Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوزش بخیه سزارین
سلام خانم دکتر من سه سال و نیمه برای دومین بار سزارین شدم مدتیه که انتهایی بخیه ام متورم شده و گاهی اوقات تیر میکشه مخصوصا تو پریودی بنظرتو عفونته یا میشه بعد چند سال باز شده باشه
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من خانمی ۴۲ ساله هستم که الان فهمیدم کیست بزرگی در تخمدان من دیده شد. که نوشته تخمدان چپ به ابعاد ۳۸mm*۵۱ و حاوی یک کیست بایلوکوله با جدار و سپتوم نازک به سایز 43*38mm* است. این یعنی چی؟؟ با دارو درمان میشه؟؟؟
- سلام جواب آزمایشم میخواستم ببینم چه مشکلی داره
Endometrial curettage:Compatible with weakly proliferative endometrium
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
- توده زیر خط بخیه
سلام من توده در محل خط بخیه دارم و خیلی درد داره و اذیت میکنه امکان داره جواب بدین دارویی هست که آب کنه با لاید حتما عمل جراحی به متکرم
- پرده بکارت
سلام خانوم خسته نباشید ۱۰ سال پیش دوست پسرم به آلتم دست زد دستشو داخل نکرد اما بعدش خونریزی کردم نمیدونم التم زخم شد یا پردم پاره شد؟الان ۳۱ سالمه دو هفته پیش با یه پسر رابطه جنسی داشتم اون آلتشو به آلتم مالید میگه داخل نکرده من دیروز رفتم دکتر زنان بهم گفت جلوت باز شده نمیدونم کار اینه یا اون اما من بعد از این سکس خونریزی نداشتم ممکنه ممکنه پردم ارتجاعی باشه که بازه؟ دکتر زنان وقتی برام نذاشت بهم توضیح بده من خیلی ناراحتم خانوادم بفهمن نمیدونم پیش دکتر باتجربه تر برم؟
- جراحی بکارت
سلام چه جاها و مراکزی جراحی ترمیم بکارت انجام میدهند؟
- کیست بارتولن
با سلام.کیست من پکید و مقداری خون و چرک خارج شد ولی بقیش مونده چکار باید بکنم؟آنتی بیوتیکم استفاده کردم،تو آب گرمم میشینم ولی دیگه باز نیست
- سفت شدن شکم
سلام ببخشید من ۴ماه پیش با نامزپم رابطه داشتم از عقب بعد حوایش نبود فکر کنم آب منی رفت جلوم ولی پردم سالمه بعد رابطه ۲تا قرص جلوگیزی خوردم بعد۳روز پریود شدم الان ۴ماهه میگذره از اون رابطه پریودیم دوروزه پاک شده حالا شکمم سفت شدع نمیتونم بشینم اصلا آزمایش سنو هم دادم گفتن خبری نیس از بچه حالا بنظرتون علتش چیه سفت شدن شکممم???
- توده سینه
سلام من یه توده هیپکواکو به ابعاد 19*5در سینه راست درساعت 4پستان و یک توده به ابعاد 30*15*27میلی متردر موقعیت ساعت 12بطرف ارئولارmid zonمشاهده شد.باید جراحی کنم؟
- کیست
کیست دارای سمتهای نازک داخلی به دیانتی 18 mm در سمنان IVA دیده میشود یعنی چه
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- درموییدکیست
باعرض سلام وخسته نباشید،من یک خانم 45ساله هستم درآخرین سونوی واژنال یک کانون کلسیفیته باشک درموییدکیست دیده شده به قطر6میلی متر،درمان این مشکل به چه شکل؟پطشک مربوطه فعلاتحت نظربودن راتجویزکردند
- بکارت
سلام خانوم دكتر، متاسفانه در دوران نامزدی (عقد نه) بكارتمو از دست دادم و به دلایلی جدا شديم الان ميخوام ازدواج كنم، شما ترميم انجام ميدين!؟
- زخم
سوال اول:سلام علایم زخم دهانه رحم چسست؟ میشه کسی زخم دهان رحم داشته باشه و خودش متوجه نشه؟ اگه زخم بزرگی باشه و این زخم بعلت عفونت نباشه بعد مدت زیادی ه گذشته درمان میشه؟ سوال دوم:علت سوزش بالای دهانه واژن موقه ی تحریک شدن چیست؟ ممنون از پاسخگویی شما
- بیماری زنانه
علت دردامدن مقعد در پریدی ودرمدفوع کردن
- پرده بکارت
سلام من با نامزدم رابطه داشتم و متوجه خون نشدم الان چند ماه میگذره و جند بار دیگم سکس داشتیم الان میشه متوجه شد ک پردشو چجوری از دست داده
- فیبرومیوم
سلام ۲ماهه پریودم قرص مژسترول .و ی دوره ۳ماهه امپول دیفرلین مصرف کردم بخاطر فیبرومیوم .دکتر میگه آی یو دی بزار قبل از مصرف دارو پریودی هام خیلی منطم بود فقط درد داشتم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم
- سلام خانم دکتر جواب پاتولوژی منومیدهید
1. Endometrial Curettage Disorderedproliferativeendometrium. Endocervixcurettage
- زنان
سلام خسته نباشین من یک ماه هست ک سزارین شدم الان ترشحات زرددارم مجبورم همش پداستفاده کنم این ترشحات عفونت؟ ممنونم ازپاسخگوییتون


