Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنگس دهانه رحم
سلام من دچارتنگی دهانه رحم هستم ایا درمان دارد چون باعث نازایی ام شده
- سلام وقت بخیر من سونوگرافی کردم از رحمم و گفتن در ناحیه هایپر هترواکو به ابعاد ۱۵٫۸٫۱۹ mmوحجم ۱.۱cc درون کاویته اندومتر در سگمان فوقانی میانی رحم رویت شد .میخواستم بدونم مشکل چیه ودرمانش باید چیکار کنم
- در مورد سرکلاژ
سلام میشه سونو منو ببینید همه چیز در آنومالی طبیعی و نرمال است فقط نوشته فاتلینگuشکل به طول ۲۸میلیمتر و عرض۱۷ میلیمتر دیده شد، طول قسمت بسته کانال سرویکس در حد ۷میلیمتر می باشد، دکتر سونو واژینال دادن و توی اون نوشته فاتلینگuشککل با عرض ۱۳ و طول۲۵ میلیمتر در کانال سرویکس دیده می شود، طول قسمت بسته کانال سرویکس در حد ۱۰میلبمترو عرض سرویکس ۳۴ میلیمتر است
- پریود
سلام .. من متاهل ۳۶ ساله و دوره قاعدگی منظمی دارم و این سری براینکه پریود نشم قرص مفنامیک اسید با ترنسید روز اول لکه بینی داشتم خوردم تا سه روز و هیچ تاثیری نداشت و قرص اچ دی خوردم و خونریزی افتادم و حالت تهوع داشتم و دیگه قرص رو نخوردم . الان ۴ روز که خونریزی دارم باید چکار کنم که قطع بشه
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر سرکلاژ شکمی ریسک داره برای مادر ؟
- خونریزی غیرطبیعی پریود
سلام وقت شما به خیرسه ماه ونیم اززایمانم میگذره سزارین شدم بعدازچهلم قرص ضدبارداری لویتودمیخورم بعدازاولین ماه مصرف قرص خونریزی خیلی شدیدداشتم قرص وکه شروع کردم قطع شدهنوزده روزنگذشته دوباره پریودشدم اول لکه بینی وبعدپریودبااینکه دارم قرص میخورم مشکل من چیه این اولین باره که اینطورمیشم ۴۳سال هم سن دارم
- کیست سینه
سلام خانم دكتر عزيزم وقت بخير من سونوگرافي سينه انجام دادم و مشخص شده كه كيست سينه سمت چپ دارم دكتر سونوگراف گفتن كيست سادست و نوشتن simple cyst با اندازه 7*8 mm. ميخوام بدونم خطرناكه يا نه؟داروي خاصي بايد مصرف كنم با توجه به اينكه مادرم هم سابقه كنسر پستان داشتن نزديك پريود درد و بزرگي سينه احساس ميكنم،ولي بعد از پريودم از بين ميره
- آیا برای فرزند چهارم زایمان طبیعی طول میکشه
آیا
- قرص استرادیول
سلام معمولاچن زوزبعدازقطع استرادیول پریودی رخ میدهد
- درباره رحم
ابعادرحم نرمال واکوی میومترنسبتاغیریکنواخت است آندومتربااکوی نرمال و ضخامت 10میلیمتررویت شد
- سلام به تخمدانم ضربه ی محکمی وارد شد و خونریزی داشتم و در سنوگرافی اندازه ی تخمدان نرمال بود و فقط موقه ی سنو ازم پرسیدن پریودیت منظمه.پریودیم بعد از ضربه نامنظم شد و بعد از ضربه قند خونم بالا رفته بود و تاری دید هم داشتم و سرم سنگین و گیج بود. بعد دو سال ام ار ای دادم و غده ی ادنوم مشخص شد و دوباره میخوام سنو بدم پرولاکتینم 20. میخواستم بدونم درمان میشم؟ موقه ی پریودی درد شدید تخمدان دارم حتی پا و لگنم درد داره.
- مایع ازاد خفیف ذرات کوژن نشانه چیست
- پولیپ
سلام سونو انجام دادم نوشته که کانون اکوژن با ابعاد ۱۴در ۸...با حدودی نیبتا لبوله و با توجه با سابقه بیمار و سونی سال پیش ، به نفع پولیپ و ضایعات مخاطی مشابه است. لطفا برام تفسیر میکنید و این که چه راه درمانی وجود داره.. سن ۵۸ سال و ۳بار در فواصل چندساله کورتاژ تشخیصی انجام دادم و آزمایش نمونه گیریش مشکلی نداشته.. راه حل چیست؟ آیا نیاز به تخیله رحم است، چه درمانی مناسب است؟
- مقعد
سلام.با خانمی از اقوام نزدیک خودم که سنشون 48ساله هستن خیلی با هم راحت بودیم در پارکینگ منزلشان با بوسیدن و بغل کردن تحریک شدم و در همان حالت به صورت ایستاده رابطه برقرار کردم از مقعد.بخاطر بزرگی آلتم با تلاش این خانم که درد داشت من بخاطر تحریک زیاد توجه نکردم و به مدت تقریبأ ده دقیقه آلتم تا نصف که به زور داخل مقعدش رفته بود داخل مقعدش بود و جلو عقب میرفت.بعد از ارضا شدن مقعدش سوراخ خیلی گشادی شد ک بسته نمیشه.الان دو روزه که همون حالت باز مونده.لکه خون هم روی آلتم هم روی مقعدش بود.آیا راهی واسه بسته شدنش هست یا خودش بسته میشه؟؟
- اولین زمان پریودی بعد از برداشتن پولیپ رحم
۲۸ اردیبهشت پریود شدم و به تاریخ ۱۳ خرداد ماه عمل برداشتن پولیپ رحم داشتم و هنوز هم پریود نشدم میخوام بدونم چه زمانی بعد از عمل پولیپ پریود میشم
- پودر اینوفولیک
سلام ببخشید من پودر اینوفولیک برای تنبلی تخمدان میخورم.میخواسم بدونم من چون فراموش میکنم بهترمیدونم بعد غذا استفاده کنم حدودا ۲_۳ساعت بعد غذا میخورم جوری ک تون اون ساعت هیچی نخورده باشم اینجوری اشکالی نداره؟؟قبل غذا همش فراموش میکنم
- اقدام ب بارداری
سلام من میخام برا بارداری اقدام کنم ی سال پیش سقط داشتم دلیل سقطم نقص لوله عصبی بود جمجمه تشکیل نشده بود حالا الان من باید چکارکنم؟ایا دوباره این مشکل پیش میاد؟؟بعد من دو سه سالی هست ک قرص اسنترا۵۰ مصرف میکنم ایا این مشکلی ایجاد میکنه؟ایا دلیل سقطم ربطی ب این قرص داره؟؟
- هایپو تکو با قطر ۲۳ م م
سلام خانم دکتر
جواب سونو گرافی گفته هایپو تکو با قطر ۲۳ م م دارم. مشکل نازایی دام ای بی اف هم انجام دادم نگرفته برای باردای مشکل ایجاد میکنع - اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر من ۱۰ ساله ازدواج کردم ۳۴ سالمه قصد بارداری دارم سونوگرافی رحم انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم دکترم گفت یکسال طول میکشه باردار بشی فقط قرص اسید فولیک مصرف کن ولی من میخوام زودتر باردار بشم همسرم آزمایش داده فقط حرکت اسپرم هاش کم هست که دکتر بهش قرص داده آیا امکانش هست من قرص لتروزول بخورم تا زودتر به نتیجه برسم؟


