Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر عزیز من سرکلاژ شکمی هستم و 35 هفته از هفته 18 آمپول هیدروکسی پروژسترون زدم تا الان جدیدا وقتی این آمپول رو میزنم تا دو روز بعد از تزریق ب شدت کمردرد و دل درد پریودی میاد سراغم. مشکل از چیه؟ قبلا از پاسخگویی تون کمال تشکر رو دارم
- بارداری
من این هفته ۳بار برای بارداری اقدام کردم البته دارو هم مصرف کردم برای باردار شدن .میتونم الان موهام رو رنگ کنم یا ضرر دارد
- قرص دوفامد
سلام و خسته نباشید. من دو دوره پریود نمیشدم بخاطر کیست تخمدانم. دو دوره قرص دوفامد 10 خوردم برای تنظیم قاعدگیم. دوروز قبل سونوگرافی دادم همه چیز عالی بود و کیست تخمدانم هم برطرف شده بود و پولیپ و فیبروم رحمی هم نداشتم .. اما نمیدونم چرا الان با اینکه قرص دوفامد نمیخورم، روز چهاردهم سیکلم پریود شدم؟ البته ناگفته نماند که دو شبه بخاطر عفونت مختصرم، از پماد واژینال هم استفاده میکنم. خیلی نگرانم که چرا دوهفته زودتر پریود شدم..ماه قبل هم روز یازدهم مصرف قرص دوفامد، یک هفته دچار لکه بینی شده بودم و بعدش پریود شدم..حالا سوالم اینه که الان دلیل دوهفته زودتر پریود شدنم میتونه از عوارض بجا مانده از همون قرص دوفامدی باشه که ماه قبل خوردم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
- بارداری
سلام من باردارم و33هفته هستم خارش واژن خارجی دارم از چه پمادی استفاده کنم
- قرص دروسبلا
سلام ، تنبلی تخمدان داشتم دوره دوم برام قرص دروسبلا تجویز کردن من فراموش کرده بودم ک طبق گفته پزشک باید از روز اول پریود مصرف کنم و الان چهار تا از قرص هام رو بدون اینکه پریود باشم مصرف کردم، ادامه بدم یا اینکه بسته دیگه ای رو هنگام شروع پریود مصرف کنم
- اگه درایام استراحتبه خاطر هماتوم بارداری باشم ارگاسم بدون دخول داشتم بعد ۱۰ روز خونریزی داشتم باید چیکار کنم
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام من مدت دو ماه یک روز در میان قرص نورم اسکین20 استفاده کردم امروز متوجه شدم باردارم رفتم دکتر سونو کرد چون خیلی زود بود حتی دیده نشد میشه بگین که من الان چیکار باید بکنم میگن قرص نورم اسکین خیلی خطرناکه
- خونریزی مجردبه دلیل پولیپلیپ
مجردهستم وبه دلیل پولیپ لکه بینی دارم
- عدم تقارن سینه
سلام وقتتون بخیر دختر 19 ساله هستم که با مشکل عدم تقارن سینه مواجه ام سینه سمت چپ بزرگتر از راسته این ناگهانی نبوده و حدود سه ساله سمت چپ مرتبا رشد کرده ولی راست نه و این کاملا در حالت عادی مشخصه و من این عیبو میپوشونم با اسفنج و...الان تو دوره کنکور هستم و تو این اوضاع آشفته ام که درمانش ممکنه و چطور هست هزینه و ... و من چقدر زمان نیاز دارم تا کاملا درمان بشم خواهش میکنم کمکم کنید توی مدرسه با مقنعه و توی خونم همیشه یه شال روی گردنمه فقط راهنمایی کنید که چیکار باید کنم میترسم دیر بشه پیشاپیش از وقتی که میذارید تشکر میکنم.
