Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد
سلام ۴۲ ساله ام یکسال ودوماه پیش هیسترکتومی انجام دادم خییییلی اذیت شدم دردام زیادشون بخیه هام بعد۱۰روزنگرفته بوددوباره بستری شدم ودرمان شد حالم هی بدترمیشد به دکترم گفتم گفت ۶ماه تایکسال هم شاید اینجوری باشی...الان اصلا دردام خوب که نشده هیچ بدترم شده...جای بخیه هام اصلا نمیتونم دست بکشم ازدرد حس پارگی شکم داروهای عملم هم دردداره دردلگن وکمرم هم روزبه روز شدیدترمیشه
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشین من نزدیک دوساله درحال اقدامم برای بارداری امانشدم آزمایش های قبل بارداری دادم تیروییدکم کاردارم نوشته بود۷/۰حالاناشتابرام نصف قرصی لووکسین۱۰۰نوشته مشکل دیگه ندارم این ماه یه هفته عقب انداختم چندقطره خون دارم لطفاراهنماییم کنین دسترسی به دکترندارم
- رحمبزرگ
۴۸ ساله .سونو دادم ( اندومتر با نمای اکوژن وهتروژن ۱۲ mms حاوی تغییرات کیستیک داخلی دیده شد
- سوزش بخیه زایمان
سلام من حدود ۵سال از زایمانم میگذره و تازگی یه یک ماه هستش یه گوشه از بخیه به شدت میسوزه توری که احساس میکنم داره باز میشه
- ترشحات زرد رنگ بعد سزارین
سلام وقت جناب دکتر بخیر باشه من ۱۲ روزه ک سزارین کردم ولی خونریزیم یباره قطع شده و ترشح زرد رنگ دارم و لکه زرد رنگ خارج میشه ک یبوست هم دارم در ضمن مثانم درد داره و ب سختی ادرار میکنم لطف میکنید جواب بدید
- آمپول واریوپپتیل
سلام دوهفته پیش برای انجام جراحی یک دوز آمپول واریوپپتیل تزریق کردم بعدازدوهفته دوباره پریود شدم دوز دومم رو باید دو هفته دیگه تزریق کنم خواستم ببینم این روند پریودی طبیعی یانه ممنونم
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام وقت بخیر آیا توده هایپر اکو رحمی و میوم با سینه های فیبروکیست با هم ارتباط دارند
- راکی تانسکی؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند خواستم بپرسم آیا جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
- میشه لطفا بگین یعنی چی ؟خطرناکه؟
the specimen received in formalin in one container of two irregular small fragments of grayish-whitw tissue with soft consistency totally measuring 0.2x0.2x0.2cm
- درد شدید بخیه بعد 6ماه
س خسته نباشید من 6ماهه زایمان کردم سزارین بودم الان 3روز رد بخیه هام خیلی درد میکنه درحدی که نمیتونم از جام بلند شم کمر و پهلوهامم درد میکنه دکتر زنان رفتم گفتن که باید برم پیش دکتر جراح نظر شما چیه
- بعداز عمل سرکلاژ خون ریزی دارم چیکار کنم
بعد از عمل سرکلاژ دوروزه که عمل کردیم خونریزی دارم متوسط
- رشد سینه
سلام من 20 ساله و سینه هام خیلی کوچیکه به حدی که نوک سینه هام کاملا داخل و رشد نکرده البته لاغرم هستم و فکر میکنم پرکاری تیرویید دارم. ایا پرکاری تیرویید میتونه دلیل رشد نکردن سینه هام باشه؟ دارویی هست که مصرف کنم تا سینه هام رشد کنه؟
- ضایعه اکوژن
سلام خانم دکتر ضایعه اکوژن به ابعاد ۱۱*۶*۶ در داخل کاویته رحمی، بیشتر به نفع پولیپ مشاهده شد. نظرتون؟
- زنان
سلام خانم دکتر جوابیه کورتاژتشخیصی به این شرح آمده است برش هایی ازاندومتر باغدداندومتریال متعدد کوچک وبزرگ گاه کمی متسع باپوشش تک لایه Tallباپراکندگی نسبتا غیریکنواخت دراسترومایی سلولروادماتونمایان است
- کیست تخمدان
سلام کیست یونی لوکولار با جدار منظم به ابعاد ۵۶*۳۵میلیمتر فاقد سپتا و جز سالید در تخمدان چپ که نمای ان مطرح کننده ضایعات bening خطرناکه؟
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- سقط و دفع بقایای سقط
سلام خسته نباشی من۳۵ روزه سقط با قرص داشتم الان سو نو ۱۲*۱۱ م م نشون داده آیا باید کورتاژ کنم خونریزی هم ندارم میشه راهنمای کنید
- کیست یونی لوکولار در درجه اول به نفع سیست ادنوما
در سونو من کیست یونی لوکولارکه نفع سیست ادنوما گزارش شده که بدون سپتا و ندول و اندازه ی سه و نیم سانته که چندین سونو انجام دادم ولی هنوز هست دو بار هم تومور مارکر انجام دادم منفی بوده سنم هم ۴۷ سالمه که هورمون های یایسکی هم بالا بوده تقریبا این کیست یک ساله که موندگاره ولی بزرگ هم نشده همون سه سانت مونده نمیدونم این کیست بعد از یایسگی بر طرف میشه یا نه باید حتما جراحی بشه ؟ و اکه جراحی نشه ممکنه بدخیم بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- سوال….
سلام اول از همه باید بگم که من سابقه معده درد دارم و قبلا که درد گلو و گوش داشتم به پزشک مراجعه کردم که گفتند درد گلو و گوشت از معدته. حال درد کناره های زبان و گلو دارم و برامدگی که همرنگ گوشت زبان هستش کناره های زبانم هستش و گرفتگی رگ های سر دارم و پشت سر هم عطسه میکنم و بیناییم هم یکم ضعیف شده و گاهی مثل ترکیدن یه حباب کوچیک اب تو سرم حس میکنم که بعدش تو سرم احساس سردی میکنم و خارش داخل مقعد دارم ایا اینها علایم سیلفیس هست؟ برای ازمایش باید به چه کسی مراجعه کنم؟
- سلام خانم دکتر جواب پاتولوژی منومیدهید
1. Endometrial Curettage Disorderedproliferativeendometrium. Endocervixcurettage


