Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ………….
سلام خانم دکتر ایا مصرف قرص ال دی مدام باعث نازایی میشود
- ماموگرافی پستان
سلام خانم دکتر خداقوت لطفا یه مرکز مامو گرافی خوب معرفی کنید برای مادرم میخواهم ممنون زنده باشید
- لکه بینی قبل و بعد پریودی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من همیشه قبل از پریودی لکه قهوه ای میبینم و بعدش چند روز خونریزی داریم و دوباره لکه بینی دارم که گاهی ۲۰ روزم طول میکشه سونوی رحم و تخمدان انجام دادم براتون میفرستم لطفا راهنماییم کنید رحم با ابعاد طبیعی 40*86 mm دیده میشود توده فضاگیر در میومتر مشاهده نگردید اندومتر اکوژن میباشد.ضخامت خط اندومتر 9mm است .EMJ محو است. تصویر focus های bright اکوژن در ناحیه جانکشنال رویت گردید. تخمدان راست:29*19*45 mm و حجم 13 تخمدان چپ:29*28*41 و حجم 17cc تخمدانها بزرگتر از حد طبیعی میباشند. در دو تخمدان افزایش اکوی استرومال همراه با فولیکولهای ریز محیطی به اقطار کمتر از 10mmبه نفع وجود مورفولوژی PCO در سونو دیده میشود.تطبیق با علایم بالینی و آزمایشگاهی توصیه می گردد. مایع آزاد لگن مشاهده نگردید. ضمنا خانم دکتر من ۳۵ سالمه و سال ۹۱ زایمان دوقلو داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر
- قرص سیبل پریود رو قطع می کنه؟
من چندماهه برای نظم پریود و جلوگیری، ازروزسوم هر سیکل قرص سیبل استفاده می کنم. تقریبا همیشه در روز پنجمین قرص دارونما،پریودمیشم که معمولا با لکه بینی شروع میشه.این ماه هم همینطور بود و مثل قبل، کم کم حجمش کمی بیشتر شد اما از روز سوم که بسته جدید قرص رو شروع کردم، همون حوالی ساعت شروع قرص، پریود تبدیل به لکه بینی خیلی خیلی خفیف شد و چندساعت بعد هم قطع شد کامل.ممکنه بخاطر قرص باشه؟آخرین سونو و آزمایش های هورمونیم هم خوب بوده
- تعیین جنسیت
براى تعيين جنسيت از چند ماه قبل بايد تحت نظر باشيم؟
- خارش واژن
سلام ...هفته ١٥بارداري هستم خارش قسمت بيروني واژن شديد دارم از چه پمادي استفاده كنم ...تريامسينولون ان ان ميتونم استفاده كنم به صورت موضعي؟؟؟؟
- من دو سل از سزارینم میگذره ولی هنوز هم سمت راست سزارینم دقیقا کنار جای بخیه درد وحالت خارش دارم وحس میکنم چیزی شبیه سوزن داخل جایه بخیه دارم سونو انجام دادم گفت چیزی نیست وفقط جای بخیه سفت شده نمی دونم لان چکارکنم
- تزریق پروژسترون
با سلام مم به خاطر انتقال باید روزی ۲عدد آمپول پروژسترون تزریق کنم وجای آنها درد ناکه عده ای نظر دادند که جای تزریق نباید گرم بشه چون اثر دارو از بین میرود، آیا این نظریه درسته، تورو خدا سریع جوابم رو بدهید جای تکراری آمپولها برای چند ماه اذیتم میکنه
- بارداری
سلام من از طریق ivf باردار شدم وقتی استرادیول روزی ۳ تا مصرف میکنم بعداز معاینه دکتر قرص استرادیول روزی ۲ تاکرد وهر ۳ روز یکبار یک دونه وبعد قطع کنم الان من سر درد گرفتم خواستم ببینم دلیل ترک قرص است ومن الان ۵ هفته هستم ایا ترک زود قرص باعث سقط جنین میشود
- سرکلاژشکمی
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم سرکلاژ شکمی حتما باید قبل از بارداری انجام بگیرد یا زمان بارداری هم امکانش هست
- زایمان
با عرض سلام و احترام خدمت خانم دکتر مهربان،سوال بنده این است که در صورت بریچ بودن جنین،تا هفته چند نوع زایمان مشخص میشه؟اگر جنین بریچ باشه تا هفته ۳۸ امکان سزارین هست؟
- کیست تخمدان
سلام .من سونوگرافی انجام دادم .جوابش ب اینصورته ک فولیکول ب قطر11mmدرتخمدان سمت راست مشهوداست.و کیست با اینترنال اکو16mm درتخمدان سمت چپ مشهوداست(فولیکول غالب پاره شده؟) میخاستم اگه میشه ی توضیحی دراین مورد بهم بگین.ممنون
- لکه بینى
با سلام و احترام سوال من در مورد لكه هاى قهوه اي و گاه سياه رنگ چند روز قبل از شروع پريود است. متاهل و ٣٦ ساله هستم . اخيرا تست اسمير نرمال داشتم . درد و ترشحات غير معمول ندارم . پريود نامنظم و معمولا هر دوره با يك هفته تاخير دارم . آيا نياز به پيگيرى دارم ؟ با تشكر فراوان
- سلام وخسته نباشید ببخشید سوال من درمورد قرص ال ای دی هستش که ازموقعی که داخل واژنم میکنم برای جلوگیری از بارداری واژنم به خارش وسوزش افتاده میخواستم ببینم این سوزش وخارش ربطی به قرص ال ای دی داره یانه وهمچنین مصرف قرص ال ای دی از طریق مقعد مطمئن هستش یانه برای جلوگیری از بارداری
من عفونت باکتریای داشتم سه شب پماددالاواگ استفاده کردم بعدپریودشدم تموم شدبازدوباره درمان ادامه دادم پمادتموم شده وولی خارج ازبدنم سوزش خارش دارم واسه چیه اثرات کرم هستش
- یدوفولیک
سلام من کم کاری تیروئید دارم و قرص لئوتیروکسین مصرف میکنم ، برای اقدامات لازم قبل از بارداری اشکالی نداره که یدوفولیک بخورم؟
- خارش واژن
سبام خانم دكتر عزيز مادر شيرده هستم سه ماه و شانزده روزه از ٢روز پيش روي واژن شروع به خارش كرد احتمالا لباسم تنگ بود چه چيزي بخورم كه روي شير تاثير نداشته باشه ،قبلا مترانيدازول ميخوردم ١عدد خوب ميشدم البته كرم درمو فيكس داده بوديد ميزنم از صبح ممنون
- ازمایش فشار خون در بارداری
سلام ایا ازمایش فشار خون در بارداری ناشتا است اگر هس چند ساعت؟
- قندخون قبل بارداری
سلام من میخوام باردار بشم آزمایشات قبل بارداری دادم قندخونم ۹۵هستش ایا زیاده ؟
- تزریق
سلام خانم دکتر . آمپول لوپرومر۷٫۵ رو جایی که برای تزریق رفتم با توجه به بروشور داخل دارو دور ناف زد اومدم خونه دیدم تو نسخه نوشته عضلانی چیکار کنم ؟
- سلام خواستم بدونم توپریودی سی تی اسکن میگیرن


