Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام. خانم دکتر من باردارم. و هنوز دکتر نرفتم. طبق آخرین پریودی الان باید حدود هفته 9 یا 10 باشم. حدود سه الی 4 هفته س که حالت تهوع داشتم و بالا میاوردم. شبا حالم خیلی بد میشد. نمی تونستم چیزی بخورم. یه چند روزه که همین حالت تهوع هارو داشتم عق میزدم ولی دیگه بالا نمیاوردم. کم کم حالم بهتر شده. امروز حالم خیلی نسبت به روزای گذشته خوب بوده. تونستم راحت غذا بخورم حالت تهوع نداشته باشم. سوالی که دارم اینه، آیا کم شدن علایم بارداری نشانه اینکه جنین سقط میشه یا رشدش متوقف شده؟ آیا طبیعیه که قبل از ماه سوم بارداری علائم کم بشه یا حتما باید تا ماه سوم ادامه داشته باشه؟ دو هفته ست نوبت دکترم نمیرسه ممنون میشم جوابم و بدید. خیلی نگرانم.
- بارداری
سلام ایا میشه در هفته ۱۴ بارداری استامینوفن خورد یا اینکه اگه مشکلی نداره برای خوردن تا اخر بارداری مشکلی نیس یعنی هیچوقت مشکل ایجاد نمیکنه
- تنبلی تخمدان
تاثیر متفورمین بر تنبلی تحمدان
- رتروفلکسن
سلام خانوم دکتر من سونوگرافی انجام دادم و در سونوگرافیم نوشته رحم دروضعیت رتروفلکسن بااندازه رحم ۷۰*۳۵ م م و اکوی میومتر و اندومتر رحم ۶ م م است و اندازه و اکوی تخمدان راست طبیعی و تخمدان چپ کیست فولکولر با اندازه ۱۵*۱۴قرار دارد . رتروفلکسن یعنی چی خانوم دکتر من همیشه ک سونو میدادم رحمم نرمال بوده و اینکه اما همیشه کیست داشتم ک خداروشکر الان کیستام از بین رفته . علت رتروفلکسن شدن چیه و ایا خطرناکه ومشکلی دارم ک باعث بوجود اومدنش شده
- بارداری
سلام ایا اگر در رابطه اسپرم روی واژن بریزد امکان بارداری هست؟؟؟؟
- بارداری
هزینه عمل سزارین و طبیعی چند است
- بارداری
باسلام خانمی 36ساله هستم سوالی که داشتم ازتون این بود که راستش من الان توی 7هفته بارداری ام رفتم سونوفقط ساک بارداری دیده شددرحالی که داخلش خالی بودبهم گفت تکرارسونوگرافی درحالی که چن روزه لکه بینی دارم آیا میشه بگین الان من توچه وضعیتی هستم تو7هفته مگه جنین دیده نمیشه البته من تو6هفته واسه سونورفته بودم خواهش میکنم جواب بدین
- اقدام
سلام .آیا در زمان اقدام میشه با ماشین مسافرت رفت؟
- سقط جنین
6 ماهه ک حا ملم بخاطر یک سری مشکلات میخوام بچرو بندازم چیکار باید بگنم کمکم کنید
- بارداری وپریود
سلام خانم دکتر من این ماه قرص کلوموفین واستومارین ودوفاستون مصرف کردم الانم ۵روز از موعدم گذشته زیر دلم وکمرم پاهام خیلی دردمیکنه دیروز آزمایش دادم منفی بوده ایاامکان داره بازم باردارباشم؟هنوزهم پرید نشدم میشه لطفا زود جوابموبدید؟؟؟
- قند بالا در بارداری
با سلام... من ابتدای بارداری آزمایش قند ناشتا 108 داشتم که با پرهیز غذایی به 86 رسید اما متاسفانه بعد اون قندم رو بررسی نکردم و امروز در هفته 22 بارداری متوجه شدم میزان قند ناشتام 106 آیا این میزان قند خطری رو متوجه جنین میکنه؟
- بارداری
سلام وقت بخیر من قبل موعدم دچار سوزش ادرار شدم و قرص فنازومکس مصرف کردم در جریان نبودم ک باردار هستم آیا مضر هس برای جنین؟
- بارداری بعد از کورتاٰز
با سلام و خسته نباشید دربارداری اول حدود هشت هفتگی ساک حاملگی فاقد emberyo بود جنینوقلبش دیده نشد و پزشک اقدام به کورتاز کرد وتا۶ماه بارداری رو منع کردن حدود سه ماه و نیم گذشته.این ماه چه موقع برای معاینه بهتر برای مراقبت پیش از بارداری مجدد وقت قبلی بگیرم قبل پریودیم یا بعد پریودی?
- طول سرویکس کوتاه
باسلام و وقت بخیر،من ۳۲ هفته به دلیل انقباضهایی که داشتم سونو طول سرویکس واژینال دادم ۲۲ میلیمتر بود،الان هر۱۲ساعت شیاف پروژسترون میزارم انقباضهام کنترل شده،میخاستم بدونم احتمال زایمان وجود داره؟؟یا ممکنه بچه بمونه تا حداقل ۳۶ هفته باتشکر
- مایع در کاویته اندونتر
سلام.ببخشید من باردارم و در سونوی اولیه که بصورت واژینال انجام شد نوشته جنین با ضربان قلب مشاهده شده و ۵هفته و ۵ روز هستم همچنین نوشته ریم اَن اکو به ضخامت ۴میلی متر مایع در کاویته آندومتر مشاهده می شود میشه خواهش کنم بپرسم این یعنی چی خطرناکه آیا؟
- طول سرویکس
سلام خانوم دکتر...من تو هفته ۱۸ طول سرویکسم ۳۱ بود دکترم برام شیاف پروژسترون داد و گفت استراحت کن...به نظرتون خوبه ۳۱؟
- قبل بارداری
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.من از هشت سالگی دارو هالوپریدول نیم مصرف میکنم برای تیک عصبی و سه سال هست که داروی سرترالین پنجاه مصرف میکنم میخواستم بدونم این داروها برای بارداری خطرناکه؟ و اینکه چند ماه قبل از تصمیم به بارداری باید بیام برای چکاپ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
- زایمان فرزند چهارم چگونه است
- بارداری
سلام خانم دکتر من دوقلوی همسان باردارم ۱۲ هفته هستم.خواستم بدونم مولتی ویتامین pregnacare orginal مکمل خوبی هست ؟
- در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خودبخود سقط شد
سلام و احترام،
دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه


