Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- حاملگی مولار
سلام من خانلگی مولار داشتم که کورتاژ کردم الان با کذشت دو هفته. اخته های گوشتی همراه بادرد از من خارج میشه طبیعیه؟
- شکم بند بعد از سزارین
سلام خانوم دکتر. من ماه های اخر بارداریم هست. خواستم بدونم بعد از عمل سزارین چن وقت بعد شروع به بستن شکمم بکنم؟ و ایا شکم بند ها مفیده برا اینکار؟
- سقط جنین
سلام من هفته پنجم بارداری هستم از دیروز لکه بینی داشتم امروز درد شدید پایین شکم داشتمربعد هم خونریزی غلیظ بدون لخته آیا جنین سقط شده؟
- تعیین جنسیت
میخواهم پسر دار شوم،از چه روشی ،صد در صد میشه استفاده کرد؟
- بارداری
سلام ببخشید من ی هفته ب پریودی دیگمه وقبلش رابطه داشتم ولی منی رو وارد بدن نکردم چند وقته جالم بده و سابقه فشارخون دارم وحالت تهوع وسردرد دارم دکتر ازعلائم میگف احتمالا بارداری میخواستم ببینم امکانش هست
- تست بتا
سلام چند روز پس از رابطه جهت انجام آزمایش بتا اقدام کنیم که جواب قطعی باشه ؟ آیا مصرف قرص لونوروژسترول باعث نمیشه که آزمایش بتا دیرتر بارداری رو نشون بده؟ متشکرم خانوم دکتر لطفا جواب هر دو سوالم رو مرحمت کنید.
- عقب انداختن پریود
سلام خسته نباشید من یک ساله اقدام به بارداری کردم تا الان پریودیم منظم بوده بلکه زود تر از موعد هم میشدم الان دوازده روزه که پریودیما عقب انداختم دوبار هم بیبی چک زدم منفی بوده ممکنه بیبی چک اشتباه کنه لطفا راهنمایی کنید
- دردشکمی
سلام من یک ماه هست که روده هام وعضلات شکمم درد میگیره وتیرمیکشه .کاهی نمیتونم صاف بشینم. سونو گرافی رفتم طبیعی بود.علت چی میتونه باشه.آیا احتمال اندومتریوز هست؟ قصد بارداری دارم(۳۳ سالمه.پریود منظم ۲۹ روزه.طول پریود۷ روزنه خونریزی ملایم.)
- عمر اسپرم چقدره
عمر اسپرم چقدره و عمر تخمک چقدره یعنی اگه کسی 18خرداد رابطه جنسی داشته باشد و دیگه نداشته باشه تا کی حدودا لقاح صورت می گیرد بیشترین میزان زمان که طول بکشه چندمه خرداد می باشد
- اقدام به بارداری دوم
سلام و خسته نباشید من ۳۷ ساله هستم و یک پسر ۸ساله دارم اقدام به بارداری دوم دارم در بارداری اول تخمک گذاری ضعیف داشتم و اسپرم شوهرم ضعیف بود که بعد از سه ماه با امپول باردار شدم وزنم هم ۸۶ کیلو است الان برای دومین بارداری هم مشکل خواهم داشت با تشکر
- بارداری
سلام من ۳۰ ساله هستم سه ماهه ازدواج کردم و اقدام به بارداری کردم سنو دادم و این نتیجه سنو بود : رحم دارای ابعاد و اکوی صبیعی است ضایعه اکوژن و بیضوی با حدود Well_define به طول ۱۲mm و به قطر ۳.۵mm در Central کاویته آندومتر سگمان فوقانی _ میانی رحم مشاهده میشود که مطرح کننده احتمالی پولیپ آندومتریال می باشد تخمدان چپ بزرگتر از نرمال است دو ضایعه کیستیک ...