Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جنسیت بچه
سلام ممنون خانم دکتر آیا میشه ناحیه تناسلی جنین پسر کوچک باشه وتوماه بالا مثلا7ماه نشون بده من آنومالی 17هفته انجام دادم گفت دختر چون رژیم غذای گرفته بودم برای پسرجای امیدواری هست ؟ببخشید باز سوال وتکرار کردم
- زنان
درتخمدان سمت راست کیست بابعاد۱۷×۲۳میلی متردارای اینترنال اکوی خفیف وچند سپتا مشاهده شد. ضخامت اندومتر۱۴میلیمتروضخیم میباشدکنترل با BHCGتوصیه شود سلام لطفا برام میشه توضیح بدین اینها چی میگن و درمانش چی هست
- بارداری ناخواسته
سلام خانون دکتر خسته نباشید،خانوم دکتر من فعلا مجردم و قبلا ازدواج کردم با یک اقایی صیغه هستم یک بار یک هفته بعد از پریودم رابطه داشتیم و بصورت طبیعی جلوگیری کردیم و انزال خارج از بدنم بود و هم من هم اقا مطمئنیم که منی داخل بدنم تخلیه نشدهولی شنیدم پیشاب هم ممکنه باردارم کنه، میخواستم بدونم که چقدر احتمال داره با پیشاب باردار شده باشم چون اگر باردار شده باشم واقعا حیثیت و زندگی و همه چیزم به باد میره و نابود میشم ممنون از شما که با پاسخگوییتون رنج ما رو کم میکنید
- پیش از بارداری
سلام وقتتون بخیر ببخشید من تحت نطر دکتر متخصص هستم برام امپول سینال اف نوشتند ولی ب دلایلی نتونستم تزریق کنم الان امپول بخاطر جابجایی منزل ۶۰۷ساعت بیرون بوده بنطرتون امپول فاسد شده
- راهنمایی
سلام خواهرم مدت یکساله زیر بغلش سمت چپ ورم بزرگ کرده و ۱۸ سالشه الان و ایشون حتی نمونه برداری کردن و آزمایش دادن و نمونه برداری ری اکتیو بود و دکتر گفت مشکلی نیست ولی با خوردن دارو هنوز تو نرفته و خواهرم همش از ناحیه پشت تورم دچار اسپاسم میشه
سال قبل از تورم ایشون غدد لنفاوی گردنشون ورم کرد ولی با کشیدن دندان عقل های پایین خوب شد ولی دکتر عزیز فکر میکنم این بچه بخاطر حساسیت به داروی بی حسی دندانپزشکی زیر بغلش اینطوری شد چون بچه بود هر دفعه داروی بی حسی میزد تب و لرز میکرد و دایم esrبالا بود
در دوران کرونا زیر بغلش اینطوری شد حتی واکسن کرونا هم هنوز نزده بود
دندان عقلاشو سال ۹۹ زمستان کشید و زیر بغلش از سال ۱۴۰۰ تا الان هنوز ورم داره یک شب رفت جلو آیینه دید ورم بزرگ کرده و کلی ترسید و چون کنکوری بود خیلی درگیرش نشد و درسشو خوند امسال پیگیری کرد و خداروشکر چیزی نبود نه طحال نه کبد هیچ مشکلی نداشت حتی آزمایشم نرمال بود
امسال دندان عقلای بالاشم کشید بازم تب و لرز کرد بعدش
دکتر بعد از دیدن جواب نمونه برداری گفت دیگه نربم پیشش چون ری اکتیوه
دکتر بیشتر اوقات کتفش دچار اسپاسم میشه وقتی دولا میشه درس میخونه یا به دستش فشار میاره میگه انگار رگ میره پشت استخون و تیر میکشه چون رزمی کارم ولی فشار نمیاره بخودش که بگید بخاطر ورزشه هست نمیدونم دلیلش چیه
من میترسم چون هنوز نرفته تو و خیلی طول کشیده تو جوابش غدد لنفاوی ۳۸×۵۶ میلیمتری زده بود
دکتر خیلی میترسم ولی نه تعریق نه کاهش وزن نه بی اشتهایی علایمی چیزی نداره خواهرم
اقوام درجه یک سرطان ندارن هیچ کدوم ولی مادربزرگم دوبار سینشو بخاطر غده خوش خیم عمل کرده و پدرمم پسوریازیس بخاطر اعصابش گرفته بمدت تقریبا ده سال میترسم خواهرم آرتریت یا بیماری های خود ایمنی دچار شده باشه - زگیل تناسلی
