Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلول بنیادی خون قاعدگی
سلام خسته نباشید در اینترنت خوندم تزریق سلولهای بنیادی خون قاعدگی باعث افزایش ذخیره تخمدان میشود در رشت انجام میشود؟ چقدر موثر است؟ عوارض جانبی ندارد؟
- پریود و ابله مرغان
سلام من 3 روزه پریودی عقب افتاده و الان متوجه شدم ابله گرفتم آیا بخاطر ابله هفت ازدواجم کردم الان تست زدم منفی بود
- سقط جنین
بارسلام خدمت شما من سی ونه سالم هست و ده سال پیش بارداری دومم روداشتم بعد از ده سال دوتا بارداری داشتم که در هفته هشت قلب جنین ایستاد و دلیلش رو رشد نکردن جنین کفتن و جنین در هفته شش رشد مانده بود ایا من اسپرین باید مصرف کنم هیچ گونه بیماری هم ندارم و فشار و قند و تیروعیدم همه نرمال هست
- مشکلات زنانه
سلام خدمت شما. من هفت ماه و نیم هست که زایمان کردم و کمی بعد از زایمان داغی پا و دست دارم که شبها گاها به قدری آزار دهنده هست که مجبورم دستمال مرطوب به دور پاهام بپیچم. تست تیروییدم خوب بود و ویتامین B هم مصرف میکنم. احساس میکنم بخاطر هورمون های زنامه است چون جدیدا متوجه شدم که از حدودای زمان تخمک گذاری تا یک هفته بعد از پریود بدتر میشه. ماده ژلاتینی هم که همیشه اواسط پریود از بدنم خارج میشد خیلی زیاد خارج میشه و بیش از یک هفته ادامه پیدا میکنه. من ایران زندگی نمیکنم و اینجا نمیتونیم خودمون بریم پیش متخصص. نامه پزشک عمومی میخواد که متاسفانه همکاری نمیکنند و تا شرح حال میدم تست تیرویید و ویتامین و ... مینویسند. لطفا راهنمایی کنید. ممنون somayehrouhi@gmail.com
- بارداری
سلام خسته نباشید44 دقیقه پیش من از پماد دالاواگ سی استفاده کردم بعد دو روز قبل پریودم خونریزی کردم و دو روز بود که پماد رو استفاده کردم و الان خیلی دلم هوس چیزای ترش و شیرین میکنه و خیلی ضعف دارم هر چقدر میخورم سیر نمیشم و خسته ام تکرر ادرار دارم آیا ممکنه باردار باشم هنوزم که چهار روز شده خونریزی دارم آیا واسه لانه گزینی میشه؟؟؟ آیا احتمال حاملگی هست بعد یهو گرمم میشه
- غربالگری مرحله دوم
با سلام واحترام اگه کسی آزمایش NIPT داده باشه نیاز به آزمایش خون غربالگری دوم داره؟ با تشکر
- کولیت روده
سلام من ۲۷ سالمه باردار شدم و مشکل کولیت روده زخمی دارم روزی ۹تا قرص مزالازور و ۲تا زوپیرین و ۲ تا فولیک اسید میخورم برای بارداری مشکل ایجاد میکنه
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانم دکتر ببخشید اگر میزان آلفا فیتوپروتئین در آزمایش آمینیوسنتز بررسی نشه ، برای بررسی نقص لوله عصبی NTD، باید غربالگری مرحله دوم انجام بشه؟
- بارداری
سلام من هفته 22حاملگیم هست ولی سوزش خارش دارم چه چیزی استفاده کنم
- عمر اسپرم چقدره
عمر اسپرم چقدره و عمر تخمک چقدره یعنی اگه کسی 18خرداد رابطه جنسی داشته باشد و دیگه نداشته باشه تا کی حدودا لقاح صورت می گیرد بیشترین میزان زمان که طول بکشه چندمه خرداد می باشد
