Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آیای اکوی هموژن نرمال است؟
سلام وقتتون بخیر یک روز بعد از پریودی سونوی واژینال دادم که ضخامت آندومتر 2.8mm و دارای اکوی هموژن است و بقایای جفتی به درستی مشاهده نشد
ماه قبل به حجم یک سی سی بقایا داشتم میخواستم ببینم طبیعی هستش و بقایا کاملا دفع شده؟
اندومتر که اکوی هموژن داره نرماله؟ - بارداری
سلام خانم دکتر من پنچ ماه درحال اقدام به بارداری هستم من سه ماه پریودیم منظم بود ولی الان دو ماه نامنظم شده و الان از پریودیم ۱۱ روز گذشته بی بی چک زدم منفی بود خیلی کمردرد دارم و صبح ها شکم درد هم دارم
- غربالگی سه ماهه اول
سلام خانم دکتر امروز غربالگری اول انجام دادم ۱۲ هفته و ۶ روز طول سرویکس ۳۱ بود طول سرویکس کمه؟ درمانش چیه
- سلام من کیست ریز دارم و زود به زود پریود میشم و دکتر برام چند ماه قرص پرژسترون داد بعد آخرین بار که خوردم تموم شد یه هفته دیگش دو سه روز لکه بینی داشتم اونم قهویی رنگ وحالا سی روز میشه که پریود نشدم ایا من باردارم یا برای قرص هاست که پریود نمیشم زیر شکمم درد دارم وکمرم هم بعضی موقع درد داره میشه رهنمایی کنید ممنون میشه
- قرص جلوگیری
سلام.من بعداز زایمانم قرص لایسترنول مصرف کردم دوماه اول یک هفته درمیان خونریزی داشتم،الان یک ماه ونیم پریودنشدم.میخاستم بدونم مشکلی نیس که پریودنشدم؟یا بخاطر قرص پریودم قطع شده.
- سلام خانم دکتر عزیز ایا ویتامین دی با ال دی مصرفشون باهم به ضد بارداری اسیب میرسونه
سلام خانم دکتر عزیز ایا ویتامین دی با ال دی مصرفشون باهم به ضد بارداری اسیب میرسونه . قرص ویتامین دی ساعت شش مصرف کردم و ساعت یازده قرص ال دی مصرف کردم ایا مشکلی پیش نمیاد در باب بارداری . استرس زیادی بهم دست داده . ممنونم خانم دکتر
- یبوست بارداری
سلام خانوم دکتر. باردارم تقریبا یازده هفته هستم . به شدت دچار یبوست شدم الان چهار روز هست که بیرون روی نداشتم. بواسیرم دچار خونریزی شده . به خاطر تهوع شدید بارداری دیمیترون میخورم روزی دو عدد و به خاطر همین تهوع شدید بالا آوردن ها درست نمیتونم تغذیه کنم و کلا یه قطره روغن زیتون دهنم میره تا یه ساعت فقط بالا میارم. منظورم هرچیزی نمیتونم بخورم . راه حل من چیه؟
- خونریزی شدید همراه بالخته های بزرگ
سلام من یک ماه و خورده ای پیش سقط با قرص داشتم ولخته های شدید ولی هنوز خونریزیم تمام نشده چیکار باید کنم وضعیتم جوری نیست هزینه دکتر بدم
- بارداری
سلام دکتر خسته نباشید . ۳۴ هفته و ۴ روز هستم . هفته ۲۰ با طول سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم . در ۲۹ هفته سرویکسم ۳۰ شد واژینال. یعنی واقعا استراحت سرویکس رو افزایش داده ؟ تا کی باید استراحت مطلق باشم؟
- بارداری
سلام دو لیکو سفالی در پنچ ماهگی خطر ناک است
- پوسیدگی دندانها در بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، ببخشید در مورد پوسیدگی دندان در بارداری سوال داشتم الان ۲۶ هفته و چند روز باردار هستم و از اوایل بارداری ی دندونم درد داشت و سوراخ شد در فک بالا سمت چپ بعد چند هفته ی دندون دیگه ام سوراخ شد اونم فک بالا کنار دندون نیش و ریخت و در حدود ۲۴ هفتگی وسط دو تا دندونم در قسمت جلو فک بالا هم سوراخ شد و ریخت در واقع پوسیده شدن و سوراخ دیده میشه، میخواستم بدونم در این تایم بارداری میتونم برم دندونپزشکی یا خیر؟ اگه دندون پزشکی نرفتم و اگه تا بعد زایمان صبر کنم واسه جنینم مشکلی نداره؟ مطالبی در خصوص فلج مغزی جنین شنیدم نگران شدم توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- سرفه همراه با خلط
سلام دکتر ۱۶ هفته بارداری هستم و دو روز سرفه همراه با خلط دارم . داروخانه یه شربت ضد سرفه با عسل زینکو گفت خوبم مخصوص زنان باردار ضرر ندارن .دیگ چی بخوره
- اولین سونو در بارداری
طبق اولین روز آخرین قاعدگیم باید ۶ هفتم تموم میشد الان دیگه امروز رفتم سونو بهم دکتره گفت ۴ هفته و ۲ روزمه و همه چی نرماله مشکلی نیست اومدم خونه دیدم نوشته ساک حاملگی هست ولی جنین مشخص نیست نگرانم . پس چرا دکتره ۴ بار بهم گفت نرماله و مشکلی نداری اینم عکس سونومه . از چند نفر پرسیدم بهم گفتن توی این هفته که هستم طبیعیه ساک دیده میشه ولی جنین مشخص نیست گفتم تا ۸ هفته هم جنین تشکیل میشه هم قلبش

