Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
- سرطان تخمدان
سلام . آندومتیوز دارم . کیست شکلاتی سمت چپ تخمدان . قرص هم مصرف میکنم . رفتم تست ca125 دادم جواب تست ۳۴۴ بود . میخواستم ببینم بدخیم شده با توجه به اینکه پارسال این موقع نتیجه تست ۳۹ بوده ؟ ۳۶ ساله هستم
- تجمع لوکوله مایع
سلام در سونو من نوشته شده تجمع لوکوله مایع به ابعاد ۴۰در۱۷در۱۶ mm و به حجم ۶cc در قسمت قدام به فوندوس رحم رویت شده است .رحم هم بزرگتر از حد نرمال ۱۰۰در ۶۳د۴۶ mm است ۵۰ سالمه و خونریزیهای زیاد دارم..لطفا علت را بفرمایید
- فیبروم
سلام سونو من نشون داده که یک توده اکوژن هتروژن ابعاد ۸۸×۱۲۳×۱۵۵ منطبق بر محل رحم مطرح کننده میوم دیده شده . ایا برای دفعش باید حتما جراحی بشم یا با دارو رفع میشه؟
- سلام من خانم ۲۷سال هستم توده هاپیواکو درسینه چپ دارم ۶.۵mmهست ک ۶ماه دیگه سونوگرافی دارم باز خطرناک هست. دارو نداره که رفع بشه
- سنوگرافی
سلام خسته نباشید. 19 سال سن دارم. سنوگرافی رحم و تخمدان ها: رحم به ابعاد 32×88 مشاهده شد. اکوی میومتر هموژن می باشد. ضخامت آندومتر 7 می باشد. تخمدان ها اندازه و اکوی نرمال دارند. مایع آزاد در داخل لگن مشهود نیست. مثانه ضخامت جداری طبیعی داشته و سنگ و توده در آن مشاهده نشد. (ذرات اکوژن درون مثانه مشاهده شد که مطرح کننده خون یا دبری می باشند جهت بررسی بهتر U/A و U/C توصیه میشود.)
- اقدام برای بارداری
سلام،وقت بخیر برای اقدام به بارداری پزشک قرص لتروزول تجویز کردن برای ۷ روز، روزی ۲تا و قرص متفورمین و داکسی سایکلین هر کدوم روزی ۲تا
من روز ۱۲ پریودم رفتم سونوگرافی فولیکولهای ۳۳و ۱۳ و ۱۴ داشتم مجدد سونوگرافی رو در روز ۱۴ پریود انجام دادم فولیکول ۳۳ سایزش ۲۸ شده بود و فولیکولهای ۱۳ و ۱۴ همون سایز بودن ایا امکان بارداری با فولیکول ۳۳ هستش؟ - فولیک اسید
سلام خانم دکتر ببخشید خانم دکتر من از قبل بارداری فولیک اسید ۵ میخوردم بعد مثبت شدن بیبی چکم که رفتم دکتر زنان گفت دیگه فولیک اسید ۱ بخور و بعد از آن و از ۱۵ هفته برام کپسول ففول نوشت و کپسول پریناتال+دی اچ ای نوشت، که در کپسول ففول علاوه بر فروس سولفات و آهن المنتال، ۵۰۰ میکروگرم فولیک اسید وجود داره و در مولتی ویتامین که دکتر نوشته، روی جعبه دارو نوشته ۸۰۰ میکروگرم فولیک اسید در دو کپسول وجوددارد که من روزانه ی دونه میخورم میخواستم بدونم مصرف روزانه این مقدار فولیک اسید، برای جنین مضر نیست؟ برای خودم چی؟ ضرر داره؟
- بارداری
سلام من توبارداری قبلیم سرکلاژشکمی شدم الان بارداری دومم دکترگفت بازنکردم چگونه این نوع سرکلاژ چک کرددلهره ندارم نکن بازکرده دکترم میش دید هست یانخ
- کیست اینترنال اکو تخمدان
با سلام من سه ساله اقدامم برای بچه دارشدن کیست درمویید دارم تو سونو نوشته کیست اینترنال اکو دارو هورمونی و محرک میخورم اونا کیست ها بزرگتر میشن راه حل و درمان این کیست ها چیه؟
- بقایای بارداری ک ۲۰ میلیمترهست امکان دفع باداروهست
باسلام من یکماه پیش سقط داشتم وبعدازده روزرفتم سونوگرافی که دکترگفت ۱۸میلیمترمونده ودرحال دفع است ودوباره الان یکماه میگذره ودوباره رفتم سونگرافی ونوشته تصویرکانون اکوژن هتروژن بعضادارای نواحی هایپواکوبه دیامتر۳۴×۲۰م.م منطبق برکاویته اندومترمطرح کننده ی بقایای بارداری درحال دفع میباشدامکان داره بادارودفع بشه ؟
