Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ببخشید کانون نامنظم اکولوسنت ینی چی
- قرص سیبل
سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۲۷ام خرداد وقت پریودیم هست از الان قرص سیبل رو مصرف کنم تا پریود بشم وقتی پریود شدم از روز سوم ب بعد کدوم رنگ قرص باید مصرف بشه؟؟اون زرد ها یا اون هفت تا سفید؟؟؟
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟
- سندروم تخمدان پلی کیسیتیک
با درود و عرض ادب دارویی که پزشک پوست به من دادند ،داروی هورمونی ضد بارداری و اسپیرونولاکتون 100روزی یکی و ویتامین B6 و پماد موضعی برای هوارض سندروم بود ،پزشک متخصص زنان که مراجعه کردم ورزش و عدم استرس و کاهش وزن توصیه فرمودن و همان اسپیرونولاکتون و مگلکتین تجویز،کردند ،به خاطر کرونا مراجعه مجدد نداشتم ، پریودها نزدیک به هم بود و در یک ماه سه بار عادت ماهیانه داشتم ، البته کوتاه و کامل بود لذا مصرف را قطع کردم و دوباره دو ماه پیش،مصرف را شروع کردم ،سوالی داشتم که اگر طول مصرف افزایش،پیدا کند مشکلی نخواهد بود و طول مصرف دارو چقدر باید باشد؟ سپاسگزارم با احترام
- سلام من ۱۲هفته باردارم سنم ۳۳هستش آزمایش غربالگری کم خطر شده گفتن تکرار کنم ماه بعد به نظرتون خطرناک؟
- لکه بینی و پریودی و مصرف دروسبلا
سلام وقتتون بخیر من این ماه قبل از تخمک گذاری و در حین تخمک گذاری و در حال حاضر که دوره تخمک گذاریم تموم شده لکه بینی داریم دیروز یکم خون اومد بعد قطع شد امروز باز لکه بینی داشتم یکم امشب باز یکم خون اومد از قرص دروسبلا هم بخاطر کیست pcoاستفاده میکنم سه دوره هس ماه های قبلی اینجوری نبودم این ماه یکم تایم خوردن قرص خوردنم جلو عقب شد ایا این لکه بینی قهوه ای و خون طبیعیه؟20سالمه
- آسمان
سلام خسته نباشید من بعضی وقتا ترشحاتم بو می دهد و۱۴ روزه که پریود نشدم آیا احتمال دار ه به خاطر عفونت پریودیم عقب افتاده
- ژل مرطوب کننده Renorme
سلام وقت بخیر خانم دکتر ژل مرطوب کننده Renorme آیا فاقد استروژن هست وبرای پستان ضرری نداره؟ برای خشکی واژن ناشی از در آوردن رحم و تخمدانها می تونم از ژل مرطوب کننده Renorme استفاده کنم که برای پستان هم ضرری نداشته باشه؟
- واریوپپتیل
سلام واریوپتیل تزریق کردم خونریزیم شدیدترشده آخه علت خونریزی چیه من تزریق کردم خونریزی بندبیادامابیشترشده
- جراحی کیست تخمدان.
سلام . سونوگرافی کیست با سپتای نازک متعدد و اکوی داخلی و ابعاد ۹۹×۶۷ مشاهده شده که داپلر واسکولاریتی پریفرال دارد (اکوی ۲) و Ri آن 0/56 می باشد که مطرح کننده سیست ادونم با منشاء تخمدان چپ است و در سونو بعدی اندازه آن ۶۶*۳۵ شده و تست روما و تمامی تومور مارکرها نرمال میباشد . آیا حتما باید جراحی شود ؟
- پریود نشدن
سلام من به خاطر جوشام تقریبا یک ماه دارم از قرص نورم اسکین مصرف میکنم بعد این ماه پریود نشدم چیکار کنم ؟
- پریود
سلام ببخشید من بعد از پریودم فقط دو روز قرص ال دی برای جلوگیری بارداری مصرف کردم و بعد پشیمون شدم ادامه ندادم بعد از سه روز الان دوباره پریود شدم بخاطر مصرف همون دوتا قرص بود؟الان دوران قاعدگیم بهم ریخت باید چیکار کنم فکر نمیکردم با دوتا دونه پریود بشم
- مصرف آنتی بیوتیک با قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر من حدود چهار روز قبل اورژانسی مصرف کردم الان بعلت سرماخوردگی اگه آنتی بیوتیک مصرف کنم اثر اورژانسی کم یا از بین میره ؟؟؟
- مصرف قرص سیپرونرون کامپاندو ادامه خونریزی
سلام خسته نباشید 39 ساله ام ریزش موی شدید داشتم و جوش روی باسن به پزشک مراجعه کردم قرص سیپروترون کامپاند تحت نسخه پزشک از روز اول پریودی خوردم ولی همچنان خونریزی من ادامه داره و پاک نشدم ایا مصرف را ادامه دهم؟
- درد کمر وشکم
سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما مایک زن وشوهر هستم خانوم من یک شخص خجالتی است ویک سری چیزها رو به کسی نمیکه الان چند وقته که وقتی به عادت ماهیانه اش نزدیک میشه قبل از شروع دوره درد کمر و شکم درد داره الان دوسه روزه درد داره ولی علائمی از عادت ماهیانه ندارند وفقط درد
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و در ناحیه ی بازو شکم و کمر و سینه و باسن مو های کرکی دارم اما خیلی هارو دیدم که در این نواحی بدنشون کاملا صافه و هیچ مویی ندارند به نظرتون این موها طبیعیه ؟
- سوزش
سلام ازروزسوم پریددچارسوزش ادراروخارش واژن شدم لطفاراهنمایی کنید
- پرده بکارت
سلام من دوسال پیش پرده بکارتمو از دست دادم الان ازدواج کردم شوهرم فهمیده پرده ندارم میخواد منو ببره دکتر زمان پاره شدن پرده بکارت مشخص میشه؟؟؟
- لکه بینی
من برای شش بهمن یریود تموم شد وبرای اولین بار قرص اورژانسی خوردم تا حامله نشوم دوباره ۲۶ بهمن لکه داشتم تا الان که ۲ اسفند چیکار کنم که لکه بینی قطع بشه خیلی اذیت میشم
- کیست 34*50 م م تخمدان
سلام وقت بخیر ببخشید در سونوی من تصویر کیست 34 در 50 م م دارای اکوی هموژن داخلی با نمای گروند گلس در اندکس راست به نفع اندومتریوما مشاهده شده، میشه بگین درمانش عمل هست یا با دارو خوب میشه؟ ممنونم