که مطرح کننده احتمالی کیست هموراژیک می باشد تخمدان راست دارای ابعاد و اکوی طبیعی است فولیکول های تخمدان راست قطر کمتر از ۷mm دارند ( RO=31*14mm) مایع آزاد مختصر در کولدوساک قدامی و اطراف تخمدان چپ مشاهده میشود سوالم اینه آیا باردار میشم ؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر من ۱۸ سالمه و با بی بی چک فهمیدم ک حاملم ولی باز باید ازمایش بدم میخاستم سوال کنم تو این سن اشکالی نداره حامله شدم؟ از نظر شما مورد تایید هس؟؟؟
- قرص لتروزول برای سقط
سلام خسته نباشید.. باردارم تقریبا هشت هفته ک قلب جنین تشکیل نشده برای سقط رفتم بیمارستان ک دکتر بهم قرص لتروزول داده هر هشت ساعت دو عدد بخورم.. امکان داره با این قرص سقط بشه یا ن.. ممنون
- بارداری
من روز22 پریودی به عبارتی 8 روز مونده به زمان اصلی پریودی لک دیدم و روز بعد قطع شد میخواستم بدونم آیا احتمال بارداری هست؟ چه زمانی باید از بی بی چک استفاده کنم یا آزمایش خون بدم؟ ممنونم
- سونوگرافی بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید.یه سوال داشتم من ۵هفته و ۲روز باردارم و رفتم سونوگرافی شرح سونوگرافی به این شکل بود که ساک حاملگی دفرمه حاویyolk sac و بدون فتال پل دیده شده اندازه ساک ۱۱میلی متر واکنش دسیدوایی مختصر هتروژن خواستم ببینم با این اوضاع احتمال سقط و تشکیل نشدن جنین برام چقدره؟خیلی نگرانم
- زنانوزایمان
سلام من پریودم نامنظم هستش یعنی ۴۰ تا ۵۵ روز طول میکشه تاپریودبشم ولی الان دوماه کامل شده پریودنشدم درد سه روزه دردپریودی دارم اقدام به بارداری هم داشتم آیا امکان داره این درد مال بارداری باشه یااینکه درد پریودی هستش
- اکوژن بطن چپ 18هفته
- در مورد مصرف قرص استرادیول والرات
سلام وقت بخیر، امروز دوم پریدی هست ودکترم گفته قرص استرادیول والرات را دو تا صبح ودو تاشب بخورم ودو تا شیاف کنم، تو خونریزی اشکالی نداره شیاف از جلو؟
- نتیجه سونوگرافی من چیست
یک جنین زنده با نمایش متغیر داخل رحم،دارای ضربان طبیعی قلب(۱۵۱در دقیقه)و با حرکات فعال اندام ها رویت میشود.BPD=37میلیمتر HC=136میلیمتر AC=113میلیمتر FL=25میلیمتر HL=24میلیمتر. سن حاملگی ۱۷ هفته و ۱ روز است.جفت در ناحیه ی خلفی و با ضخامت ۱۷ میلیمتر و گرید یک(۱) رویت میشود(فاصله قسمت تحتانی جفت تا INTERNAL OSدر حدود ۳۵ میلیمتر میباشد که مناسب است).مایع آمنیوتیک دارای حجم طبیعی میباشد.وزن جنین ۱۹۲ گرم است.طول سرویکس ۴۰ میلیمتر میباشد.کانال اندوسرویکس بسته است و FUNNELING آن رویت نمیشود.
- اقدام بارداری
سلام وقتتون بخیر من ۳۰ سالمه و ۹ ماه اقدام به بارداری دارم متفورمین مصرف میکنم و این ماه هم کلومید ، استروژن ، پروژسترون مصرف کردم برای تحریک تخمک گذاری روز ۱۲ سیکل برای فولیکول غالب رفتم سونوگرافیست گفتن که نمیدونن کیست یا فولیکول غالب با ابعاد ۲۰ خیلی نگرانم کرده چطور میتونم بفهمم که کیست هست یا فولیکول


