Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تخمدان
سلام من تخمدانم تنبله پریودم نامنظمه رفتم دکترقرص مدروکسی داد۸شب دوتاخوردم باید۱۰شب مبخوردم که پریودشدم تازه من میخاستم بارداربشم
- لکه بینی دربارداری
سلام خانوم دکتر من هفته ۵بارداری هستم تو این مدت لکه نداشتم شما بهم شیاف دادید که هرشب مقعدی استفاده میکنم .دیشب روی دستمال یه لکه دیدم خیلی ترسیدم که دیگه نبود .همش تکرر ادرار داشتم حتی دیشب نتونستم راحت بخوابم بخاطر تکرر ادرارم.امروز موقع ادرار کردن یکم ادرارم تیره شد انگار کمی خون قاطیش بود چیکار کنم خیلی میترسم
- لکه بینی
سلام دکتر جان من ۸هفته و ۴ردز باردارم ۲۶روزه که لکه بینی دارم هرازگاهی یک روز اینا قطع میشه مجدد شروع میشه هماتوم ۱.۶ccدارم و هایپواکو در اطراف ساک حاملگی به ابعاد ۲۱×۱۰×۱۴دارم آیا این هایپواکو خطرناک است لطفا جواب بدین خیلی نگرانم
- طرز قطع کردن آنوکساپارین
سلام من قبلا دوبار زایمان زودرس در هفته بیست وپنج داشتم،در حال حاضر برای بار سوم باردارم و در هفته سی وچهار هستم و سرکلاژ هم هستم و طول سرویکسم۳۰هستش و در این بارداریم آنوکسا پارین و قرص آ اس آ هم استفاده میکنم دکترم بهم گفته که قرص آ اس آ و آمپول آنوکساپارین رو در هفته سی وشش قطع کنم و حتی بعد زایمان هم استفاده نکنم.بنظرتون قطع کردن یهویی آمپول آنوکسا خطرناک نیس میترسم اتفاق بدی بیفته میشه لطفا راهنماییم کنید که چطور قطعش کنم که مشکلی ایجاد نشه؟؟و اینکه اگه زودتر از سی وشش هفته زایمان کردم آمپول آنوکسا رو چیکار کنم؟و فک میکنم زایمانم طبیعی باشه
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- سقط
سلام خانوم دکتر 39سالمه 1سقط پارسال در 7هفته داشتم که رشد جنین متوقف شده بود و1سقط هم تیرماه 99داشتم که قلب جنین تشکیل نشده بود.لطفا راهنمایی کنید که باید علت بررسی بشه یا میتونم دوباره اقدام کنم؟
- بارداری
سلام من هفته۶مم پس از ارگاسم بدون دخول لکه بینی صورتی روشن مشاهده کردم ایا خطرناکه؟باید چیکار کنم
- دردسمت راست شکم
سلام من هفته ۲۲ام ازمایش ادرارهمه خوب بود دکتربرام انتی بیوتیک دادبراترشحاتم ولی دردپهلو وسمت راست شکمم خوب نمیش حالت گرفتگی وکش اومدن دارد طبیعی
- تخمک گذاری و عفونت
سلام من هفته ۲۴دایم ترشحات دارمبوی بد دکترمترانیدازول اموکسی سیلین میدبهم تامیخورم خوب قطع میکنم شروع میش اشکال ندارخودم دوباره شروع کنم انتی بیوتیک مرتب بخورم
- مصرف قرص متفورمین
سلام وقتتون بخیر من چند ماه اقدام ب بارداری کردم ولی نتیج نگرفتم دکتر ب من قرص متفورمین و فک کنم لتروزول داد ک از روز سوم پریودی استفاده کردم و تاریخ پریودیم ۱۴ برج هست درد زیر شکم دارم مثل دردای پریودی بنظرتون عوارض قرصا هست یا باردار شدم ؟
- بارداری
