Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص روکین
سلام من پولیپ ۱۱ میلی متری بدود پایه در رحم دارم مجرد هستم و دکتر بهم قرص روکین داد ۱۲ روز از اولین روز پریودیم گذشته بود که شروع به مصرف کردم ۱۲ روز مصرف منظم مصرف کردم ولی الان پریود شدم ۹ قرص مونده و نمیدونم باید مصرف کنم؟
- مصرف ژلوفن بعد از قرص اورژانسی
سلام قرص ژلوفنوو 3 ساعتو نیم بعد از قرص اورژانسی خوردم اثر قرص اورژانسیرو از بین نمیبره؟؟
- قرص
سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم که خانم ها هم میتونن از قرض داپوکستین که برای عذر میخوام زود انزالی آقایان هست استفاده کنن.اگر استفاده بشه عوارض چیه عوارض داره.ممنون از زحماتتون
- میخواهم باردارشوم
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر باشه من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی درتخمدان وپریدهای نامنظم دارم که دکتر به من مدروکسی پروژسترون داده که شش ماه ازشب 14 پریدی به مدت 10شب دوعدد میخورم وگفت بایدادامه بدی تامنظم بشی ومتفورمین 500هم داده برای تنبلی تخمدان حالا این سری که رفتم پیشش گفت عفونت داری شیاف مترونیدازول واژینال داده بهم تا10شب استفاده کنم وفلوکونازول هرسه روز یک عدد بخورم مفنامیک اسیدهم داده برای درد اگه داشتم بخورم آخه اگه یادتون باشه شما اون سری گفتم دردزیرشکم دارم شماگفتین عفونت بایدبرسی بشه که عفونت شدیدبود به خاطر کم خونیم قرص اهن هم نوشت که به خاطررفلاکس معده ایرانی نمیتونم بخورم امریکاشو گرفتم که بخورم ویدوفولیک هم نوشته شبی یک عدد لاکتوفم هم نوشته روزی یک عدد ولتراکس لتروزول هم نوشته ازروز 3قاعدگی تا5روز روزی 2عدد بخورم حالا اینا روشروع کنم ولی این ماه اقدام نمیکنم تاعفونتم خوبشه حالا خانوم دکتر من ساعتاش موندم چکارکنم این همه قرص روچجوری بخورم چه ساعتی چون معده درد دارم ؟؟؟
- کلو میپرامین
آیا قرص کلومیپرامین برای افراد باردار مضر است؟
- سونوی آنومالی
سلام خانم دکتر. به دلیل ریسک ntd بهم گفتید آنومالی رو پیش دکتر میلانی انجام بدم .انجام دادم گفت مشکلی نیست. اما هیچ جزییاتی از اندازه اندام های جنین و حتی طول سرویکس هم ذکر نشده. شما این سونو رو قبول میکنید؟
- آزمایش amh
سلام
من ۲ اسفند ۹۶ سقط در ۵ هفته داشتم که اولش با لکه بینی شروع شد و بعد لخته خون داشتم و درنهایت سقط شد. در تاریخ ۱۶ فروردین عادت ماهیانه شدم که روز ۶ام عادت آزمایش amh دادم که ۴.۸ بود. میخواستم بدونم که آیا خوبه و یا اینکه مشکلی وجود داره؟ - احتمال بارداری با متفورمین
سلام و خسته نباشید من حدود شش ماه متفورمین مصرف میکنم تنبلی تخمدان داشتم و پری منظم بیست هر ماه پری میشدم و الان دوازده روز عقب انداختم و ازمایش دادم منفی بود ایا امکانش هست چون قرص خواب خوردم منفی نشون داده یا زودتر رفتم ازمایش دادم اخه نه روز ک عقب انداختم رفتم ازمایش در ضمن حالت تهوع و سرگیجه و درد زیر شکم گاهی وقتا دارم. میشه از نشانه های بارداری باشه؟
- قرص پردنیزولون
سلام خانم دکتر من هفته ی سی و دوم بارداری هستم و قرص پردنیزولون5میخورم .هفته ی پیش سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه خوردم این هفته سه شنبه خوردم و چهارشنبه یادم رفت ولی امروز که پنج شنبه است هم خوردم حالا باید چیکار کنم ؟آیا به جاش جمعه بخورم ؟
- عمومی
سلام خانم دکتر من 20سالمه و متاسفانه به پیشنهاد یکی از دوستام یه فیلم پورن دیدم و دچار تحریک وحشتناک واژنم شدم ولی با کنترل خودم به سختی تونستم جلوی خودارضایی رو بگیرم ولی الان شکمم و کمرم به طور بدی درد میکنه و وقتی رفتم دستشویی ترشحات چرکی زرد با رگه ی خون داشتم آیا امکان داره بکارتم آسیب دیده باشه خیلی واژنم تحریک شد ولی جلوگیری کردم از خودارضایی ؟؟؟
- تنبلی تخمدان
سلام و خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم ، من نزدیک ۸ ماه هست اقدام به بارداری میکنم و نتیجه نگرفتم ،این ماه هم با وجود خوردن قرص کلومیفن ، آمپول hmg ، و آمپول دور ناف فوستیمون باز هم فولیکولم ۸ بود ، تو سونوگرافی گفتن تنبلی تخمدان شدید دارم ، گفتن به این طریق جواب نمیگیریم باید لاپاروسکوپی بشم که کیست های ریز و از بین ببرند و ivf ،به نظرتون طریقه درمان درست است؟ و اینکه تو بیمارستان خصوصی هزینه تقریبی این دو عمل چقدر می شود؟ با تشکر
- سقط جنین
سلام میخواستم بدونم مصرف قرص سقط باعث ایجاد کیست در رحم میشه یا امکانش هست که قبل از ازدواج کیست داخل رحم وجود داشته باشه. با تشکر
- تست پاپی اسمیر در بارداری
سلام من سه ماهه که باردارم و به تازگی متوجه یه زائده گوشتی کنار دهانه واژنم شدم. میخوام بدونم شما تست پاپ اسمیر در حین بارداری انجام میدین؟ متخصصی که من تحت نظرشون هستم گفتن باید تا پایان زایمان صبر کنم ولی من خیلی استرس دارم و میترسم زگیل تناسلی باشه.