سلام ی مدتی میشه که یچیزی شبیه جوش زیرپوستی کنار واژنم در اومده گاهی هم اندازش بزرگ و کوچیک میشه در واقعه وقتی دست میزنم متورم میشه بعدش کوچیک میشه وقتی هم دست میزنم یکم درد داره خارش و سوزش ندارم به نظرتون این زگیل تناسلیه ؟
- ادرار خونی
سلام وقتتون بخیر من چند روزی هست ادرارم با لخته های قهوه ای همراه لخته ها ترشح هم هستند امروز لخته ها خونی داشتم گاهی درد در ناحیه کمر و زیر شکمم و تیر کشیدن در کشاله ران هم دارم و هر چند وقت یکبار این طور می شوم باید چه کار کنم؟ ایا میشه این اتفاق به دلیل خوندن رمان های باز باشه به نوعی تحریک بدن ب دلیل خوندن چنین متن هایی باشد ؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من نوبت دارم واسی سرکلاژ شکمی احتمال اینکه سرکلاژ شکمی شکست بخوره چند درصد و آیا سرکلاژ شکمی باعث نازایی میشه
- خونریزی بعد از قاعدگی
سلام وقت بخیر خانوم دکتر من دو ماهه که پنج یا شش روز بعد از اتمام قاعدگی دچار خونریزی میشم ممنون میشم بگین مشکلم چیه و اینکه یک سونو کامل رحم هم انجام دادم و مشکلی نبوده؟
- سوال درباره پریود نامنظم و بارداری
سلام..من پریود نامنظم داشتم آزمایش دادم برام قرص پروژسترون تجویز کردم خوب بود اما قرص ها ک تموم شد مجدد نامنظم شده الان دوهفته است پریود نشدم بی بی چک هم زدم منفی بود..امکان بارداری است؟
- سونوی ان تی
با سلام و خسته نباشید. در سونوی ان تی من نوشته جفت خلفی و کاملا روی int.os را میپوشاند. یعنی چه؟ و آیا خطرناک است؟
- کیست تخمدان
سلام من تخمدان کیستیک دارم ۶ ماه پیش به مدت ۲ماه پریود نشدم جواب سونو ی کیست در تخمدان راستم ویکی در لوله رحم بود آمپول پرژسترون دادن زدم پریود شدم بعد دوماه قرص ضدبارداریخوردم سیکلم منظم بود اما دوباره دوماه پریود نشدم امپولم زدم یک ماه پیش دوباره نشدم تجویز شما چه دارویی هست
- سزارین
باسلام وخسته نباشید،خانوم دکترمن دوسال قبل عمل جراحی تخمدان سمت چپ داشتم،میخوام بارداربشم وزایمانم بصورت سزارین باشه،آیاامکانش هست؟نمیخوام بخاطرجراحی که داشتم بهم فشاربیاد
- سلام دخترم درد نوک سینه داره ٩سال داره یعنی بلوغ زودرسه خیلی نگرانم میخوام چیزی واسه به عقب انداختن بلوغ انجام بشه آخه خیلی ریزه
- کپسول ترنسید۲۵۰
سلام خسته نباشید یا کپسول ترنسید رو زنان یائسه میتونن مصرف کنن به مدت ۵ رو هر ۱۲ ساعت یک عدد برای کاشت ابرو ممنون
- قائدگی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من pco دارم بعد قرص سیپروترون دکتر بهم دادن واسه منظم شدن پریودام بعد قرص چند ماهه مصرف میکنم جمعه دوهفته پیش پریود شدم و یک هفته پریود بودم و جمعه هفته بعدش تموم شد پریودیم .حالا دوباره از دیروز ک یک هفته از تموم شدن پریودیم میگذره باز پریود شدم و خونریزیمم نسبت ب وقتیکه با قرص پریود میشدم بیشتره.ب نظرتون چیکار باید بکنم؟
- عوارض فولیک اسید
سلام آیا قرص فولیک اسید مدفوع رو سیاه میکنه؟
- جرایی
سلام خسته نباشید ببخشید شما تو با کدوم بیمارستان و بیمه قرارداد دارید
- زخم واژینال
سلام من ۱۳هفته باردارم تو این مدت عفونت شدید وزخم شدید داشتم به زور راه میرم..کرم واژینال استفاده کردم ولی دوباره عفونتم میاد..چیکارکنم؟
- سلام من امروز روز۱۵انتقال بودآزمایش بتا دادم تیترش ۲بود داروهاراادامه بدم یاقطع کنم


