Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هاپیرپلازی بدون اتپی
سلام وقتتون خوش 1-Endometrial curettage : Endometrial hyperplasia without atypia arising on endometrial polyp 2-Right ovarian cystectomy : Serous cystadenofibroma 3-Cervical tissue biopsy : Exocervical epithelium without dysplasia این جواب نمونه پاتولوژی من هستش میخاستم نظر شما رو بدونم با تشکر
- سرکلاژ شکمی
میخوام بدونم سرکلاژ شکمی که به من پیشنهاد شده جواب میده به من ایا
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر چند ماه بعد از سرکلاژ شکمی و هیسترو میشه اقدام به بارداری کرد
- فیبروم
سلام وقت بخیر من دی ماه عمل لاپرا فیبروم انجام دادم بعدش هر ماه تا سه ما امپول دکا زدم ماه بهمن و اسفند پریود شدم ولی فروردین اردبیهشت و خرداد نشدم وتیر ماه ب موقع پریود شدم .ولی الان تو ماه مرداد باز پریودیم عقب افتاد امکان داره بخاطر امپول باشه ؟یا امکان داره باردار باشم؟
- رفتم دکتر گفت باید بری سونوگرافی ….. الان تو جواب سونوگرافی اینو نوشته بود یعنی چی
رحم دارای ابعاد 95*52وبزرگتراز نرمال میباشد اکوی می متر هتروژن و حد فاصل آندومتر و می متر ناواضح است که مطرح کننده تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوز یس است ضخامت آندومتر 12mmومنظم میباشد Nicheد محل اسکار سزارین با درگیری 20درصد از ضخامت می متر مشهود است و ضخامت می متر باقیمانده 8میلیمتر میباشد چسبندگی خفیف تخمدان چپ به رحم مشهود است. در مانور Sliding حرکت سرویکس محدود و چسبندگی خفیف کلدوساک دیده شد. ضخیم شدگی یوتروساکرال لیگمان دوطرف با ندول 9میلیمتر در چپ مشاهده میشود. نتیجه : ندول آندومتریوز یوتروساکرال لیگمان چپ با چسبندگی خفیف لگن رحم بزرگ با تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوزیس و Niche
- لاپاراسکوپی
سلام خانم دکتر. آیا انجام لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی نیاز به حضور دو پزشک است ؟ چند روز باید بیمارستان ماند ؟ آیا نیاز به همراه است ؟
- سرکلاژ شکمی
سلام روز خوش من سرکلاژ شکمی انجام دادم و حدود سه روز بعدش خونریزی داشتم ایا این خونریزی پریود هست؟ ایا ریتم پریود بعد از سرکلاژ شکمی تغییر میکنه؟اخه موعد پریودم یک هفته بعد از سرکلاژ بود ولی الا حدود دوهفته گذشته و هنوز پریود نشدم میخواستم بدونم همون خونریزی بعد سرکلاژ را برای پریودی در نظر بگیرم؟
- سرکلاژ شکمی
سلام بنده قبل از بارداری سرکلاژ شکمی انجام دادم و در اقدام هستم بعضی از دکتر ها به خاطر احتمال عفونت پنهان به بیمارانی که مثل من زایمان زودرس داشتند قبل از بارداری انتی بیوتیک های مختلف میدهند به نظرتون نیاز هست بنده هم قبل از بارداری استفاده کنم و در کیفیت تخمک تاثیر بدی نمیذارد؟
- جراحی لاپارسکوپی
سلام آیا خانم دکتر فتق اینگوینال را لاپارسکوپی می کنند من قبلا پیش ایشان هیسترکتومی کردم وبسیار راضی هستم
- درد های هنکام قاعدگی
سلام علت سوزش مقعد و واژن قبل وبعدو هنگام پریود شدن چیه
- نارسایی دهانه رحم
باسلام خانم دکتر من به علت ۳ تاسقطی که داشتم و اخرین سقطم در۲۳هفته و باوجود سرکلاژ واژینال بود تشخیص نارسایی دهانه رحم دادند و گفتند باید سرکلاژ شکمی بشم خانم دکتر من سپتوم خیلی پهنی داشتم که با دوبار عمل هیستروسکوپی کامل برداشته شد و دوماه بعدعملم باردارشدم ایا ممکنه بخاطر زود باردار شدنم دوباره سقط کرده باشم؟سرکلاژ شکمی چقدر امکان موفقیت دارد؟
- فیبروساب سروزال
سلام یک فیبروم ساب سرزوال به دیامتر۱۸میلیمتردر قدام فوندوس دیده شده ایا نیاز به عمل دارم . برای بچه دار شدن مشکل ایجاد میشه . دارویی برای درمانش هست .
