Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بکارت
سلام خانوم دكتر، متاسفانه در دوران نامزدی (عقد نه) بكارتمو از دست دادم و به دلایلی جدا شديم الان ميخوام ازدواج كنم، شما ترميم انجام ميدين!؟
- دررابطه با خونریزی
رحم با ابعاد ۱۰۲ *۴۵mm واکویمیومتریال نرمال ضخامت دو لایه آندومتر ۳۳mmو هتروژن مشاهده میشود در کنترل داپلر فلوی عروقی بطور پراکنده در آندومتر ضخیم مشاهده میشود
- آیا با وجود کیست تخمدان می توانم باردار شوم؟
سلام خانم دکتر نتیجه ی سونوگرافی من نشون میده کیست تخمدان دارم. پزشکم گفته با وجود کیست نمی تونم باردار بشم و باید حتما عمل کنم. می خواستم نظر شما رو بدونم. آیا حتما باید عمل کنم یا مشکل با مصرف دارو حل می شه؟ و اگر عمل کنم بعدش می تونم باردار بشم یا کیست به سرعت بر می گرده؟ عکس نتیجه ی سونوگرافی روی لینک پایین هست. خیلی متشکرم. عکس از گزارش سونوگرافی
- پریود نامنظم
سلام من ۲۸ساله ومجردم اکثرا پریودم عقب می افته ماه قبل ۱۰ام بود ولی این ماه تا الان که۲۲ام هست پریود نشدم ویکبارهم آزمایش تیروئید دادم۶ بود یه مدت قرص لووتیروکسین خوردم ولی بازم پریودم نامنظمه اصلا تیروئید و پریود به هم ربط دارن؟
- پرولاکتین بالا
ببخشیدخانم دکترالان این متنوواستون فرستادم که گفتین عکس رنگی بگیرم یعنی بایدهمه ازمایشاتوکه برج7انجام دادمودوباره انجام بدم؟من عکس رنگی هم انجام دادم وهردولوله کاملابازبودن..مشکل اندازه تخمکم ندارم می خواستم بپرسم میشه ازقرص برموکریپتین استفاده کنم؟ اگرکه میشه ومشکلی نداره طرزاستفادش چه جوریه؟
- انتقال جنین
سلام. خانم دکتر من دو تا جنین فریز شده انتقال دادم روز ۱۶ ام بتام شد ۱۲. آیا این عدد نشانه عدم موفقیته؟
- سلام خانم دکتر 53سالم هست سه ماه خونریزی دارم هراز گاهی خوتریزی خیای شدید میشه رفتم دکتر گفت کیست چهارسانت روی تخمدان سمت چپ داری الان سه ماه هست خونریزی قطع نمیشود ودکار امپولواریوپیتیل 3/75مجوز کرد یعداز 24ساعت خونریزی شدید همراه با لخته ایا دلیل چیست
- مشکلات زنانه
باسلام من ۱۸ بهمن تزریق وایروپپتیل به خاطر فیبروم و اندومتریوز ۱۶داشتم بعد از چند روز پریود شدم که به مدت دو هفته طول کشید تقریبا ۵ روز پاک شده بودم که تزریق تتراکوزاید ال آ به علت دیسک گردن داشتم چند ساعت بعد از تزریق تا به امروز سه روز که لکه بینی دارم در صورتی که قرار بود به مدت سه ماه یائسه موقت شوم به علت فیبرومی که دارم ایا امپولی که مربوط به دیسک هستش میتونه علت لکه بینی باشه؟
- مصرف قرص گلای وانس
سلام من ۳۳ سالم هست قد ۱۶۳ و وزن ۵۲ به علت پلی کیستیک دکتر برای من قرص گلای وانس رو تجویز کردند شبی یک عدد الان اندازه تخمدان من ۳/۵ است پریودم تقریبا منظم است با تاخیر دو یا سه روز سه ساله قرص اسپیرونولاکتون مصرف میکنم میخواستم بدونم مصرف گلای وانس برای من که همیشه فشارم پایین است و لاغرم عوارض ندارد ؟ نیاز هست مصرف کنم این قرص رو یا خیر
- سرکلاژ شکمی
با سلام خانووم دکتر من یکماه که تهران سرکلاژ شکمی انجام دادم یک هفته هستش که زیر دلم و کمرمو پاهام همش درد دارن تکرر ادرار هم دارم البته از قبل داشتم بیشتر شده چه کنم طبیعیه
- سرکلاژ
باسلام میخواستم بدونم قبل از عمل سرکلاژ شکمی چه آزمایش ها و یا چه سونوهایی را باید انجام داد؟ایا نیاز به انجام ازمایش های انعقادی و یا عکس رنگی هست؟
- سلام وقت شما بخیر خانم داکترمن
من مدت چندروزمیشه پریودنمیشم خیلی درد دارم آیا گرفتن روزه تاثیربالای قاعده گی دارد؟؟چی کارکنم که پریودبشم ؟تشکر
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر عزیز خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم من دومین ماه بارداریمه ودکترم به من ا اس ا ۸۱ داده روزی یک عدد میخواستم بدونم برای جنین ضرر نداره ا.اس.ا با مولتی ویتامین تداخل دارویی داره چون من مولتی پریناتال رو وسط غدا و اسپرین رو بعد از غذا میخورم .
