Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قاعدگی نامنظم
سلام وقت بخیر ببخشید من از آمپول یک ماهه ضد بارداری استفاده میکنم بعد نزدیکی داشتیم بدون جلوگیری همون شب من پری شدم متوجه هم نبودم ونزدیک داست صبح متوجه شده مریضیم فقط اندازه یه پد اومد و الان نمیاد یعنی چی احتمال بارداری هست راستی بچه شیر خوارم دارم
- دل درد
ایا در هفته۳۱بارداری سینه سمت راست فشار بیاره تنگی نفس داشته باشی باید چکار کنی ودلدرد شدید سوزش سر دل
- نازایی
سلام خانم دکتر من بدون دارو پریود نمیشم،اقدام به بارداری کردم یه سال و نیمه،دکتر هم رفتم با دارو هر ماه تخمک هم دارم ولی باردار نمیشم،به نظرتون اینکه من تخمک دارم باید باردار میشدم و به پریودی با دارو ربط نداره؟؟؟یا اینکه ممکنه مشکل از جایی دیگه باشه؟؟
- سلام من ۴۷ سالم دو عدد فیبروم و کیست ۲۷ میلی ساده دارم دکترا گفتن باید رحمت برداری ایا درمان نداره در ضمن موقع پریود خیلی شدید درد دارم
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر.. من جواب شما به سوال یکی از کاربر ها را دیدم.. ی سوالی برام پیش اومده گفتم از محضرتان بپرسم.. شما عرض کرده بودید که در سونوگرافی.. سن بچه را 15 روز قبل از لقاح حساب میکنند.. یعنی 15 روز قبل از بارداری واقعی.. آیا این کار براساس تخمک گذاری در روز چهاردهم دروه قاعدگی.. و شروع بارداری از زمان آخرین پریود میباشد؟.. آیا این 15 روز یا دو هفته بخاطر این میباشد که همان 40 هفته که همه دکتر ها از آخرین پریود حساب میکنند، تکمیل بشود؟. منظورم همان طول بارداری از لقاح 38 هفته و 40 هفته از Lmpمیباشد.. مؤفق و پیروز باشید...سپاس فراوان از شما..
- سلام وقت مادرم ۷۰سال دارد در سونو ابعاد ۷۰*۳۰*۲۸دیده شد و اکوی غیر یکنواخت و تصویر کانون وابسته به سن مربوط به عروق aracteرحمی دیده شد
- کیست تخمدان
سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من ۳۷ سالمه ۱۰ سال پیش سر زایمان دوم به دلیل خونریزی و چسبندگی شدید جفت به رحم عمل هیستروکتومی انجام دادم از اون موقع همیشه کیست دارم و بیشتر اوقات زیر شکمم درد میکنه خیلی به دکتر مراجعه میکنم ولی فایده نداره خیلی اذیت میشم چند وقت هم هست میل جنسیم خیلی پایین اومده راهی برای درمان هست لطفا راهنمایی کنید ممنون
- قرص لتروزول
آیا وقتی تنبلی.داشته باشیم با دوره اول لتروزول باردار میشویم
- تکون خوردن جنین
سلام خانوم هفته۲۳بارداری هستم امروز ضربه های جنینو زیرشکمم حس کردم نگرانم مشکلی هست؟ اخرین بار که سونو دادم طول سرویکس۳۸بود
- اسپرم ضعیف
سلام شوهرم ازمایش اسپرم داده سرعت وجهش کمه ..واریکوسلم نداره یکسال اقدام کردم باردار نشدم.خودمم با امپول تخمکام بزرگبزتخمکام نرمال میشه..آیا باید به متخصص ارولوژی مراجعه کنه برای دارو یا پزشک زنان هم دارو تجویز میکنن..چونکه شوهرم وقت نداره کارش سخته.من میتوانم .برایش دارو تهیه کنم..با تشکر از شما
- تاخیر پریودی
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من پرولاکتین بالا دارم و دکتر برام قرص داستینکس تجویز کرده هفته ای ۱عدد چند روز است که پریودم عقب افتاده آیا میتونه بخاطر قرص داستینکس باشه
- توده تقریبا نرم و متحرک در سینه راست به طرف بیرون
با سلام به خانم دکتر عزیز امروز توده ای تقریبا نرم و متحرک را در سینه راست به سمت بیرون حس کردم. بعد از چند بار فشار دادن درد گرفت. احساس درد سینه قبل از پریود داشتم. انگار که قرار باشه جلو بیفته. چون اصلا عادت مشخصی ندارم و بیشتر اوقات زودتر پریود می شوم. 44 سال هم سن دارم. با کلی استرس. 20 سالگی کیست تخمدان هم داشتم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- سوال عمومی
سلام میدونم خارج از تخصص شماست اما میخواستم بدونم اسیب و ضربه به لگن و وسط لگن و تناسلی و درد زانو و صدا دادن ان قسمت و زانو و درمان نکردن ان میتونه بقیه ی بدن رو هم درگیر کنه؟ مثلا دست ها وو سر و گلو و کمر و....
