Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- حاملگی و سقط
سلام خانم دکتر من تقریبا دوساله اقدامم که عید امسال یک ماه بعد عکس رنگی باردار شدم و۵ هفته سقط شد دوبار ۴ماه بعد باردار شدم که دوماه سقط شد اینم سونو دادم ساک وزرده رو دیدن اما جنین نبود چرا اینطوری میشم لطفا کمکم کنید لوله سمت چپم بستس وکم کاری تیروئید دارم که اونم کنترل شدس بقیه ازمایشام مشکلی ندارن سونو همدادم همه چی خوبه چی کار کنم دیگه این اتفاق نیفته دارم افسرده میشم
- مکمل اهن
سلام خسته نباشید. آیا مصرف مکمل آهن همیشه ضروريست یا فقط در دوران ماهانه کافی میباشد؟ با توجه به اینکه یک زایمان داشته ام و فقط در شش روز ماهیانه از مکمل آهن استفاده مینمایم.ممنون میشوم راهنماییم کنید.
- پارگی شدید بالای دیواره واژن تا شکم بخاطر جسم تیز. با اسپکلوم معلوم نبود بخاطرعفونت زیاد چطور میشه معاینه کرد؟ قرص داد مصرف کردم عفونت خوب نشد و این زخم خطرناک؟ به متخصص عفونی مراجعه کنم؟ در شهرمون متخصص زخم نداریم و چون زخم و عفونت مربوط به جنسی نیست به چه متخصصی مراجعه کنم.
- تفسیر جواب پاتولوژی
Disordered proliferative endometrium with superimposed progetine change
- آمپول دیفرلین
من ۱۶فروردین امپول دیفرلین سه ماهه زدم اما بعد از ۱۴روز پریود شدم،این اشکال نداره؟ من لاپارسکوپی ،هیستروسکوپی و میونکتومی کردم ۲۳اسفند
- پریود
سلام خانم دکتر دختری ۲۱ساله و مجرد هستم میخواستم ازتون بپرسم به چه پریودی پریود کم گفته میشه یعنی اگه حجم پریود چقدر باشه خطرناکه؟ و اینکه من تقریباسه یا چهار روز پریود میشم و تو این روزها تقریبا ۱۰تا۱۲ تا پد استفاده میکنم ایا این طبیعیه یا کمه؟ ممنون
- بارداری خیلی مهم
سلام خانم دکتر . من الان ۱۴ هفته و سه روز باردارم . و غربالکری اول من مشکلی نداشت .آزمایش خون غربالگری را در چند هفتگی انجام بدهم . ۲۹ اسفند ۱۶ هفته ام تمام میشه آیا میتونم ۷ فروردین که ۱۷ هفته تموم میشه انجام بدهم یا دیر میشه . چکار کنم خورده به تعطیلات . کی انجام بدم
- سلام من دیشب فراموش کردم قرص دوفامد و بخورم سومین شب بود امروز صبح خوردم بعدیش و امشب بخورم یا فردا
- مصرف قرص سیبل برای جلوگیری
من pco داشتم و طبق دستور پزشک، سیبل مصرف می کردم و هنوز هم مصرف می کنم. الان pco خوب شده اما برای نظم پریود گفتن تا ۶ ماه دیگه مصرف این قرص رو ادامه بدم. داروخانه روی جعبه قرص نوشته از روز سوم قاعدگی مصرف بشه. بروشور میگه از روز اول. من میخوام همزمان تاثیر جلوگیری هم داشته باشه. دقیقا از چه روزی باید مصرف قرص رو شروع کنم؟ آیا درسته که میگن از روز اول تا پنجم پریود بهترین زمان مصرفه؟
- قرص ال دی زیاد خوردنش باعث سرطان سینه و رحم میشه
- لکه بینی
سلام .من یک ماه پیش سونو داخلی وپاپ اسمیر دادم قرص دزوسپتیوتجویز شد به علت درد پهلو در زمان قاعدگی که دکتر گفت مشکلی نداری وسالمی .از اون روز که معاینه شدم تا حالا که قرصم استفاده میکنم لکه بینی دارم علتش چیه بعد از پاپ اسمیر لکه بینی من خوب نمیشه یک ماه میشه
- تاخیر پریودی
