Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ترشحات زیاد در دوران بارداری
سلام خسته نباشید در دوران بارداری هستم ترشحات زیادی دارم در حدی ک سورت م کاملا خیس میشه و موقع خواب مخصوصا خیلی اذیت میشم تروخدا کمکم کنید بارداریه دومم هس
- سرکلاژ شکمی
سلام و عرض ادب ممنون از وقتی که برای سوالات ما میگذارید من دوبار زایمان زودرس داشتم و با سرکلاز واژینال جواب نگرفتم سرکلاژ شکمی انجام دادم میخواستم بدونم اگر مشکل فقط نارسایی دهانه رحم باشد سرکلاژ شکمی چقدرموثر هست؟ امیدی برای مادرشدن افرادی مثل من هست؟
- بارداری
سلام خدمت خانوم دکتر عزیز ضمن خسته نباشید من هفته ۲۵ بارداری هستم سرکلاژ هم در ۱۳ هفتگی انجام دادم پزشکم آزمایش دیابت بارداری نوشتن میخواستم بگین این آزمایش مشکلی داره یا نه GTT(75grGlucose FBS: 76 -GTT-BloodSugar(1h) : 176 GTT- Blood Sugar (2h): 160* * : confirmedby RepeatedAnalysis Coomb s Test- Iindirect. Negative. Titer Urine Analysis. W.B.C. 1-2 Color. Yellow. R.B.C. 2-3 Appearance. Clear. Epithelial. Cells. 3-5 S.G. 1030. Bacteria. Rare PH. 5. Mucus. Neg Protein. Trace. Cast. Neg Glucose. Neg . Crystals. Neg Billirubin. Neg Urobillinogen. Normal Ketones. Neg Nitrite. Neg Blood. Trace Urine Culture& Sensi. : Culture. No growth after 48 hours
- بارداری
سلام خسته نباشید خواستم بپرسم ریه جنین پسر در ۳۶ هفته و ۱ روز و وزن ۲۹۰۰ رسیده ؟ امپول ریه در ۲۶ و ۳۰ هفته تزریق شده. نیاز به تزریق مجدد هست ؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من تا 20روز دیگه میخوام برای بارداری اقدام کنم ولی چون عفونت داشتم شیاف واژینال مترونیدازول استفاده کردم حالا میخوام بدونم این شیاف اثرش تا 20روز دیگه از بین میره یعنی مشکلی نداره که باردار شم؟
- سقط بچه در 4ماهگی
سلام ببخشید میخواستم بدونم تو 4ماهگیمیشه بچه سقط کرد با قرص یا سوزن چون من خاله خودم 6ماهش بود با سوزن انداختن میشه بهم بگین زود
- استفاده قرص ال دی و اورژانسی
سلام وقتتون بخیر
ببخشید سوال داشتم من بعد از سقط بقایای کمی حدود یک و نیم سانتی با علائم چسبندگی دارم یک ماهی میگذره پریودم بهم ریخته گفتن با پریود احتمالا رفع میشه شروع کردم قرص ال دی برای خونریزی هر روز بخورم روز دومه قرص رابطه محافظت نشده داشتم از ترسم یه دونه اورژانسی خوردم میتونم ال دی رو بمدت ۲ هفته همچنان ادامه بدم که با قطعش خونریزی داشته باشم؟ و بعد از خونریزی میتونم دوباره مصرف ال دی برای تنظیم ادامه بدم؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید - خدا جان
سلام خانم دکتر ۸ماه شده که سزارین کردم وبچه ام همون ۲۰ روز اول فوت کرده و می خام حامله بشم اقدام هم کردم ولی هیچ نتیجه ای نداشته چی کار کنم که حامله بشم آیا مشکلی که نداره که تا الان حامله نشدم چون اصلا حال روحیم خرابه از وقتی که بچه ام فوت شده وفقط وقتی حامله بشم حالم خوب میشه لطفاً راهنمایی کنید