- ادرار خونی
سلام وقتتون بخیر من چند روزی هست ادرارم با لخته های قهوه ای همراه لخته ها ترشح هم هستند امروز لخته ها خونی داشتم گاهی درد در ناحیه کمر و زیر شکمم و تیر کشیدن در کشاله ران هم دارم و هر چند وقت یکبار این طور می شوم باید چه کار کنم؟ ایا میشه این اتفاق به دلیل خوندن رمان های باز باشه به نوعی تحریک بدن ب دلیل خوندن چنین متن هایی باشد ؟
- سوال مهم
من تبلیغ و کیست دارم دو سه ماهی یکبار پریود میشم اونم بعد از تاریخ خودم و اینبار با مالش کلیتوریس دو روز شکم درد داشتم و بعد پریود شدم، ایا تخمدان ها تحریک شدند؟ خطرناک است؟
- تومرداخل رحم
غده ای داخل رحم دکتر تشخیص داده و من این مریضی رو شش سال هست که دارم اوایل مریضیم ماهی دوبار عادت ماهانه داشتم ولی به مرور زمان به یک هفته در میان رسیده به همین دلیل درد خیلی زیاد دارم سن من چهل سال است دکتری که مریضیه من رو تشخیص دادن گفتن که باید حداقل چهل وشش سال داشته باشم که بتوانم عمل رو انجام دهم سوالم اینه که این غده که داخل رحم دارم با عمل کردنش خوب میشم یانه ممکنه دوباره باز غده بزنه واینکه برای دردم یه داروی قوی تر میخوام که ارومم کنه دارویی که فعلا استفاده میکنم ژولوفن ومفنامیک اسیدهست وخیلی دوست دارم که شما منو بیشتر راهنمایی کنید
- بارداری سالم
باسلام من ۳۰مردادتاریخ آخرین پریودم هست وطبق آزمایش بتا که عددش ۶۰۰بودباردارهستم وفکرمیکنم الان توهفته۷باشم سال پیش باردارشدم وازهفته ۵لکه بینی داشتم هفته۸سقط کردم.الان خیلی نگرانم نمیخوام زودبرم سونوگرافی میخوام حداقل ۸هفته بشه ایرادنداره؟ میشه نشانه های یه بارداری ناسالم روبفرماییدهمش نگرانم میگم نکنه پوچ باشه یاخارج رحم یاقلبش تشکلیل نشده باشه یاهزارتافکر...میشه بفرمایید چه علامت هایی باشه یعنی ایرادی وجودداره وآیامن تاهفته۸بمونم بعدبرم سونوایرادنداره میشه علامت های نقص ووجودخطرروبفرماییدتشکر
- درد پریودی
تخمدان راست داری حجم بزرگ تر از نرمال فولیکولهای ریز متعدد بوده همچنین استرومای اکوژن در تخمدان راست مشاهده می شود ینی چی؟
- افتادگی رحم
سلام.چند ماه است که احساس سنگینی در زیر شکم دارم ، گاهی کمردرد شدید هم دارم.دیروز زمان شستن بیرون آلت تناسلی احساس کردم که رحمم پایین آمده . با انگشت تست کردم دیدم کمتر از یک بند انگشت با دهانه واژنم فاصله دارد (در همان حالت نشسته) . آیا نیاز به جراحی دارم ؟ ۴۰ساله هستم . چند ماه از کاپ قاعدگی استفاده کردم ، ممکن است که افتادگی رحم بخاطر آن باشد ؟ مدتی هم مشکل یبوست داشتم . درضمن تمایل دارم که باردار هم بشوم .آیا درمان میشوم ؟
- پریود نشدن
سلام خسته نباشید من تقریبا2ماه و نیم پیش رابطه جنسی داشتم با همسرم هر ماه هم پریودیم یک هفته الی10روز عقب میوفته ماه پیشم تست بارداری دادم منفی بود و بعدش هم پریود شدم ولی الان این ماه15روزه پریودیم افتاده عقب امکان بارداری هست یعنی؟


