Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دکتر
سلام برای عفونت دندان و تب لرز باید به چه دکتری مراجعه کنم ؟ دندان درد داشتم بعد یهو دو روزه که تب لرز میگیرم و حالت تهو پهلو هام درد میکنه چیکار کمم طورخدا راهنماییم کنید ؟
- سقط
سلام خانم دکتر عزیز من یکماه سقط انحام دادم هنوز خونریزی دارم الان سونو انجام دادم گفت از بقایا ی سقط رحم مونده حالا با این قرصامیفته گفته که یه کیستم سمت راستم دارم
- تزریق امپول واریوپپتیل
سلام خسته نباشید دکتر ررای قطع قاعدگی به من سه تا امپول واریو پپتیل دادن اولی رـو که زدم خونریزیم فرقی نکرد به دکتر گفتم گفتن دومی رو که بزنید فقط لکه بینی دارید د رحالی که خونریزیم اتفاقا فرقی نکرده وامروز 9روزه پاکنشدم میخواستم ببینم مشکلی هست ایا امپول سوم رو بزنم یانه? ه?
- عمل هیستروسکوپی
با سلام ...میخواستم جراحی هیستروسکوپی انجام بدم چطور نوبت بگیرم و هزینه عمل چقدر میشه با دفترچه نیروهای مسلح....با تشکر از شما
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید خدمت شما 🌹 ببخشید لطفا جواب منو بدین تو رو خدا جوابمو بدین ببخشید من 19 سالمه یه مدتیه که وسواس گرفتم و زیاد خودمو جلو اینه معاینه میکنم من با انگشت وسط و اشاره قسمت بالای لبه ها رو میگیرم و یکم باز میکنم بصورتی که بهاندازه بند انگشت تیکه گوشت سفید، خاکستری میبینم و بعد که یکم زور میزنم داخل واژن وسط همون تیکه گوشت بصورت لوزی باز میشه و اطرافش همون گوشته البته من اصلا چیزی یا شءی داخل، وارد، یا فرو نبردم و رابطه نداشتم فقط چون بصورت لوزی باز شده میترسم مشکلی باشه لطفا کمکم کنید توروخدا جوابمو بدین خدایی نکرده آسیب که ندیده آخه لوزی بود 🙏 من نمیدونستم باید کدوم زمینه سوال رو انتخاب کنم لطفا جوابمو بدین
- سلام من دو دوره قرص دوفاستون میخورم بار اول از شب ۱۵پریود خوردم تا ۱۰شب بعد از تمام شدن قرص دو روز بعد پریود شدم ولی الان این دوره به همون روال خوردم والان یک هفته هست قرص ندارم و پریود نشدم قبلا سابقه کیست تخمدان و بی نظمی پریود داشتم سنم ۲۴ساله هست
- سلام خانم دکتر من بنجاه سالمه باردار. بودم دوقلو چهار ماه ه سقط شدن بعد ازسقط بخاطر بقایای حاملگی سه بار کورتاژ شدم که آخریش هیسترسکوپی بود الان دکتر سونوگرافی من میگه احتمال از بقایای حاملگی یا پولیپ اکوژن باشه ولی خیلی کمه . نمونه هم آزمایش دادیم الحمدالله خوبم بود . بنظر شما من دوباره میرم اتاق عمل
- اندومتر
سلام خانم دکتر دکترم برای اندومترم امپول لوپرمر نوشتن قراره این ماه تزریق کنم توی اینترنت توی یکی از عوارضش نوشته بود بعد دوماه عادت ماهیانه توقف پیدا میکنه چون من هر ماه به طور منظم پریود میشم میترسم این امپول پریود و هورمون هامو بهم بریزه میخواستم بپرسم واقعا پریودام قراره توقف یا بی نظم بشن خودمم این ماه عروسیمه میگم نکنه تو اولین رابطم تاثیر بزاره ممنون میشم راهنمایی کنید
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز
- تنبلی تخمدان وپریودی
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم ۱۸ سالمه متاهل هستم هنوز عروسی نکردم در پریودیم خیلی مشکل دارم خونریزیم خیلی کمه در نوارم حتی خون قهوه ای و مرده هم هست وقتی ک میخام پریود بشم خیلی دور خونریزیم میاد لکه لکه میاد اولش بعدشم دوباره خیلی کمه دکتر رفتم قرص دوفاستون بهم داد ولی فایده نداشت چیکار کنم
