Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کج ادراری
سلام. من هر چند ماه یکبار اینجور میشم؛ ادرارم بسمت چپ میاد و به بدنم میگیره و از پشت و باسنم ریزش میکنه و اعصاب و ارامش واسم نگذاشته؛ ولی سوزش ندارع؛ فقط کج بیرون میاد؛ خواهش میکنم منو راهنمایی کنید دادو چی باید بخورم
- مهم
سلام شیر مادر را چند بار میشه داغ کرد و اینکه چند روز در یخچال یا در اتاق می ماند لطفا پاسخ بدهید
- اکوژن شدن رحم
اکوژن شدن چیه؟ و آیا باوجود اکوژن میتوان باردارشد؟
- اسپرین در ۷هفته و ۶ روز(به حساب خودم)
سلام خانم دکتر من این سوالو چند روز پیش ازتون پرسیدم الان دیدم جواب دادید، سلام خانم دکتر خسته نباشید،هفته ۶بارداری هستم،۳،۴ماه پیش هموگلوبینم ۱۴/۷ بود و rbc هم ۵/۲۶ و هماتوکریتم ۴۴/۹، ایا باید اسپرین الان استفاده کنم؟؟سال پیش یه سقط بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین در ۶ هفته داشتم،خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم...اصلا میتونم یک شب در میون اسپرین بخورم؟ اگه الان شروع کنم بخورم و یکی دو روز دیگه سونو قلب برم،فایده ای داره؟
- بارداری
سلام ۱۳روزانتقالمه آزمایش بتا۱۴۸ بودایی خوبه
- اچ ای وی
سلام خانم دکتر با رابطه دهانی ایدز منتقل میشه؟یا اسپرم روی دست بریزه کاملا امکان انتقال ایدز وجود داره؟
- سلام خسته نباشید ببخشید من ۲۹سالمه ودوتابچه دارم بچه کوچکم ۷سالشه ومن ازآمپول ضدبارداری استفاده کردم الان دو ساله که نمیزنم وهیچ پیشگیری نداشتم وپریود نامنظم دارم دکتر بهم قرص مدروکسی نوشتن از شب ۸قاعدگی روزی دوتابه مدت دوهفته حالا من نمیدونم تو اینترنت معمولا ازشب ۱۴ نوشته مصرف شود زود مصرف کنم ضرری ندارد ممنون
- آی وی اف
با سلام، خانم دکتر بعداز انتقال جنین در آی وی اف نیاز به مصرف آمپول یا دارو است؟ اگر هست تا چه مدت دارو یا آمپول باید استفاده کرد
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته 16 بارداری هستم و با IVF باردار شدم . داروهای مصرفیم هم پرگنکر روزی یکی ، دوفاستون صبح و شب و شیاف سیکلوژست شبی یکی، هست . تقریبا یک هفته ست که بدنم خارش میکنه .سینه شکم ران و ساعدم و مخصوصا پشتم . مشکلم بخاطر مصرف داروهاست ؟ درمانش چیه ؟
- زایمان طبیعی
خانم دکتر سلام راهی هست که زایمان طبیعیه بی درد و بی خطر باشد همسر من علاقه زیادی به زایمان طبیعی داره چون همه به همسرم می گویند که زایمان طبیعی برای مادر کم خطر و برای نوزاد پر خطر میباشد
- عفونت قارچی مداوم
من چند ساله مرتب عفونت قارچی دارم داروهم استفاده میکنم خوب نمیشم الان شدت عفونت خیلی زیاد شده پنیرکای بسیارزیادی هستش و به شذت بدبو ممنون میشم راهنمایی کنید واقعا خسته شدم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز روز هفت پریودی نزدیکی از پشت داشتم و یه مقدار مایع در آن قسمت ریخته شد احتمال بارداری وجود دارد؟
- اسید فولیک
سلام دکتر من سه ماه به صورت تقریبا مرتب فولیک اسید مصرف کردم ولی یک ماه نیم دو ماه نخوردم البته چند روزه دوباره شروع به مصرف کردم و در حال اقدام هستم میخواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد بخاطره این یکی دو ماه نخوردنم؟
- پرده بکارت
سلام من یک هفته عقد کردم با همسرم رابطه داشتم اما میگن که کامل داخل نبردن برای گواهس سلامت اقدام کنم ایا گواهس سلامت میدن یا نه نوعی پردبکارتم حلقوی هست
- تخمدان پلی کیستیک
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید من خانمی هستم ۲۵ ساله تخمدان پلی کیستیکم دکترم برای این ماه برام قرص لتروزول فماتی تجویز کردن برای روز ۳تا۷ من استفاده کردم وبرای روز ۱۶ پریود قرص دوفامند ولی من اشتباهی روز ۱۶ پریود باز قرص لتروزول به مدت ۴ شب مصرف کردم یعنی دراین ماه دوبار از قرص لتروزول استفاده کردم خیلی نگران هستم خواهش میکنم ج سوالم رو بدهید الان باید چیکار کنم دوفامند رو بخورم یانه دراین ماه دوبار لتروزول استفاده کردم به تخمدان هام آسیبی نمیزنه
- پریود نشدن
با سلام و عرض ادب بنده 18سال دارم و تا الان اصلا پریود نشدم از اول عمرم خیلی دکتر رفتم هم دکتر غدد هم زنان سونی گرافی هم دادم اما تا اونجایی که اطلاعات دارم اسم بیماریم امینوره هست میشه لطفا بگید درمان این بیماری چی هست ایا راه درمان داره ؟؟؟
- روش جلوگیری
سلام خسته نباشید فرزند دوماه دارم شیرخودم میخوره میخاستم بدونم قرص شیردهی روش مطمنی هست واس جلوگیری ؟درکل قرصای بارداری باعث چاقی وفشارخون نمیشن؟روش آیودی چی روش مطنی؟
- پریود
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من شیش ماه بود که قرص سیبل مصرف میکردم برای تنبلی تخمدان بعد قطع کردم و رفتم سونوگرافی دکتر بهم وفت که تنبلی رفع شده و دیگه ندارم یک هفته قبل عفونت ادرار و کلیه داشتم بهم قرص فنازوپیریدین دادم مصرف کزدم و بعد از اون من لکه های قهوه ایی میدیدم اما خون نبود دکتر رفتم گف هیچی نیس الان من پریود شدم ولی امروز سومین روزم باید باشه ولی به جای خون خون قهوه ایی میاد که نه روشنه نه تیره ولی تمام علائم پریود شدن دارم میشه کمکم کنید ممنون🙏
- طریقه مصرف قرص دوفاستون
سلام من ۲۴ سالمه و مشکل نا منظمی پریود دارم و دکتر بهم قرص دوفاستون دادن ولی طریقه مصرف را ننوشتن میشه راهنمایی کنین ؟
- آزمایش کاریوتیپ
آزمایشکاریوتیپبرایتشخیصعللسقطمکررایرادندارداگر در روز سوم قاعدگی انجام بدم؟


