Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- انتقال جنین
سلام من هغت روزه انتقال دادم علایمی شبیه پریودی دارم،تخمدانهام و استخوان شرمگاهی درد داره ،امروز دیدم یکمی حوشهای زیرپوستی تو صورتم دارم که معمولا پریود میشم اینطوری میشم دارم پریود میشم😔؟
- لخته خون در پریود
سلام. روز ۴ پریود هستم. و حدود دوبار دفع لخته خون داشتم که خیلی بزرگ نبود. میزان خونریزی هم خیلی زیاد نیست و شب ها کمتر میشه. آیا طبیعیه یا مشکلی هست؟
- نازایی
سلام ..۶ ماه قصد بارداری دارم باردار نمیشم ..پسر ۱۱ ساله دارم ..وزن طبیعی،..۴۰ ساله هستم..۱ بار سقط در منزل با میزوپروستول داشتم ..لطفا راهنمایی کنید میتونم از متفورمین برای باروری سریعتر استفاده کنم
- تاریخ انقضای اورژانسی
ایا قرص های اورژانسی اووسیز۷۵/۰ تاریخ انقضاشون مهمه؟؟؟ ی قرص الان داریم تاریخ انقضاش مال ۵ ماه پیشه لطفا ی راهنمایی کنید
- مشکلات زنانه
سلام خدمت شما. من هفت ماه و نیم هست که زایمان کردم و کمی بعد از زایمان داغی پا و دست دارم که شبها گاها به قدری آزار دهنده هست که مجبورم دستمال مرطوب به دور پاهام بپیچم. تست تیروییدم خوب بود و ویتامین B هم مصرف میکنم. احساس میکنم بخاطر هورمون های زنامه است چون جدیدا متوجه شدم که از حدودای زمان تخمک گذاری تا یک هفته بعد از پریود بدتر میشه. ماده ژلاتینی هم که همیشه اواسط پریود از بدنم خارج میشد خیلی زیاد خارج میشه و بیش از یک هفته ادامه پیدا میکنه. من ایران زندگی نمیکنم و اینجا نمیتونیم خودمون بریم پیش متخصص. نامه پزشک عمومی میخواد که متاسفانه همکاری نمیکنند و تا شرح حال میدم تست تیرویید و ویتامین و ... مینویسند. لطفا راهنمایی کنید. ممنون somayehrouhi@gmail.com
- وزن جنین
سلام خانم دکتر در سونو انومالی وزن جنین 206 گرم بود در هفته 17 تقریبا. دکتر بنظرتون کم نیست؟ نگرانم
- سقط جنین
سقط دارویی در هفته پنج بارداری داشتم بعد سقط مترژن استفاده کروم در سوند ضخامت رحم ۱۲میلی بود و کیست فاقد جز ساید با جدار نازک در تخمدان راست بود و تخمدان راست هتروژن واسکولاربود الان بیست و شش روز از سقط گذشته و خونریزی کلا یک هفته اول سقط داشتم و الان بعد بیست و شش روز حالت خونابه کم دارم ابن اولین پریود بعد سقط حساب میشه؟چون گفتن ال دی بخورم از روز پنجم
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
سلام دکتر جان من دختر ۲۰ ساله هستم که قاعدگی های منظمی داشتم اما چند ماهی ۲یا ۳روز عقب میفتاد اما ۲ماه پیش ۷روز و ۱ماه پیش ۳روز واین ماه ۱روز عقب افتاد و گاهی روز ها درد زیر شکم آیا این روند قاعدگی نامنظم ؟؟؟ سونو رحم انجام دادم ضخامت آندومتر ۹،۵م.م و تعدادی فولیکول ریز عمدتا در پریفری هردو تخمدان رویت شد چک Fsh/Lhتوصیه می شود آزمایش Lh19,98mlu/mlو Fsh7,42آیا مشکلی هست؟؟؟
- مصرف قرص سیبل
سلام وادب ۴۶ ساله هستم ۱۰ مونده به پریود م میتونم قرص سیبل براتعویق انداختن مصرف کنم بخاطر مسافرت
- یائستگی
سلام بنده 51 سالمه الان یکسال هست که علائم یاسئستگی اغاز شده و پریود های بسیار نامنظم و طولانی داشتم یا 3ماه قطع میشد رفتم دکتر آمپول لوپرومر 7.5 تجویز کردن الان 16 روز از زدن امپول میگذره و پریود شدم خونریزی شدید همراه با لخته میخواستم ببینم ایا مشکلی هست یا روند آمپول همینجوریه؟؟
- آمپول دیفرلین
باسلام آیا آمپول دیفرلین برای جلوگیری از خونریزی شدید مناسبه.وچن ماه تاثیر داره.این آمپول عوارض نداره.ممنون از شما
- کیست
سلام. کیست شکلاتی دارم در تخمدان سمت چپ. سایز کیست ۹.۵ سانت بود که دکتر بهم دزوسپتیو داد و سایز کیست در ۵ ماه به ۶ سانت رسید. دکتر دوباره دارو رو تکرار کرده. میخوام بپرسم این قرص واسم کافیه ؟ با قرص های دیگه میشه سایز کیست کوچیک تر بشه ؟
- رابطه جنسی
من حدود دوسال قرص جلو گیری می خورم اما جلوگیری طبیعی داشتم اما این بار نزدیکی اب منی داخل واژن ریخت سه دانه قرص مانده که بسته ام تمام بشه احتمال بارداری قرص ام سر ساعت می خوردم
- عفونت در بارداری
در ماه اول بارداری با ترشحات غلیظ و کاندیدا و گهگاه رنگ قهوه ای کم رنگ چه دارویی استفاده شود..کرم واژینال کلوتریمازول هم ۳ شب استفاده کردم ولی دو روز بعد شروع شد
- انتقال جنین
من ٤روز پيش انتقال انجام دادم امپول پروژسترون و شياف استفاده كردم واي دوفامد رو يادم رفته الان بايد چكار كنم؟؟؟مشكلي پيش خواهد امد؟؟
- ترشعاتبعد از انتقال جنین
- زنده ماندن اسپرم
سلام خانم دکتر ببخشید یک سوالی داشتم میخواستم بدونم امکانش هست مثلا شخصی رابطه جنسی داشته باشه بعد اون رابطه اسپرم مثلا چند سال تو رحم زنده بمونه و بعدش لقاح پیدا کنه و تبدیل به جنین بشه چنین چیزی ممکن هست؟ از لحاظ علمی درسته؟بعد سقط چطور؟ ممکنه بقایا رشد کنن تو رحم و تبدیل به جنین بشن؟
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم 35سالمه کیست درتخمدان وپریودی های نامنظم که دکترزنان گفت مدروکسی پروژسترون از14پریدبه مدت10شب بخورم تاپریودیهام منظم بشن ولتروزول لتراکس هم دوورق نوشت که دومین ورق روشروع کردم بخوردن گفت اینم ازشون سوم قاعدگی بخورتا5روز که خوردم و گفت مدروکسی پروژسترون روادامه بده تاپریودی های منظم داشته باشی برای حاملگی حالا 12اردیبهشت پریود شدم واز19اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری دوشب درمیان حالا من مدروکسی پروژسترون روبخورم ؟؟؟؟تا کی نزدیکی داشته باشم ؟؟و سوال دیگه من اینه دکترتیروییدم برای من این قرص ها رونوشته قرص تیرویید لووکسین لووتیروکسین 50 میخورم ومولتی ویتامین simoDailyهرروزیک عددمیخورم ویتامین B6صبح یک عددمیخورم ،آلپزیل 50 هم برای حافظه م میخورم و ویتامین Eهم روزی یک عدد جویدنی میخورم وحالا دکترزنان به من یدوفولیک هم داده باید اونو بخورم یانه ؟؟؟ممنونم ازجوابتون خانوم دکترعزیزم
- درمورپریودد
سلام خسته نباشید من قرص گین آپ حجم دهنده باسن مصرف میکنم احساس میکنم دیر پریود شدم آیا از قرص میتواند باشد؟
- سلام میتونیم یایسگی راعقب انداخت یا جلوش گرفت