- احتمال بارداری با پیشاب
سلام خانم دکتر میخواستم درمورد بارداری پنهان یا کریپتینگ بدونم😞 من یک رابطه سطحی داشتم در حد پیشاب و دخول در حد چند ثانیه بعد از رابطه هم دوماه با تاخیر پریود شدم ماه اول ۵ روز تاخیر و ماه دوم ۲۰ روز تاخیر ماه اول بعد از اینکه پریود شدم دوبار بیبی چک زدم(روز ۳ و ۵ پریود) و دو روز بعدش آزمایش خون دادم بتا ۰/۵۶۸ بود ماه بعد تو روز ۱۱ تاخیر بیبی چک زدم منفی بود و تو روز ۱۷ تاخیر آزمایش خون دادم اونم جوابش زیر ۱ بود ولی الان چند وقتیه حالت تهوع دارم و همینطور موقع پریود شدنم که میشه سرما میخورم میخواستم بدونم میشه باردار باشم؟ اگه نیستم چرا تهوع دارم ؟ بخاطر قرص هایی هست که میخورم؟ یا بخاطر استرس شدیدیه که دارم؟
- بارداری با وزن بالا
سلام من هفته هشت بارداری هستم قدم 170و وزنم 82 کیلو .چیکار کنم تو بارداری زیاد وزن اضافه نکنم
- بقایی سقط
سلام خانم دکتر من سقط داشتم وسونویی ک گرفتم نوشته بودتصویریک ناحیه هایپرهترواکوب ابعاد31*14mmفاقدفلوی عروقی مطرح کنندهclotبقایارویت نشد خطرناکه
- بارداری
درمرحله اقدام ب بارداری هستم،قرص لتروزول خوردم وامپول hmgزدم،بعدسونوگرافی دادم،بعدازسونوگرافی دکتربرام مدروکسی پروژسترون تجویزکردکه ۷روزبعدازتمام شدن پریودیم مصرف میکنم،دوروزدرموعدپریودی لکه بینی خفیف قهوه ای رنگ داشتم بعدقطع شد،الان دوروزازپریودم میگذره هنوزپریودنشدم نمیدونم با دارم یاب خاطرمصرف قرصه بایدچکارکنم؟
- 💜💜💜اقدام برای حاملگی
سلام من34سالمه یه پسر8ساله دارم1سال ونیم اقدام به بارداری دارم امابی فایده بوده سونوداخلی شدم متخصص زنان گفت ضخامت رحمت خیلی بالاهست قرص لتراکس داده گفته روزی یکی تا12روز بخورم.ایاتأثیرداره دربارداری وجنسیت؟ دخترمیخوام. نگفته توی پریودی بخورم الان1هفته اززمان پاکیم میگذره
- ناباروری
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز؛ پریودهای من ده روز طول می کشه و فاصله دو پریودم دو هفته است یعنی دارای سیکل ۲۴ روزه ام. یازده ماهه که ازدواج کردم و دو ماهه که اقدام به بارداری کردیم اما متاسفانه باردار نشدم ؛ همیشه سر ۱۴ روز پریود میشم بار اولی هم که برای بارداری اقدام کردم سر موقع پریود شدم اما دفعه دوم سه روز دیر تر یعنی روز هفدهم پریود شدم که برخلاف همیشه هم درد دل و کمر داشتم هم خون ریزیم به صورت تیکه ای بود, نگرانی من از این بابت که با توجه به کوتاه بودن سیکل پریودهام شاید مشکل بچه دار نشدن از من باشه آخه تاچهارده سال پیش پریودهام منظم بود اما به دلیل مصرف قرص جلوگیری زمان مسافرت و ماه رمضان پریودم به هم ریخت توی این چهارده سال چند باری به متخصص مراجعه کردم و تجویز همه باتوجه به نداشتن کیست و تیروئید و بالا بودن پرولاکتین قرص بروموکریپتین برای پایین امدن پرولاکتین و قرص جلوگیری و پروژسترون برای تنظیم پریودم بود که وقتی مصرف می کردم شرایطم بدتر می شد یعنی سه هفته پریود بودم و یک هفته پاک بار اخر نزد دکتر غدد رفتم که ایشون تشخیص دادن مصرف قرص جلوگیری باعث بالا رفتن پرولاکتین میشه البته ایشون هم داروهای قبلی رو تجویز کردن و شرایطم به هم ریخت من هم دیگه هیچ دکتری نرفتم الان که ۱۵ ماهه قرص جلوگیری نخوردم تازه چند ماهیه که پریودم ثابت شده خانم دکتر عزیز با توجه به اطلاعاتی که خدمتتون عرض کردم ایا من مشکل دارم و باردار نمیشم؟ علت عقب افتادن پریودم و داشتن درد و لخته بودن خون ریزیم چیه؟ ابا تشکر از شما
- خوردن قرص امی تریپلین ۱۰
سلام ببخشید من باردارم ولی سردرد دارم و بیخوابی و استرس دکتر اعصاب قرص امی تریپلین نوشت شبا بخورم از هفته 17 تا 25که الان هستم دارم میخورم بعد دکتر زنان گفت نخور 1روز نخوردم سردرد اومد سراغم تو نت گفتن خوب نیست قرص نخورم ولی با سردرد چیکار کنم میزنم به چشمم دکتر معاینه کرد گفت مال استرس و خوابه حالا نظر شما چیه ؟؟؟؟


