر گفت یائسگی زودرس تو 30 سالگی گرفتم بهم قرص دوفامد داد روزی یکی تا 15 روز الان 8 روزه پریود نشدم و دلم درد میکرد رفتم سونو گفت که یه کیست دارم سمت راست و سمت چپ سه تا فولیکول که یکیش 31 بود چجوری امکان داره که اول ماه هیچ واکنشی نداشته تخمدان الان فولیکول خوب داشته باشم ؟ چرا پریود نمیشم ضخامت آندومتر هم 7 شده دکتر سونو هم گفت احتمالا اشتباه کردن و من هیچ علائمی از یائسگی نمیبینم
- سلام خانم دکتر آیا قرص مدروکسی فم ۵ باعث درد در زیر بغل پستان می شود دوروزه دست درد دارم وزیربغلم هم درد می کنه ؟؟
- لخته خون در پریود
سلام. روز ۴ پریود هستم. و حدود دوبار دفع لخته خون داشتم که خیلی بزرگ نبود. میزان خونریزی هم خیلی زیاد نیست و شب ها کمتر میشه. آیا طبیعیه یا مشکلی هست؟
- حاملگی
سلام چه بکنیم درزمان حاملگی قند نگیریم 39ساله
- مصرف قرص لتراکس
باعرض سلام وخسته نباشید من ۲۶سالمه ویک فرزند ۵ساله دارم والان ۶ماهه که اقدام کردم برای بارداری اما هنوز نتیجه نگرفتم .مکمل های قبل از بارداری مثل اسیدفولیک و بد هم مصرف میکنم .دکتربرام قرص لتراکس ۲.۵تجویزکرده.میخوام بدونم الان که ۶ماه از اقدامم گذشته میشه لتراکس مصرف کنم یاباید صبرکنم یکسال از اقدامم بگذره؟باتشکر
- شیردهی
سلام خانم دكتر ميشه در سومين ماه شيردهي از يدوفوليك كه از قبل دارم بقيشو بخورم تموم شه و d3كه تو بارداري بهم داده بودين بسته آخرش هنوز پر اونم بخورم تموم شه ميشه خورد تو ٣ماه شيردهي مجازه
- بارداری بعد ازسقط
سلام خانم دکتر من جنینم در هفته دوازده بخاطر اینکه در هشت هفتگی رشدش متوقف شد بیست روز پیش سقط طبیعی شد رفتم برای چکاپ گفتن که چون رحم کاملا تمییزه و سنم بالاست از همین ماه می تونم اقدام کنم یه سری ویتامین و کیوتن گفتن مصرف کنم البته آزمایشها و سونوگرافیم رو می خوام حضورا بیارم خدمتتون
- پلیپ رحم
سلام خسته نباشید،داخل سونوی پلیپ به اندازه ۱۷*۶میلیمتردیده شده ،دکتربهم قرص پروزسترون دادن وگفتن ممکن پلیپ نباشه به مدت ده شب این قرص رامصرف کن وبعدسونوانجام بده ولی الان من روزهشتم هست که این قرص رامصرف کردم ودوره ام شروع شده میخواستم ببینم مشکلی هست الان بایدچکارکنم


