Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر .من یه مدت هست که پهلوی راستم هنگامی که مثانه ام میخواستم تخلیه کنم درد داشت طوری که پهلوی راستم نگ۶ میداشتم تا ادرار کنم سونو شکم و لگن انجام دادم کفتن کیست ۶۰میلیمتری اینترنال اکو دارم میخواستم بپرسم از خانم دکتر باید چی کار کنم ممنون
- سونوی رحم
باسلام برای سونوی رحم رفتم تو سونو نوشته شده رحم با آکوی پارانشیمال هتروژن میوماتوز وابعاد بزرگ 54*64*101میلیمتر دیده میشود و افزایش زخمت فروکال آندومتر ناحیه تنه رحم به ابعاد 15*20*21میلیمتر دیده میشود که به نفع پولیپ،هایپرپلازی یا دیسپلازی فوکال میتواند باشد. نوشته خیلی نگران شدیم میشه لطف کنید بگید خطر ناکه یا نه؟
- امپول واریوپپتیل
سلام خسته نباشید.من فیبروم دارم دکتر ۳ دوز امپول واریوپپتیل تجوزیر کردن..دوزسوم ک زدم فرداش ب خونریزی افتادم مثل پریودی بودولی حجمش کمتر..پاک ک شدم..الان ۶ روزه پاکم باز دوباره شروع شده انگارک پریودم حجمش خیلی زیاد نیست..میخاستم بدونم اون قبلی ک ب خونریزی افتادم میتونه عوارض امپول باشه؟تاچ زمان ممکنه ادامه پیدا کنه ممنون
- چکاپ زنان
سلام خانم دکتر با عرض معذرت من خیییلی از شما ناراضی بودم مطبتون شده درمانگاه فقط شلوغش کردین رسیدگی در حد صفر حتی نشد یک دقیقه با شما صحبت کنم آزمایش پاپ اسمیر و سونو انجام دادم شما گفتین فک کنم کیست داری بعد جواب آزمایش پاپ اسمیر و براتون آوردم حتی اجازه ندادن بیام داخل باهاتون صحبت کنم شاید ۴ تا سوال یا حرف داشته باشم .جواب و منشیتون آورد گفت خوبه فقط ی ذره عفونت داری آخرش نفهمیدم من کیست دارم یا نه ؟عفونت دارم چیکار کنم ؟ سوال خصوصی ازتون داشتم گفتم میل جنسیم در حد صفر شده جواب سربالا دادین الکی پول آزمایش و چکاپ دادم آخرم نفهمیدم چی به چی شد. انصاف و درآوردن پول حلال دیگه از بین رفته .
- قرمزی ودرد جای بخیه سزارین بعد۳ماه
سلام خانوم دکتر من سهماه که سزارین کردم جای بخیه هام عفونت کرده بود دریک ماهکی وجای بخیه اندازهی نوک انگشت باز شده بود وترشح خارج میشده دستور پزشک قرص خوردم عفونت قطع شد وجای بخیه گرفته شد الان بعد یه ماه اطراف بخیه هام قرمز شده وسوزش دارد من چیکار کنم آیا دوباره عفونت داره؟
- عفونت ادراری در شیردهی
سلام من عفونت ادراری دارم دکتر قرص سیپروفلوکسین تجویز کرده به بچه هم شیر میدم چیکار کنم
- قرص اورژانسی
سلام و ادب. خانم دکتر من قبلاً یک سوالی از محضر شما پرسیدم ک من رابطه محافظت نشده داشتم با شوهرم و بعدش قرص اورژانسی خوردم ولی دو عدد بود ولی من یک دونه خوردم ایا این کار احتمال بارداری من را بیشتر میکنه چون یکدانه خوردم.. شما عرض کردید بهتر بوده دوتا را مصرف میکردید ولی اگه دوز آن 1.5 بوده احتمال بارداری کم است ولی قرصی ک من مصرف کردم قرص اووسیز 0.75 بود.. یعنی با این کار احتمال بارداری من بیشتر شده.. خیلی نگرانم
- خونریزی
سلام من بعد از ۳ روز پاکی دوباره سر خونریزی افتادم و الان ۱۷ روز پریود هستم چون سرماخورده بودم دم نوش و دارو خوردم آبا به همون دلیل یا دلیل دیگه ای داره لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- تغییر قرص جلوگیری
سلام وقت بخیر من از قرص روجا استفاده میکردم حالا میخوام تغییر بدم روکین بخورم ، ممنون میشم راهنمایی کنید که از چه زمانی قرص جدید رو مصرف کنم