- خودارضایی
باسلام وعرض ادب خدمت خانوم دكتر.من 17 سالمه و از 15 سالگي از روي ناداني و حس لذت خودارضايي ميكردم فقط درحد مالش و چيزي رو فرو نكردم و الان نگرانم كه به پردم آسيب زده باشم ممنون ميشم اگه وقت ارزشمندتون رو دراختيارم بگذاريد و بگيد كه آيا خودارضايي به اين روش آسيب ميزنه يا نه؟
- دارو
باسلام خدمت خانم دکتر عزیزم.لطفا اسامی داروهای ضدتهوع مزاج دربارداری راذکرفرمایید.باتشکررررررررررر
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر میگم سرفه کردن زیاد به سرکلاژ شکمی صدمه نمیزنه باعث نمیشه باز بشه یا شل
- عفونت
سلام وقت بخیر دوماه پیش بخاطر سقط کورتاژ و هیستروسکوپی انجام دادم. یک هفته بعد از هیستروسکوپی هنگامی که به سمت چپ میخوابم یا از سینه سمت چپم به بچه شیر میدم یا حتی با لمس نوک سینه چپ احساس میکنم سمت چپ واژنم (از مقعد تا وآژن) تیر میکشه وحالت گز گز. دکتر هم معاینه کرد یک ماه پیش گفت رحمت مشکلی نداره .ولی هنوز هم این گرفتگی هست و ترشحات واژنم هم کم شده.تو آینه که نگاه کردم زیر لابیای مینور درست پشت واژن از بیرون ، لابیای مینور که کمی کشیدم پشتش قرمز بود و کمی سوزش داره.علت چی میتونه باشه؟ در آخرین سونو یک کیست فانکشنال در سمت چپ داشتم ممنونم
- سلام خانم دکتر 53سالم هست سه ماه خونریزی دارم هراز گاهی خوتریزی خیای شدید میشه رفتم دکتر گفت کیست چهارسانت روی تخمدان سمت چپ داری الان سه ماه هست خونریزی قطع نمیشود ودکار امپولواریوپیتیل 3/75مجوز کرد یعداز 24ساعت خونریزی شدید همراه با لخته ایا دلیل چیست
- بارداری با وجود پولیپ رحم
من سی سالمه و برای دومین بار میخوام اقدام به بارداری کنم ولی پولیپ رحم 7میلی دارم که بدون علایم هست آیا میتوانم باردار بشم خطر سقط اینا نداره
- گلودرد
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز بنده جاهدی هستم. اگر خاطرتون باشه 29 بهمن وقت cvs داشتم. علیرغم دردهای شدیدی که به دلیل سهل انگاری پزشک نمونه بردار در برداشتن نمونه به اندازه کافی برایم ایجاد شد و منجر به سه بار نمونه برداری شد در حال حاضر وضعیت نسبتا مساعدی دارم. اما متاسفانه گلودردی که پس از یک هفته همچنان باقیست من را بسیار نگران کرده تا حدی که حتی پشت گوشم یا در واقع همان گره های لنفاوی حالت غده مانند پیدا کرده اند. مراقبات معمول سرماخوردگی را انجام داده ام اما بهبودی حاصل نشده. باید برای گلودردم چکار کنم؟ در ضمن هنوز جواب cvs آماده نیست و من این هفته از مطب وقت گرفتم آیا مراجعه کنم یا منتظر جواب باشم که ممکن هست تا 10 روز دیگر هم طول بکشد. گفتنی است که اکنون هفته 12 بارداری هستم. قبلا از پاسخگویی تان تشکر میکنم. جاهدی


