Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- راهنمایی
سلام خواهرم مدت یکساله زیر بغلش سمت چپ ورم بزرگ کرده و ۱۸ سالشه الان و ایشون حتی نمونه برداری کردن و آزمایش دادن و نمونه برداری ری اکتیو بود و دکتر گفت مشکلی نیست ولی با خوردن دارو هنوز تو نرفته و خواهرم همش از ناحیه پشت تورم دچار اسپاسم میشه
سال قبل از تورم ایشون غدد لنفاوی گردنشون ورم کرد ولی با کشیدن دندان عقل های پایین خوب شد ولی دکتر عزیز فکر میکنم این بچه بخاطر حساسیت به داروی بی حسی دندانپزشکی زیر بغلش اینطوری شد چون بچه بود هر دفعه داروی بی حسی میزد تب و لرز میکرد و دایم esrبالا بود
در دوران کرونا زیر بغلش اینطوری شد حتی واکسن کرونا هم هنوز نزده بود
دندان عقلاشو سال ۹۹ زمستان کشید و زیر بغلش از سال ۱۴۰۰ تا الان هنوز ورم داره یک شب رفت جلو آیینه دید ورم بزرگ کرده و کلی ترسید و چون کنکوری بود خیلی درگیرش نشد و درسشو خوند امسال پیگیری کرد و خداروشکر چیزی نبود نه طحال نه کبد هیچ مشکلی نداشت حتی آزمایشم نرمال بود
امسال دندان عقلای بالاشم کشید بازم تب و لرز کرد بعدش
دکتر بعد از دیدن جواب نمونه برداری گفت دیگه نربم پیشش چون ری اکتیوه
دکتر بیشتر اوقات کتفش دچار اسپاسم میشه وقتی دولا میشه درس میخونه یا به دستش فشار میاره میگه انگار رگ میره پشت استخون و تیر میکشه چون رزمی کارم ولی فشار نمیاره بخودش که بگید بخاطر ورزشه هست نمیدونم دلیلش چیه
من میترسم چون هنوز نرفته تو و خیلی طول کشیده تو جوابش غدد لنفاوی ۳۸×۵۶ میلیمتری زده بود
دکتر خیلی میترسم ولی نه تعریق نه کاهش وزن نه بی اشتهایی علایمی چیزی نداره خواهرم
اقوام درجه یک سرطان ندارن هیچ کدوم ولی مادربزرگم دوبار سینشو بخاطر غده خوش خیم عمل کرده و پدرمم پسوریازیس بخاطر اعصابش گرفته بمدت تقریبا ده سال میترسم خواهرم آرتریت یا بیماری های خود ایمنی دچار شده باشه - سلام من از داروی ضد قارچ فلوکونازول داخلی و بیرونی میزنم. و رابطه داشتم و با اینکه داخل و بیرون واژن کرمی بود و اصلا ارضا نمیشدم و وقتی به داخل دست زدم متوجه چیزایی مثل جوش شدم آیا اینا همون قارچن؟ عفونت قارچی دارم و آیا رابطه داشتم برای من خطرناک؟مشکلی نیست چون دارو زده بودم
- مصرف اسید فولیک قبل از بارداری
سلام خانم دکتر۰من برای قبل از بارداری اسید فولیک یک میلی گرم استفاده میکنم روزی یک عدد ۰آیا همین میزان کافیه؟
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- راهنمایی
سسس
- سقط
سلام یک ماه پیش سقط داشتم الان رفتم سونگرافی نوشته یک کانون اکوژن وغیر یکنواخت با حجم حدود 1/2سی سی در حفره رحم و با احتمال بقایای حاملگی مشهود است ونوشته در نماز عرضی باقطر55میلیمتر وبا میومتر هموژن مشاهده شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- کیست تخمدان درسمت چپ
سلام خانم دکتر خسته نباشید چند روز پیش هم سوالی در باره کیست تخمدان در سمت چپ پرسیدم لطفا جوابم را بدهید. با تشکر از شما
- عقب انداختن پریودی
سلام من قرص ال دی مصرف میکنم و ۲۸ این ماه عروسیمه الان متوجه شدم که ۲۶م دوره قرصم تموم میشه و موقع مجلسم پریودم، میشه یک جوری عقب بندازمش یا الان پریود بشم که تا اون مقع تموم بشه؟
- حاملگی پوچ
با سلام علت حاملگی پوچ چیست ؟خانم دکتر امکان دارد در باردای بعدی اتفاق بیافتد ،برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان کرد با تشکر
- سونوگرافی تیروئید
سلام ، یک سونوگرافی انجام دادم با متن زیر : هر دو لوپ و ایسم دارای اندازه بیشتر از نرمال و اکوژنیسیته پارانشیمال غیر یکنواخت است . در بخش میانی لوب راست یک ندول اکوژن به قطر 4mm و در بخش میانی خارجی آن یک ندول هیپواکو با ابعاد 5-6.5mm دیده شد.(TIRADS=4) . در بخش تحتانی لوب چپ یک ندول solid-cystic با ابعاد تقریبی 26-21mm مشاهده گردید(TIRADS=2). این به چه معناست ؟ سرطانه ؟!!