سلام پریودم نامنظم بود و اقدام ب بارداری کردم و پزشک زنان قرص مدروکسی پروژسترون رو بهم دادن ک از ۱۵تا۲۵پریودم روزی ۲عدد بخورم برای ۳ماه دارو بم دادن و الان پریود شدم یعنی من تاپایان دوره ۳ماه نمیتونم باردار بشم؟
- بارداری
سلام . در سونوگرافی 19 هفته من در بررسی دهانه سرویکس نوشته funneling در قسمت فوقانی به طول 16مىلى دزده شد وطول قسمت بسته 15 مى است اىن یعنی نمى شه طبیعی اززمان کرد وآزاده بازداشت دهانه ى رحم بسته شود
- زنان
سلام خانم دکتر. ببخشید ۴ ماهه ازدواج کردم و اوایل موقع نزدیکی خون از بدنم میومد. رفتم دکتر گفت سپتوم انگار داری. بعد مجدد با همسرم رابطه داشتم اما خون نیومد .بنظر شما احتمال سپتوم هست؟ اگر هست چرا دیگر خون نیومد
- سزارین
باسلام من بارداری اولم سزارین بود بعلت کم شدن مایع آمونیاک در هفته 37 مجبور به سزارین شدم 5سال از زایمانم گذشته آیا بارداری اکنون می توانم طبیعی تولد داشته باشم اکثرا می ترسانند که رحم پاره می شود لطفا راهنمایی کنید؟
- قلب جنین
سلام خانم دکتر این سونوم هست:
داخل uterine cavity یک gs با واکنش دسیدوایی نامنظم و حاوی یک جنین مشهود است
یولساک سایز و نمای منظم دارد
G.Aبراساس اندازه گیری MSD=33MM در حد تقریبی 8W+3D است
G.Aبراساس اندازه گیری CRL =4MMدر حد تقریبی 6W+1D است
(عدم تطابق MSDوCRL)
FHRدیده نشده .نمای سونوگرایفیک مطرح کننده MISSED ABORTION می باشد
هماتوما به ابعاد دMM 13*12در اطراف پل تحتانی ساک حاملگی مشهود است . ممنون میشم توضیح بدید که وضعیت جنین چطوره ؟ ایا با صبر کردن به رشد نرمال میرسه ؟ الان من باید چه اقدامی کنم؟ - سقط جنین
سلام من حدودا10ماه پیش سزارین کردم الان باردارم و میخوام باقرص سایتوتک سقط انجام بدم میخواستم مشکلی برام پیش نمیاد؟دوز استفاده چجوریه؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشی خانم دکتر عزیز! من دوروزه از وقت پریدم میگذره تواین دوروز هریک ساعت یه بار کمردردو دلدرد عین درد پریودی میگیره ومیگم که الان دیگه شدم اما میبینم خبری نیست در ضمن یکمم عصبی شدم ویکم ترشح سفید پرنگ دارم که نه چسبناکه نه بوی بدی داره ممنون میشم زود جواب بدید.
- بارداری
سلام وقت بخیر من هفته 22 بارداری ام و بچم پسره، دو هفتس بدنم خیلی خارش، همراه با دونه های قرمز داره و شبها شدید میشه میتونم امپول برای این مشکل بزنم؟ اسم امپول میگید
- احساس ادرار
با عرض سلام و خسته نباشید حضور محترم خانم دکتر عزیر من در آستانه ی هفته ی سی ام بارداری هستم با عرض معذرت چند روزی هست که بطور مداوم و با فواصل کم احساس ادرار دارم و وقتی به توالت میرم میزان ادرار خروجی بسیار کم و گاهی در حد چند قطره هست ولی بعد از مدتی بازهم با همان مقدار کم احساس فشار ادرار دارم لطفا راهنماییم بفرمایید که ایا طبیعی هست یا باید خدمت تون برسم برای ویزیت؟ ممنون
- بارداری
روز 3 پریودی نزدیکی داشتم و این سری دو روز دیرتر پریود شدم باردارم؟؟؟ البته بدون دخول و باکره هستم