- درد معقد در پریودی
سلام. ۳ سال هست ازدواج کردم و جلوگیری ما طبیعی بوده به طوری که اسپرم خارج از بدن تخلیه میشد . سال اول آزمایش دادم و تیروئیدم کم کار بود. از همون اولیل بعضی از پریودی هایم روز اول و گاهگداری روز دوم درد مقعد دارم و هنگام دفع مدفوع هم کمی اذیت میشم. و برای آرام کردن درد پریودی روز اول ۳ تا مفنامیک اسید به فاصله ۴ الی ۵ ساعت میخورم تا آرام باشم و روزهای دیگه مشکلی ندادم. روز های اول خونریزیم تقریبا زیاد هست و از روز ۳ به بعد تقریبا خیلی کم و خون تیره هست. زمان پریودی من قبل ازدواج ۷ روز بود ولی بعد از ازدواج ۱۰ روز شدم.الان اقدام برای بارداری کردم و دو ماهه که نتیجه ندیدم. تیروئیدم هم با کنترل روی ۰/۱ نگهش داشتم.ماه قبل از اقدام بعد از روزهای تخمک گذاری رابطه بدونه جلوگیری داشتم و پریودیم ۸ روز عقب افتاد. ماه اول اقدام هم یک روز جلو افتاد و این ماه که ماه دوم اقدامم بود ۹ روز عقب افتاد. دکتر برام دوفاستون تجویز کرد که از ۱۴ تا ۲۶ دوره استفاده کنم. دیروز هم یک بار باد از واژن داشتم. سوالم از شما این هست که آیا با توجه به درد مقعد و علایم دیگه مشکلی دارم یا نه و برای بارداری مشکلی ندارم؟ ممنون
- سلام من۳تا سزارین داشتم اخرینش ۷سال پیش بود به دلایلی میخواهم بازهم باردار شوم ایا امکانش هست
- پلییپرحم
19.9mmدر سگمان فوقانی کاویته اندرومتر چگونه درمان میشه
- مصرف قرص سیپروترون کامپاند
سلام من قرص سیپروترون کامپاد خیلی وقته مصرف میکنم ولی وقتی ۵ تا قرص مونده تموم شه لکه بینی قهوه ای دارم الان نمیدونم پریود شدم یانه ایا مصرف ۵ قرص رو ادامه بدم یا خیر از روز ۵ پریودم این قرص رو مصرف میکردم ۲۰ سالمه
- عمومی
سلام خانم دکتر آیا وجود موهای سیاه در بازوی دختران طبیعیه؟ من موهای بازوم مثل موهای ساعدم هستش خیلی نگرانم که مشکلی باشه
- سلام عکس رنگی را میتوان درهشتمین روزپاک شدن ازپریود گرفت؟
- سلام من ۱۸سالمه و اصلا پریود نشدم و چند واهه با انجام ام ار ای متوجه شدم که سندرم رامین تانسکی دارم ای هیچوقت دیگه پریود نمیشم و دارویی برای رفع این بیماری وجود نداره
- سونوگرافی رحم و تخمدان
متن سونو: تخمدان چب به حجم 12 سی سی رویت شد.تخمدان چپ دارای ابعاد و حجم بزرگ تر از نرمال بوده . دارای ارایش پریفرال فولیکول های ریز همراه با استرومای اکوژن و بدون فولیکول غالب بود که این یافته ها مطرح کننده نمای سونوگرافیک pco میباشد و تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی ضروری است .
- راهی برای جلوگیری از زگیل تناسلی وجود دارد؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید اگر همسر زگیل تناسلی داشته باشه و واکسن گاردسیل تزریق نشه(چون واکسن موجود نیست)راهی هست که زن به این ویروس مبتلا نشه؟خیلی ممنونم
- درمورد غده لنفاوی
سلام وقتتون بخیر بنده سونو زیر بغل انجام دادم که گفتن زیر بغلت دوتا غده لنفاوی وجود داره آیا این غده ها خطرناکه چکار کنم تا از بین برن
- امپول دیفرلبن ۱۱
سلام من به علت فیبروم ومیوم امپول ۳ماهه دیفرلین روزدم وضعیتم خیلی بدترشد خونریزی شدیدترشددوز دوم پایان ابن ماه هست به مدت یک ماه هست که پریودم قطع نمیشه قبل اززدن امپول وضعیتم خیلی بهتربود به نظر شمادوز دوم تزریق بسه؟