- پریودشدن خین مصرف قرض مدروکسی پرژسترون
سلام خانم دکترخسته نباید من ماه ۵اقدامم به مامامراجعه کردم ایشون برای من مدروکسی پرژسترون تجویز کردن امامتاسفانه شب اول که دوعدداستفاده کردم دچارلکه بینی شدم ایاباید مصرف قرص روادامه بدم یاخیر
- خونی شدن اوضاع
داشتم با شوهرم رابطه جنسی انجام میدادم بعدش ک تموم شد ارضا لکه خونی داشت شبش من پوماد کلوتریمازول زده بودم ظهر رابطه جنسی انجام شد دلیلش چیه
- بیماری زنان
سلام دخترم ۵ سالشه از کودکی در ناحیه تناسلیش خارش داره و بوی نامطبوعی میده طبق تجویز پزشک پماد کلوتریمازول و شربت مترانیدازول استفاده کرده که بهبود پیدا میکنه ولی بعد از اتمام دارو دوباره مشکلش شروع میشود ممنون میشم راهنمایی کمید
- بارداری
سلام من چهار بار سزارین کردم الان ۲ سال که میگذرد الان میتونم باردار پنجم انجام بدم
- هماتوم محل اسکار سزارین
سلام خانم دکتر من ۴۲ روز سزارین شدم خونریزیم قطع نشد سونو دادم تشخیص وجود هماتوم و بافت گرانولاسیون به ابعاد ۱۸ در ۲۰ میلی در محل اسکار سزارین قبلی دادن ک با آندومتر در ارتباط است آیا مشکل حاد هست ممکنه دوباره عمل بشم؟
- خونریزی غیر طبیعی
با سلام. من کیست تخمدان داشتم و دو سال هست که ازدواج کردم و با ال دی پیشگیری میکردم. این ماه از قرص مارولین جهت پیشگیری استفاده کردم. قبلا ما بین دوره هام لکه بینی کمی داشتم . ولی این ماه باید دیروز پریود میشدم ولی از ۱۰ روز قبل خونریزی شدید به صورت لخته لخته بزرگ دچار شدم و هنوز هم این خونریزی رو دارم. فرزندی هم ندارم.
جواب سونو :
مثانه ضخامت جداری طبیعی دارد و در آن سنگ یا ضایعه فضاگیر رویت نشد.
رحم دارای ابعاد mm 30*70 و اکوی میومتریال طبیعی می باشد.
ضخامت آندومتر حدود mm 5 اندازه گیری شد و مقداری مایع اکوژن در کاویته آندومتر دیده شد لذا جهت بررسی بیشتر سونوگرافی ترانس واژینال پس از قطع شدن خونریزی جهت بررسی ضایعات آندومتر توصیه می شود.
تخمدان چپ شکل و ابعاد طبیعی داشته ابعاد تخمدان چپ mm 16*35 میباشد . ناحیه کیستیک ساده به دیامتر 23mm در موقعیت تخمدان راست دیده شد .
مایع آزاد در لگن رویت نشد
جواب آزمایش بتا هم کمتر از ۱ دهم بوده
لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل چیه و چکار کنم. خدا خیرتان بده - عقب افتادن پریود
سلام ایا عفونت باعث عقب افتادن پریود میشه؟
- فیبرم
کوتکسچر میومتر با جرم 100 میلی متری در قسمت lt خلفی بدن رفتم سونو اينو نشان داده مجردم و ٤٣ ساله دكترا حسابي منو ترسوندن بايد چيكار كنم
- جلو افتادن تاریخ پربودی
سلام من 28 سالمه و مجردم حدودا سه یا جهار ماه میشه که عادادت ماهانه من جلو میاد یعنی هر ماه تقریبا سه یا چهار روز زود تر از تاریخ قبلی پریود میشم یک یادو روز قبل پریودی هم فقط صبح لکه قهوای میاد خیلی کم
- نامنظم قاعدگی
سلام من رفتم دکتر تخمدان هام سالمه نمیدونم چکار کنم