- آزمایش بارداری بتا تیتر
سلام ببخشید من ۶روزازپریودم گذشته واقدام بارداری داشتم اماآزمایش بتا ۱بوده وهنوزهم پریودنشدم دلیلش چی میتونه باشه
- سوال از دکتر زنان
من ۳۵ سالم و یک دختر ۷ ساله دارم . چند وقت ترشح سفید یا بی رنگ دارم . ولی احساس میکنم بوی بد دار آیا لازم به دکتر حضورا مراجعه کنم؟
- اورولوژی
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ما در شهرمون اورولوژی خانوم نداریم. من خانوم هستم و باید به اورولوژیست مراجعه کنم اشکالی ندارخه برای معاینه پیش اقا برم؟
- آیا ممکنه باردار باشم
سلام خانم دکتر من دو ماه اقدام کردم هر دوماه سر موعد پریود شدم ولی با مقدار کمتر وسه روز پاک میشم تکرر ادرار دارم گرسنه شدید وتعریق زیاد ودرد شکم ولی مداوم نیست این ماه دو روز بعد پاکی بی بی چک زدم منفی شد به نظر شما احتمال بارداری هست؟باید آزمایش خون بدم؟کی؟
- خوردن قرص هورمونی استروژن برای دوران یاسگی
بادرود،من۵۱ساله ازدواج نداشتم حدود۱۱سال پیش رحم و تخمدان رابرداشته بدلیل ۲فیبروم بزرگ و قطع پریود حتی باخوردن دارو،قبل از عمل استروژن و پروژسترون حدود۵سال مصرف کردم وچن دوره کوتاه بعدازعمل مشکل پوکی استخوان دارم گرگرفتگی بیخوابی بدخلقی دارم قرص گل مغربی مصرف میکنم ولی بدلیل چروک وپیری زودرس و ریزش مو وبیخوابی و پوکی میخوام هورمون درمانی کنم چون رحم ندارم نیاز ب پروژسترون ندارم مشکلم الان با خوردن استروژن اینکه ترسحات بسیار شدید بعداز خوردن ۱۵ روز شروع میشه که خیلی اذیت میشم همچنین انگار تورم ناحیه زنانگی باخوردن قرص ایجاد میشه استروژن ۶۲۵مصرف میکنم البته ۱ماه که مصرف میکنم سوالم اینه آیا با توجه ب علایم گرگرفتگی داروی دیگه ایی میتونم جایگزین استروژن کنم البته هیچ داروی گیاهی حتی گل مغربی هم کامل عوارض یایسگی رو درمن از بین نمیبره داروی اویستا هم چن چال پیش مصرف کردم الان موجودنیست، چه دارویی رومیتونم جایگزین کنم که موجود باشه سپاس از شما
- میزان Nt
با سلام ،من رفتم سونوگرافی و crl=64 بوده و سن حاملگی برابر ۱۲ هفته و ۵ روز بود و NT=2/57بوده و نوشته مختصر پرامیننت است ولی در محدوده طبیعی قرار دارد و با یافته آزمایشگاهی مطابقت داده شود طول nb=1/45 و it=186بوده میخواستم بدونم خطری جنین من رو تهدید میکنه باید چکار کنم و چه آزمایشهایی انجام بدم ممنون میشم پاسخگو باشید
- واکسن آنفلوآنزا در بارداری
عرض سلام آیا تزریق واکسن آنفوآنزا 4طرفیتی در هفته 34 یا 35 بارداری منعی ندارد؟ با تشکر
- نازایی
سلام من سه ساله ازدواج کردم ولی باردارنشدم رفتم دکترگفتن تنبلی تخمدان دارم.ایابادارورفع میشه؟یاکلا نازاهستم؟ وشوهرمم حرکت اسپرمش ضعیف هسته ایااین مشکل هم حل میشه یانه؟
- غربالگری
خانم دکتر خودتون سونو غربالگری رو انجام میدی ؟
- مصرف قطره ویتاگنوس
- کرم واژینال
سلام خانم دکتر من دکتر رفتم گفت ترشح داری یخرده که بهم کرم واژینال داد با قرص سفکسیم من بعد پریودی تموم شد رابطه داشتم بزای اقدام آیا من این کرم استفاده کنم تو دوران اقدام مشکلی به وجود نمیاد