- مصرف قرص در اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر.. اقدام به بارداری کردم و بدنم کهیر میزنه به پزشک پوست مراجعه کردم قرص کلرفینیرامین برام تجویزکرد..هنوز باردارنشدم میتونم از این قرصا بخورم یانه ؟ممکنه باعث ناباروری بشن یا اسیب به جنین میزنن.ممنونم
- بارداری
با سلام و عرض ادب
خانمی 42 ساله هستم و یک دختر 17 ساله دارم
پریود من یک هفته هست که عقب افتاده بود و با آزمایش خونی که امروز دادم و جوابش مثبت بود فهمیدم که باردار شده ام
من الان چندین سال هست که پروسه لاغری را طی میکنم و تا به امروز قرص های زیادی از جمله ونوستات ، توپیرامات 50 ، فلوکستین 20 و انواع و اقسام کرم های رتیونل برای آکنه و ... مصرف میکنم . حتی شوهرم هم به دلیل یک سری مسائل روحی و عصبی بودن در حال مصرف فلوکستین 20 هست . مطالب زیادی مطالعه کردم که بایستی مصرف این نوع داروها 6 ماه قبل تر بایستی متوقف و سپس اقدام به بارداری کرد . بارداری من کاملا ناخواسته اتفاق افتاده است . الان سوالی که دارم اینست که وضعیت من با مصرف انواع و اقسام داروها و جنین چه خواهد شد و آیا بایستی سقط جنین کنم ؟ ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید - بارداری
سلام من اقدام به بارداری کردم ولی الان پریود شدم آیا امکان بارداری وجود داره یانه؟!!
- اقدام به با داری
تا چند وقت بعد سزارین اگر حامله نشدیم باید مراجعه کرد
- جمع وسفت شدن جنین
سلام هفته22بارداریم حس میکنم جنین همش خودشو جمع وسفت میکنه هرروز اینجوری میشم ولی دردیاعلائمی ندارم تکون خوردنشم بخوبی خوبی حس میکنم
- تشخیص کیت تخمک گزاری
سلام خانوم دکتر بعداز مثبت شدت کیت تخمک گزاری کمرنگ و یاپررنگ چند روزبعد نزدیکی داشته باشم
- کمردرد
سلام خسته نباشید درهته۳۱بارداری هستم بادیدن خون د ادرارودردکمرسنوگرافی گرفتم کلیه ها نرمال وبی سنگ ولی نوشته دبری های فراوان درلومن مثانه مشهوداست تطبیق با UAازنظرهماچوریUTIتوصیه می شود ََاین یعنی چی ودرمان ان چیست
- دکتربهنازشرف
سلام وقت بخیرمم سقط باقرص داشتم درهفته ششم...بعدازدوهفته خونریزی سونودادم که نوشتهدارای فلوی عروقی به ابعاد19*29mmوبه حجم تقریبی5ccدرکاویته....چیکارکنم دفع بشه؟وآیانیتزبه کورتاژهست؟
- دسیدوال نامنظم
واکنش دسیدوال نامنظم باسن
- چسبندگی جفت اکرتا
سلام خانم دکتر پیشاپیش عید شما مبارک من هفته 35 بارداری هستم در سونو نوشته احتمال وجود چسبندگی و اکرتا بطول36میلی متر در کناره تحتانی راسیت آن مطرح است. من سابقه یکبار سزارین5سال پیش دارم آیا این پدیده خطرناکه؟ و آیا رحمم را کامل برمیدارند؟
- سقط جنین
سلام خسته نباشید. من دوهفته پیش سقط داشتم هفته اول خونریزیم زیاد بود از هفته دوم تا الان لکه بینی دارم چیکار کنم که کامل قطع بشه
- قرص بارداری
وقت بخیر ببخشید کسی که قصد اولین نزدیکی رو داره برای جلوگیری از بارداری آیا قبل از رابطه قرص ال دی استفاده کند و اینکه لطفا نحوه استفاده از آن را بفرمایید و اینکه از چ تاریخی قبل از اولین نزدیکی بایست قرص استفاده نمود ممنون میشم جواب بدین