- عمومی
سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم برای پیشگیری حاملگی که خطا نداشته باشه و کاملا مطمئن باشه کاندوم اوکیه؟یا روش دیگه ای رو پیشنهاد میکنین؟ و اینکه لیزر بدن برای حاملگی ضرر نداره؟
- علائم بارداری
(سوال ویرایش شده)باسلام من دختری هستم ک دیروز با نامزدم رابطه داشتم،مایع منی را ب داخل معقد ریخت اما فک میکنم مقداری هم ب داخل واژنم ریخته شد، از چندیقه بعدش شکم دردم شروع شد ، زیره شکمم و اطرافش افتضاح درد میکنه انگار درده زایمانه ، ب روی شکمم نمیتونم بخابم اصلا ، حالت تهوع و سرگیجع دارم ,امروز صب هم داخل ادرارم خون دیده شد، خیلیم بی حوصله ام ، ۵ روز دیگه هم وقته عادتمه ،توروخدا بگین علت چیه
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام. من 40 ساله هستم و بدنبال گزارش پولیپ رحمی، پزشک معالجم هیستروسکوپی انجام دادند. که گزارش اتاق عمل و جواب پاتولوژی رو در پایین میفرستم. سوالم این هست که با توجه به گزارش هایپرپلازی اندومتر در گزارش اتاق عمل و نمونه برداری از آن، چرا در جواب پاتولوژی هیچ اشاره ای به این موضوع نشده؟ الان من هایپرپلازی اندومتر دارم یا نه؟ گزارش عمل جراحی Pre-op Diagnosis: increase ET R/O polyp
Post-op Diagnosis: As result of pathology + R/O polyp
Kind of operation: Hysteroscopy polypectomy
Procedure: After P&D, under GA, in Lithotomy position, Pelvic exam was done.
Cervix: ok.
Uterus: Normal
Adnexa: free
At first endocervical curettage was done and sent for path.
Then hysteroscopy was done. Endocervical canal normal. Endometrial cavity with hyperplasia that endometrial curettage was done and sent for pathology.
Both ostium were seen. \"Pathology Report\"
:Diagnosis 1: Endocervix, curettage: -Chronic cervicitis : II: Endometrium, curettage Fragmented endometrial polyp-
Non polypoid endometrium : Secretory phase 19-20th day of 28 days cycle. - تنبلی تخمدان
سلام من تنبلی تخمدان دارم و این ماه دکتر قرص مدروفم تجویز کرده امکان داره با اینکه این قرص مصرف میکنم حامله بشم؟
- مشکل گوارشی
یه دکتر خوب برای گوارش معرفی میکنین
- بارداری
سلام خداقوت . کشیدن دندان عقل در بارداری ضرر داره یا نه .
- خونریزی بعد ازسقط
سلام.،دو هفته از سقط میگذره رفتم سونو گفت بقایا به اندازه 6 سانت هست که پایین و داره میاد... رفتم دکتر دارو و آمپول داد هنوز مصرف نکرده بودم که توی طول روز سه بار یه تکه بزرگ ازم اومد و آخر شب خونریزی شدید به مدت چند دقیقه داشتم... آیا بقایا اومده و خونریزی طبیعی بوده... یا باید داروهامو استفاده کنم
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید من هفته ی ۱۷طول سرویکسم ۲۷بود و با دردهای شدید بستری شدم وسرکلاژ شدم استراحت مطلق دارم که فقط برای دستشویی بلند میشم شبی یک عدد شیاف پروژسترون وهفته ای یک عدد آمپول هیدروکسی پروژسترون دارم آیا به نظر شما میشه طول سرویکس رو با این شرایط کنترل کرد وکوتاهتر نشه؟یا نیاز به درمان ومراقبت بیشتری هست؟
- بستری
سلام خانوم دکتر وقتی عمل سرکلاژ شکمی کردیم حتما باید یک شب بستری باشیم یا میتونیم همون روز مرخص بشیم؟؟


