سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من ۷ماه است رحم تخمدان چپم را د ر اورده ام وحالا سمت چپم لو کوله مایع هستش ایا خطر ناک هستش
- کلیتوریس
سلام از کوچیکی کلیتورس و پوست واژنمو کشیدم و سیا شده و چوروکیده ایا مشکل پیش میاد اگه اینطوری بمونه ؟؟ متاهلم
- مشکلات جنسی
سلام. من ۸ ماه ازدواج کردم ولی ما هنوز نتونستیم عمل دخول انجام بدیم. من هیچ ترس یا اینکه خودم بکشم عقب ندارم .ولی همسرم احساس میکنم زود انزاالی دارن کل شروع تمام رابط ما ۵ دقیقه هم نمیش بد ما وقتی که میخوایم وارد رابطه بشیم هیچ چیزی حس نمیکنم که چیزی بخواد وارد من بشه حتی چند بار حواسم جمع کردم سریع آلت همسرم میفته
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر من زهرازارع هستم از شهر تبریز. ببخشید من یه سوال داشتم ازتون. خانم دکتر من از پرده بکارتم نگرانم. من یه بار خواستم سلامتی پردم رو امتحان کنم. من یه چیز خیلی نازک و وارد کردم بعدش اون چیز خیلی نازک تا 2و نیم سانتی متر اینا داخل رفت من می خوام بدونم یعنی پرده بکارتم پاره شده😣؟خواهش میکنم جواب بدین خیلی نگرانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- اقدام به بارداری
سلام حدود ۳ سال قرص ضد بارداری خوردم یکماهه که قطع کردم ۱۲آذر آخرین پریودیم بوده میخوام برای بارداری اقدام کنم که باوجود کم کاری تیرویید وآزمایش دادن تیرویید من ۱۶ بودش که دوز قرص رو دکتر یکی ونصفی کرد و سونو نوشتن که روز ۱۳ پریودی انجام بدم ولی حالا با گذشت ۶ روز از پریودی هنوز پریود نشدم حالامیتونم ۳تا قرص ال دی بخورم بعد ولش کنم روی تخمک گذاری تاثیر نمیزاره؟ممنون
- سونوی آنومالی
سلام خانم دکتر ،سونوگرافی آنومالی سه بعدی چه هفته ای بهتر است انجام شود؟ الان من حدود ۱۸ هفته ام وایستم ۱۹ پر بشه یا در ۱۸ هفته و خورده ای برم؟ چه هفته ای جنین بهتر دیده میشه؟
- کپسول.
سلام من چند وقت پیش پیامی با موضوع پایین براتون ارسال کردم و شما گفتید کپسول پاورفیت هم میتونم مصرف کنم سوال بنده اینه که این کپسول رو چطور باید مصرف کنم تا تاثیرش رو بزاره و آیا روی بهم ریختن پریودی هم تاثیر داره ابن کپسول؟؟؟ ((((( سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و به زگیل تناسلی مبتلا شدم دکتر منو معاینه کردند و گفتن خطرناک نیست ولی نیاز هست با لیزر برداشته بشه و حتی من پرسیدم حتما باید لیزر کنم گفتن فعلا میتونی لیزر نکنی ولی خب اگه لیزر کنی بهترع و بیشتر نمیشه ....خاتم دکتر از این مراجعه بنده حدود ۵ یا ۶ ماه میگذره و خب من مراجعه ای نکردم و روی لبه های واژن وقتی با دست لمس میکنم برآمدگی های ریزی رو حس میکنم و من شنیدم با تقویت سیستم ایمنی میشه تا حدودی ویروس رو کنترل کرد میخواستم بدونم خوردن چه ویتامین ها یا قرص هایی میتونه به تقویت سیستم ایمنی بدنم کمک کنه( و البته من شنیدم خوردن سیر و فلفل دلمه و سبزیجات هم کمک کننده هست و خب این موارد رو میخورم ) و خانم دکتر سوال دوم بنده اینه که خوردن فولیک اسید هم موثر در این قضیه هست یا نه و آیا من میتونم بخورم و برام مشکلی نداره؟؟ لطفا کمکم کنید آخه به شدت استرس دارم میترسم در آینده برام مشکلی ایجاد بشه و حتی باعث نازایی بشه 🥺))
- اختلال خواب
آدرس و اسم کلینیک اختلال خواب در رشت رو میخواستم
- دردهای پریودی