- مشکلات زنان
بعد از تزریق واکسن استرازانکا ۳ماه خونریزی شدید داشتم ما بین این ۳ماه هم دچار خونریزی شدید بودم یعنی ۳ماه ۶بار پریود شدم بعد از ۳ماه ۲ ماه پریود نمیشم لطفاً راهنمایی کنید
- تشکر
با سلام و عرض ادب میخواستم بابت راهنمایی و پاسخگویی سریع و بی چشمداشتتون ازتون تشکر کنم.اجرتون با خدا🌷🌷
- تشریح گزارش سونوی واژینال
سلام.چهل سالمه وزایمان نداشتم.تیروییدکم کاروخونریزی شدیدوطولانی همراه با دفع لخته زیادداشتم.نتیجه سونوگرافی من،به شرحزیرگونه است.رحم باابعاد۶۰،۸۰،۱۱۰میلیمتر،بزرگترازحدطبیعی،آکویناس میومتریالcoarse،تغییرات آدنومیوزیس منتشرمشهوداست. جزءهتروژن درموقعیت اینترومورال به ابعاد۳۰،۲۰درجدارقدامی میانی دیده شدکه میتواندآدنیوم فروکال یا میوم اینترامودال باشد. ضخامت تقریبی دولایه آندومتر۱۶م م هتروژن ونامنظم است. جانکشن اندومترومیومتر طبیعی است. نابوتین متعدد mm۶_۷در سرویکس مشهوداست. تخمدان راست به ابعاد۴۵،۲۵ م م وتخمدان چپ به ابعاد۵۰،۲۵ مشاهده شدند. تخمدانها بااکوی افزایش یافته حاوی فولیکولهای ریز پریفری رویت شدکه مطرح کننده نمای pcoمیباشند.جهت رد pcosتطبیق با علائم بالینی وآزمایشگاهی پیشنهاد میشود. ضایعه فضاگیرپاتولوژیک سالادها کیستیک در آن آندکس ها دیده نشد. مایع مختصر در کلدوساک خلفی دیده شد. لطفا توضیحساده ای درمورد این گزارش به منبدهید.سپاسگزارم.
- قرص سیبل
دخترم ۱۲سالشه به علت کیست در دوطرف تخمدان دکتر سیبل تجویز کرد وقتی بسته دوم رو شروع به مصرف کردیم خونریزی قطع نمیشه راه چاره چیه؟؟؟؟
- بیماری زنان
با سلام علت درد زير شكم چند روز بعداز اتمام پريود به طور مداوم چيست؟
- مدارک عمل
سلام خانوم دکتر من کرج زندگی میکنم ولی خونه مامانم گیلان میخواستم توسط شما سرکلاژ شکمی بشم معمولا تا عمل بشم کارم چقدر طول میکشه؟ و چ مدارکی باید براتون بیارم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- مشاوره ژنتیک
با سلام.فرزند اولم دچار اختلال بینایی(تنبلی چشم) و اختلال تکلم است که گفته شده مادرزادی است.من و هسرم هیچ نسبت فامیلی نداریم.عموی همسرم اختلال جسمی مادر زادی داشتند. ایا در صورت اقدام به بارداری مجدد نیاز به مشاوره ژنتیک داریم؟
- پرده بکارت
سلام من یک ماهه ازدواج کردم تو این یک ماه دوبار سعی کردیم پرده بکارت زده بشه ولی نشده ولی درد و سوزش دارم هنگام دخول فکر میکنم پرده من خیلی عقب هست که اینطور میشه خانمدکتر این میتونه اتفاق بیفته که پرده خیلی عقب باشه ما باید چیکار کنیم
- عقب انداختن پریود.
سلام خانم دکتر خدا قوت من بیمار شما هستم ۴۱ سالمه ۶ خرداد باید پریود میشدم که نشدم به دلیل استرس و ..بی بی چک منفی هست ولی به دلیل در پیش داشتن مراسم مهم فعلا نمیخوام پریود بشم الان چه کاری میتونم بکنم تا فعلا عقب بیفته؟ممنون
- غربالگری اول ادامه سوال قبل
FBHCG 2.61 mom PAPP-A 0.53 mom


