Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
با سلام در هفته چهارم بارداری اقدام ب سقط کردم 10 عدد سایتوتک مصرف کردم زیره زبان خونریزی خیلی کم وسبک همراه با دل درد داشتم سونو هم دادم ولی سقط نشده بود و ساک حاملگی قابل مشاهده بود اندازه ساک 7mmولی کیسه زرده وقطب جنینی مشاهده نشد بهم گفتن جنین کوچک بوده و دارو اثر نکرده دوهفته صبر کنم ودوباره مصرف کنم داخل واژن. زیره شکمم درد دارم 8 روز از مصرف اولین دوز دارو میگذره میخاستم شما راهنمایی کنین چکار باید بکنم واینکه با مصرف دوباره جنین سقط میشه. تاریخ اولین روز از آخرین پریودم 15شهریوره
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر عزیز خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم من دومین ماه بارداریمه ودکترم به من ا اس ا ۸۱ داده روزی یک عدد میخواستم بدونم برای جنین ضرر نداره ا.اس.ا با مولتی ویتامین تداخل دارویی داره چون من مولتی پریناتال رو وسط غدا و اسپرین رو بعد از غذا میخورم .
- لطفا سریع پاسخ بدید.مهم
سلام عزیزم 20سالمه و ادنوم هیپوفیز و پرولاکتین28 و تنبلی تخمدان دارم و تخمدان هام کیست های ریزی دارن. کیست تیرویید هم دارم. رابطه داخلی نداشتم ولی دو بار با مالش کلیتوریس بار اول درد شکم یکم داشتم و منگی سر. بار دوم شکم درد و پهلو درد و ضربان قلب پایین داشتم. همون لحظه افت فشار و ضربان قلب پایین و حس میکردم همه چیز تو بدنم کند و ساکت شد مخصوصا تو سرم وقلبم یا تند میزد یا یه لحظه انگار وایمیستاد و دوباره میزد ایا خطرناک؟
- سؤال مهم
سلام وقت بخیر اگرقاعدگی بصورت لکه بینی باشدمی شودقرص سیپروترون کامپاندرامصرف کرد؟
- پارگی بخیه زایمان طبیعی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۳۷ سالمه و ۱۵ سال پیش یک زایمان طبیعی داشتم که بخیه هام سه تاش پاره شد و دوباره ترمیم نکردم میخواستم بپرسم الان میتونم ترمیمش کنم و ایا شما برام انجامش میدین ممنونم اگر جواب بدین .
- شکل واژن
سلام وخداقوت.ببخشید ایا شکل لب های واژن چ لب فرعی چ لب بزرگ صاف هستش؟
- تنبلیه تخمدان باعث عقب افتادن پریود میشود؟؟
- پریود نامنظم
متاهل هستم و از همان دوران بلوغ پریود نامنظم دارم و الان 45 روزه پریود نشدم تست بارداری هم دادم که منفی بود.چیکار کنم؟
- برش سزارین
سلام من پنج ماهه پیش بچه دومم رو سزارین شدم سمت چپ بخیم کاملا خوب شده اما سمت راست یه خورده ورم مثل روزای اول رو داره درد ندارم اما برام سواله چرا سزارین اولم اصلا جاش نمونده اما این دفه یه طرفش مونده آیا ورمش میره؟
- سلامدختر ۲۷ ساله مجرد هستمچند ماه ههکه خونریزی و لکه بینی دارمبه پزشگ زنانمراجعه کردم قرص دروسبلا برایم تجویز کرد و من شروع به مصرف کردم چون مرتب لکه بینی داشتم پریودی ام مشخص نبود حالا بعد از مصرف هفت عدد از قرق پریود شدم و خونریزی دارم نمیدانم باید به مصرف ادامه دهم یا خیر به پزشگم دسترسی ندارم لطفاراهنماییم کنید
- کیست
با عرض سلام خانوم دکتر من دوشنبه هفته قبل اومدم پیش شما و کیست اندو دارم.. دوماه قبل بهم ال دی دادین و خوردم و کیست من از 40 میلی به 28 رسیده و شما به من قرص روکین دادین تا دوماه دیگه بیام پیشتون.. سوالم اینه که ایا امکان داره این کیست کوچکتر بشه و از بین بره یا نه همیشه ازیتم میکنه و تا کی باید قرص بخورم...