سلام وقت بخیر ۴۰ سال سن دارم ، متاهل ، بیمار دیابتی وابسته به انسولین ، انسولین نوروپید و لومیر مصرف میکنم و به خاطر تیروئید کم کار روزی یک عدد قرص لووتیروکسین ۱% مصرف میکنم به جز روزهای جمعه به خاطر استرس و اضطراب بیش از حد و عصبی شدن بیخودی ، دیابت کنترل نشده دارم سابقه بارداری نداشتم و ۴ ماه هست که در حال اقدام هستم درد های پریودی زیادی دارم طبع بدنم خیلی سرد هستش و در دوران پریودی سردی بدنم بیش از حد میشه و دائما سردمه و سریع دل درد و دل پیچه و کمر درد میگیرم سونو انجام دادم و هیچ مشکلی نداشتم پریودم همیشه سه روز زودتر از ماه قبل هستش اکثر اوقات پریودم قطع و وصل میشه یا به صورت لخته خون هستش از روز سوم پریود حجم خونریزی کمتر میشه و دردهای زیادی در ناحیه لگن احساس میکنم درست مثل دردهای پریودی در روز اول که این درد ها به پاها هم سرایت میکنه و درد لگن و درد پا و یخ شدن پاها واقعا اذیتم میکنه وقتی خونریزی جریان داره این دردها کم هستش اما وقتی خونریزی کم یا قطع میشه این دردها در ناحیه لگن و پاها بیشتر میشه و دائما گرمیجات مثل دارچین و زنجبیل و سیاهدانه مصرف میکنم تا کمی دردم کاهش پیدا کنه اما تاثیر چندانی نداره همیشه در روزهای سوم و چهارم با درد وحشتناکی در دوره پریودم مواجه میشم با عرض پوزش بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی یا تعویض پد بهداشتی خودم رو با آب گرم شستشو میکنم و خشک میکنم و از پد جدید استفاده میکنم ممکنه این شستشوهای مکرر در دوره پریود باعث بوجود اومدن این دردهای مکرر پریودی باشه از نظر فیبروم یا آندومتریوز یا کیست، پنج ماه پیش سونو انجام دادم و مشکلی نبوده و از گذشته همیشه دردهای پریودی رو به صورت شدید تجربه کردم که مسکن ها هم جوابگوی این دردها نیست خودم احساس میکنم بیشترین دلیل این دردها دیابت و تیروئیدم هست خواستم نظر شمارو هم بدونم دائما استرس دارم و نگرانی جدیدمم اینه که سنم رفته بالا و چرا اقدام به بارداریم جواب نمیده و نکنه دیگه بچه دار نشم و نازا هستم
- قرص اورژانسی
سلام من ۱۵ سالمه و فقط یدونه از قرص اورشانسی تنسی ۰.۷۵ رو استفاده کردم الان تو پریودیم تیکه هایه گوشتی داره ازم خارج میشه بنظرتون نرماله؟
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان خیلی خفیف دارم و متفورمین مصرف میکنم این ماه اقدام کردم ب بارداری ایا مضر هستش مصرف قرص و اینکه میتونیم حلقه لاغری برم چون تخم ریزی کردم میپرسم ضضری نداره با تشکر
- سونوگرافی
سلام دکتر میشه بهم بگیدمثانه باضخامت جداری نرمال حاوی اکوی شناورداخلی رویت شدتطبیق باعلائم بالینی و ازمایشگاهی یعنی چی
- پولیپ
سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد.
- جایگزین داروی استروژن کونژوگه
آیا جایگزینی برای داروی استروژن کونژوگه هست چون هرچی گشتم پیدا نکردم ؟
- وجود مایع مختصر در محل سزارین
- بارداری
من ۳۲سالمه اقدام به بارداری کردم الان ۹روز میگذره از اقدارم از فردای روز اقدام به بارداری سمت راست رحمم نبض میزد و زیر دلم تیر میکشید الان هم سینه هام حساس شدن امروز تست بی بی چک زدم منفی شد!آیا من باردارم یا به نتیجه بی بی چک اعتماد کنم؟
- قرص فلوکونازول
خوردن فلوکونازول ۱۰۰ برای عفونت قارچی توی ماه اخر بارداری برای جنین ضرر داره؟
- amh بالا خطرناک است؟
سلام و خسته نباشيد من روز شنبه خدمت شما بودم براي ماينه و مشاوره جهت بارداري ،بعد از كنترل آزمايشات فرموديد كه AMH خونم بالاست و pcoهستم ميشه بفرماييد اين موضوع آيا خطرناك است يا اينكه مشكلي در بارداري من به وجود مي اورد يا خير؟
- خودارضایی
سلام من رفته بود سونوگرافی رحم و گفتن هیچ فولیکولی داخل رحم نیست ولی نمیدونم چرا بعد از خود ارضایی خونریزی دارم این نشونه ی چیه ؟
- زخامت
من سی و یک سالمه مجردم و ذخامت مثانه دارم آیا درمان میشه و این تغییر شکل به حالت عادی بر میگرده از بچگی دچار این مشکل بودم