- بارداری؟؟
سلام.خسته نباشید..ازدواج ما فامیلی هست .دختر خاله پسر خاله هستیم..یک دختر ۹ ساله دارم.اکنون میخوام برای بارداری دوم اقدام کنم.در بارداری دوم نیاز هست اقدام خاصی به دلیل فامیل بودن انجام دهیم .؟؟؟
- درد معقد در پریودی
- عفونت
سلام من حدود یکماه پیش سوزش ادرار و تکرار ادرار داشتم ولی به پزشک نتونستم مراجعه کنم از شما سوال کردم گفتین عفونت ادراری هست و کپسول فلوکونازول ۱۰۰ گفتین مصرف کنم ولی نکردم میخاستم بدونم الان هم متونم شروع کنم به خوردن ؟ باید به دکتر هم مراجعه کنم؟
- ضربه ب شکم
بردارم یک ضربه محکم باپازدزیردلم.ممکنه دیگ نتونم بچه بیارم؟
- استرادیول
خسته نباشید من روز پنجم استرادیول میخورم پشت شونه هام درد میکنه و کف پاهام سوزن سوزن میشه ممکنه از عوارض استرادیول باشه
- سارا
سلام وقت بخیر من قرص سیبل رو بخاطر تنبلی تخمدان دارم استفاده میکنم وقتی قرص رو از داروخانه تحویل گرفتم بهم گفتن قسمت سفید رنگ رو استفاده نکنم گفتم اشکالی نداره
- حاملگی ناخواسته
با عرض سلام و خسته نباشید .بنده در روز پنج سیکل خانومم با ایشون در حالی که هنوز پریودشون تموم نشده بود ولی آخراش بود و در حد لکه بینی بود رابطه بدون دخول داشتم ولی متاسفانه هنگام ارضا شدنم مقداری از مایع منی روی واژنشون ریخت که شاید مقداری هم وارد واژن شد، بر همین اساس بعد از رابطه یک قرص لونوروژسترول و 12 ساعت بعد هم یکی دیگه مصرف کردند.یعنی ایشون در تاریخ 13/3 پریود شدند و ما در تاریخ 17/3 یعنی روز پنج سیکل این رابطه رو داشتیم بعد از مصرف قرص در تاریخ 22/3 به مدت 2 روز دو سه بار دوچار خونریزی خفیفی در حد لکه بینی شدند و طبق رول عادی سیکلشون اگر این قرص رو مصرف نمیکردند قرار بود در تاریخ 9/ 4 پریود بشند که نشدند و ما دقیقا در همین روز که حدود 23 روز از نزدیکی میگذشت و در این روز باید پریود میشدند که نشدند آزمایش تیتر بتا دادیم که مقدارش صفر بود .حدود 6 روز بعد از این تاریخ یعنی با 6 روز تاخیر در تاریخ 15/4 بالاخره پریود شدند .اما نکته ای که وجود داره اینه که خونریزی نسبت به دوره های قبل در چهار روز اول کمتر بود و از روز پنجم هم طبق روال سیکلهای قبل دیگه خونریزی کم و در حد لکه بینی بود ولی با این حال پریود ایشون 8 روز طول کشید. حالا با این شرح احتمال حاملگی چه داخل رحمی و چه خارج رحمی میتونه هنوزم وجود داشته باشه یا خیر؟آیا آزمایش بتا در اون زمان یعنی 23 روز بعد از رابطه که همزمان با موعد پریود موعد انتظار نیز بوده قابل اعتماد هست؟ (ضمنا ایشون دارای سیکلهای منظم 28 روزه هستند) لطفا در صورت امکان جواب همه سوالاتم رو بدید متشکرم
- ناباروری
من پریودم ۲۸روزه هست ومنظم این دوره کلموفین خوردم از ۵تا۸دوتاهرشب الان پریودم ۷روزعقب زده ولی ازمایش خونم منفی شد
- عفونت
سلام خانم دکتر خوب هستین من فاویسم هستم شما برام شیاف کلوتریمازول تجویز کردید میخواستم پرسممشکلی نداره؟ من معمولا به منع مصرف داروی کورتیمیکتازول و هم خانواده این قرص رو دارم .میشه راهنمایی کنید مصرف کنم یا مصرف نکنم یا چی بجاش مصرفکنم