- زایمان
سلام در موقع زویمان طبیعی خودتون حضور دارید؟ و اینکه اکه تا هفته۳۶ جنین بریچ باشه سزارین میکنید یا باز فرصت میدید شاید برگرده ؟
- پرولاکتین بالا
ببخشیدخانم دکترالان این متنوواستون فرستادم که گفتین عکس رنگی بگیرم یعنی بایدهمه ازمایشاتوکه برج7انجام دادمودوباره انجام بدم؟من عکس رنگی هم انجام دادم وهردولوله کاملابازبودن..مشکل اندازه تخمکم ندارم می خواستم بپرسم میشه ازقرص برموکریپتین استفاده کنم؟ اگرکه میشه ومشکلی نداره طرزاستفادش چه جوریه؟
- سرکلاژشکمی
باسلام آیادرصورت انجام سرکلاژشکمی قبل ازبارداری امکانiuiتعیین جنسیت وجوددارد؟
- بارداری درست
سلام خانوم دکتر من ازتون راهنمایی میخوام ۳۲ سالمه و یه زایمان زودرس تو هفته ۲۸ داشتم و از اول اطلاعی از سرکلاژ نداشتم بعد تو بیمارستان با سرکلاژ اشنا شدم که دو نوع داریم واژینال و شکمی. تو دوراهی بدی موندم ب نظر شما کدوم انجام بدم ؟
- فشار وارد شده به بالای ناف یا اطراف ناف در بارداری
سلام ببخشید طبق آخرین سونو که در ۲۸ هفته و ۵ روز رفتم ،امروز حدود ۳۱ هفته و دو روز باردار هستم البته بعد اون دقیق دقیق نمیدونم چند هفته ام،امروز موقع نشستن در دستشویی خم شده بودم و کمر شلوارم به بالای نافم فشار وارد کرد بعد شستن خودم که بلند شدم دیدم بالای نافم ی کوچولو فرو رفته رد شلوار بود نگرانم ممکنه به سر و مغز جنین یا سایر اعضای بدن جنین آسیب وارد بشه؟ البته حرکات جنینم رو حس میکنم .تورو خدا راهنمایی بفرمایید دیروز رفته بودم دکتر گفت وضعیت جنین خوبه.الان هیچ ناراحتی و دردی ندارم فقط میترسم خدایی نکرده اون فشار که امروز به بالانی نافم وارد شد به مغز جنین یا سایر اعضای بدنش آسیب وارد کنه.
- اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام یک کیست حاوی ذرات اکوژن و سپتای داخلی به ابعاد ۱۶*۳۰mm در تخمدان چپ دارم ایا خطری برایم ایجاد میکنه ممنون میشم راهنماییم کنی چکار کنم
- آمپول واریوپپتیل
سلام. دخترم تقریبا ۱۲ سالشه. برای افزایش قد و تزریق هورمون رشد، دکتر برای توقف بلوغ آمپول واریو پپتیل ۳/۷۵ رو بهش داده تاهر ۲۸ روز، یکبار تزریق کنه. ۱۱ روز پیش اولین آمپول رو زد. امروز لکه های قهوه ای رنگی رو لباس زیرش دیده. یعنی ممکنه بخواد پریود بشه؟!!! یا ممکنه در حد لکه بینی باشه؟ لازمه به دکتر مراجعه کنیم؟
- دو فاستون
با عرض سلام . امکان بارداری در زمان مصرف دوفاستون وجود دارد ؟ با تشکر از پاسخ شما.
- جلوگیری از بارداری
با سلام و عرض ادب، آیا می شود در سال دوم شیردهی برای جلوگیری از بارداری از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کنم؟ من حدود 6 سال قبل از بارداری از این قرص استفاده می کردم بعد از زایمان 6 ماه از قرص های شیردهی استفاده کردم ولی بعد از آن به روش طبیعی.. آیا الان که بچه من 14 ماه دارد می توانم از قرص سیپروترون استفاده کنم ؟