سلام من به تازگی رابطه مقعدی داشتم و پرده هم دارم ولی اینبار بعد رابطه من به فاصله ۳ یا ۴ روز دیگه باید پریود میشدم و پریود نشدم اینم بگم که مایع منی اصلا نزدیکی مقعد یا واژن من نریخت مشکل من چیه میشه راهنمایی کنید ؟!تمامی راههای اینکه پریودیم هم باز بشه انجام دادم مثل خوردن زعفران و زیره و گرمیجات
- مدروکسی پروژسترون
دکتر سوال من این است که 6ابان پریدشدم ودیگه نشدم حامله هم نبودم تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچیک دیروز رفتم دکتر زنان ومیخوام اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون به من داده وگفته از14پریدی تا10شب 2عدد بخورم ولی من هنوز پرید نشدم یک هفتههم عقب انداختم میتونم قرص روشروع کنم بخورم هنوز پرید نشدم چون به من گفت از14پریدی ولی من هنوز پریدنشدم میتونم شروع کنم به خوردن قرص مدروکسی پروزشترون
- خونریزی بعداز کرم واژینال
سلام من ی ماه درگیر عفونت قارچی شدم بااستفاده از ژل و سرکه و اینا خارش تقریبا رفع شد.ولی باز خارشم برگشت و ب پزشک مراجعه کردم.کرم واژینا و پماد موضعی و چتتا قرص برام تجویز کردن بعد از سه روز استفاده به خونریزی افتادم در صورتی دو روز قبل مراجعه به پزشک ددره پریودیم تموم شده بود میخام بدونم برا داروهاس؟اصلامصرف دارو هارو باز ادامه بدم؟یا قطع بشه؟
- قاعدگی نامنظم
سلام خانوم دکتر همون دختر چهارده سالم خیلی پریودش نامنظمه
- نازایی
سلام خسته نباشید ۶ساله بچه دار نمیشم ذخیره تخمدانم ۱/۵۷هست شوهرم تحرک اسپرمش ضعیفه دکتر این ماه قرص مترونیدازول و آمپول سینال اف ۷۵ تجویز کرده من نمیخوام آی وی اف کنم میخوام با دارو بچه دار بشم آیا امکانش هست
- سوزش واژن
سلام من ۲۲سالمه ومتاهلم نزدیک ۴سال سوزش واژن دارم کلی دکتر رفتم وقرص چرک خشک کن قوی مصرف کردم ازمایش دادم وهیچ تشخیصی ندادن اما اثری روی سوزشم نزاشته قرصا ،دلیلشو نمیدونم سوزشم به خدی زیاد و دردناکه که زندگیم مختل کرده یه تایم یکماه سوزش میگیرم ماه بعد خوب میشه ودوباره شروع میشه
- چهکارکنیم درماه رمضان پریودی ۴روز عقب بیفتد
- پرده بکارت
سلام دکتر ...من پرده بکارت تیغه ای یعنی دو سوراخ و یک تیغه وسطش و خیلی ضخیم دارم طبق گفته ماما ...بعد گفتن موقع ازدواج درد زیادی خواهم داشت و بهتره جراحی بشه ..اگه نخوام جراحی کنم چطوری میشه درد کمتری داشته باشم؟؟ چون خیلی ترس و اضطراب دارم ...واینکه من قسمت فورشت پارگی دارم میخواستم بدونم خودش ترمیم میشه یا باید چیزی استفاده کنم ؟؟...و اخرین سوالم اینه که پرده تیغه ای هم خونریزی دارم یا نه ؟؟
- بقایای مانده بعدازکورتاژ ۳۰میل
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشین قبلا هم پیام دادم فک کنم پیام ارسال نشده دخترم ۳هفته پیش سقط جنین ۴ماهه داشته ۲۰سالشه اون موقعه کورتاژنکرده دکتر بعد یه هفته به خاطر دردکمر دکترسونو تجویز کرده که معلوم شده خیلی بقایا مونده وکورتاژ شد والان دوباره سونوداده بازدکتر گفته بقایا مونده ۳۰میل نمیدونم میل یا خانم دکترمیشه راهنمایی کنین حالا چه پیشنهادی داری ایابادارو خوب میشه خیلی نگرانیم