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر عزیز قبل از انجام عمل سرکلاژ شکمی چه مواردی باید توسط دکتر بررسی بشه؟منظورم چه ازمایشات و سونو هایی هست و این که موارد تشخیصی و درمانی مثل هیستروسکوپی هم در حین عمل لاپاروسکوپی سرکلاژ شکم هم میشه انجام بشه یا حتما باید قبل از لاپاراسکوپی انجام بشه؟
- اندومتریوز
خانوم دكتر سلام من ديروز پيشتون بودم و شما گفتين ك بايد جراحي كنم براي اندومتريوزم و نزديك به انسداد روده م ،سوالم اينه چقدر وقت دارم تا جراحي كنم يني اينكه چقدر ميتونم صبر كنم چون من امتحاناتم ١٣تير تموم ميشه،ايا يك ماه و نيم ميتونم صبر كنم ؟
- لاپارسکوپی یا ivf
با سلام محردم . پولیپ دارم که تشخیص همه متخصصان پزشکان بر برداشت هست .؟ آیا لاپارسکوپی از طریق ناف برای دختران مجرد برای برداشت پولیپ انجام میدید ؟ چون مننمیخوام پرده هایمن را ازدستبدم آیا در اینروش پرده آسیب می بینه ؟
- لاپاروسکوپی
باسلام وخسته نباشید هزینه لاپاروسکوپی تشخیصی برای بازکردن لوله فالوپ حدودا چقدراست وایا جواب میدهد، میشه لطف بفرمایید
- سفت شدن شکم
سلام وقت خوش هفته۲۹ و سرکلاژ شکمی هستم از هفته۲۴ در طول روز حدودا ۵الی ۶بار در روز شکمم سفت میشه ولی قبلش نفسم بند میاد بعد شکمم سفت میشه و درد خفیفی داره گاهی هم درد نداده فقط چند ثانیه تنگی نفس و سفت شدن سمت راست شکمم هست ایا این انقباض هست و خطر داره؟
- پریود بعد از جراحی
سلام خانم دكترعزيزم من چهار ماه پيش جراحي لاپاروسكوپي آندومتريوز انجام دادم و بعدش يك آمپول سه ماهه ديفرلين زدم گفته بوديد نبايد فعلا پريود بشم امروز پريود شدم،البته خونريزيم خيلي كمه ميخوام بدونم ازين به بعد بايد جلوشو بگيرم؟؟همچنان بهتره پريود نشم؟
- سرکلاژ شکمی
سلام وقتتون بخیر. در مورد سرکلاژ شکمی میخواستم بدونم خطری داره یا نه ؟ چون بعضی از همکارانتون به شدت مخالف هستن در صورتیکه برخی دیگه میگن روش خوبیه در صورت عدم درمان با سرکلاژ واژینال . ممنون
- سونوگرافی رحم و ضمائم
سلام.تو سونوگرافی رحم نوشته یک کانون لو سنت با شکل نامنظم و جدار اکوژن به قطر 18میلیمتر در تخمدان چپ که بقایای یک کیست یا فولیکول غالب میباشد . میخاستم بدونم این مورد یعنی چی؟ مشکل خاصی هست!!