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۱۴فروردین پریودشدم بعد ۱۰اردیبهشت هم پریود شدم بعد توماه خرداد پریود نشدم و دذذوز ۲۰و۲۱خرداد لکه بینی داشتم و کمرم بشدت درد میکرد بیبی چک زدم منفی بود آیا من باردارم؟
- بارداری
سلام خانومدکترعزیز خسته نباشید من یروزآزمایش بارداری دادم مثبت بود وعددبتا ۶۰۰ بود میخواستم سواب کنم بنظرشما حدودامیشه گفت چندهفته هستم ؟ تاریخ آخرین پریودم ۳۰مردادهست یسوال دیگه بایدچندهفتگی اولین سونوگرافی روبدم تشکر
- ورم کردن جای بخیه بعداززایمان دوم ودردکشیدن آن
سلام خانوم دکترخسته نباشی. بعداززایمان دومم چندماه بعد بخیه زایمان از داخل ورم کردودردشدیدی داشتم جوری که موقع نزدیکی دردوکمی سوزش دارم به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی کردم ولی به نتیجه نرسید گفت باید ام آ رآی بشی خواستم بدونم به چه پزشکی بایدمراجعه کنم برای نوشتن ام آ رآی؟
- من غده ی ادنوم دارم و پرولاکتینم28 دارو مصرف نمیکنم. یکسال پیش سنو دادم ازم پرسیدن پریودیت منظم گفتم نه ولی دیگه پیگیرش نشدم تا امسال که متوجه شدم ادنوم و پرولاکتین دارم و بازم باید سنو بدم دکتر نوشته اما ندادم. میخوام باردار شم اقدام کنم؟ مشکلی نیست؟
- بقایا بارداری بعد کورتاژ
سلام.جنین پنج هفته داشتم که سقط شد.بعد اول آذر کورتاژ شدم ۱هفته بعد کورتاژ خونریزیم بند اومد رفتم سونو ۱۳ میل بقایا داشتم دارو دادن بعد یک هفته خونریزیم شروع شد حدود دو ماه خونریزی داشتم که دو هفته اش خیلی شدید همراه با دفع لخته نسبتا بزرگ بود.ولی بعدش که سونو دادم دیدم کماکان ۱۳ میل هست و دارای فلور عروقیه یه دوره دارو خوردم ولی باز نیومد دوباره دکتر هفته گذشته کورتاژ با ساکشن انجام دادن امروز سونو دادم زده ضخامت اندومتر ۶ و نامنظم است.بقایای کوچک ۹٭۵ میل دارای فلور عروقی هست .امروز بعد یک هفته از کوتاژ دومم خوریزی قطع شده و ترشحات قهوه ایی رنگ دادرم.دکتر گفته بهتر داروی هورمونی نگیری و یک ماه فرصت بدی تا پریود بعدیت.سوالم اینه آیا با پریود بعدی امکان ریزش داره؟ واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم.قبل دومین کورتاژم چهار روز درد شدید زیر شکم داشتم ولی الان اون دردو ندارم.ممنون میشم راهنماییم کنید
- خوردن قرص نورم اسکین در پریودی
آیا خوردن قرص نورم اسکین ۲۰ در پریودی ضرر دارد
- پماد کلوترامازول همراه با اپلیکاتور
سلام ، من یه دخترم که پرده بکارتم سالمه عفونت واژن دارم دکتر برام پماد کلوترامازول داده چجوری میتونم ازش استفاده کنم لطفا کمکم کنید


