Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
باسلام خانم 44 ساله هستم پریود نامنظم دارم یکی دوروز اول لکه بینی بعد پریود میشم و7 روزه پاک میشم اینبار سروقت پریود شدم یک روز لکه بینی داشتم 10 روز است پاک نمیشم خونریزی زیاد بوده رابطه کنترل نشده دوبار داشتم اما سابقه بیشتر از 7روز پریود را ندارم یک ماه قبل سونو دادم کیست نداشتم دارو کلروکین و قرص چربی خون مصرف می کنم امکان داره باردار باشم
- بارداری
سلام وقت بخیر من قرص ال دی میخوردم و بعد تا نصف بسته و قطش کردم به قصد بارداری و الان ۱۰روزه لکه بینی خونی دارم و بعضی وقتا هم خون زیاد میات خستم شد نميدونم چکار منم لطف میکنید اگه راه حل بهم بدین مرسی
- قرص اورژانسی
سلام من ۲روز پیشنزدیکی از عقب داشتم آب منی داخل باسن ریخت ولی ترسیدم ک اطرف واژن هم ریخته باشه بلا فاصله بعدش قرص اورژانسی خوردم ولی الان نگاه میکنم میبینم تاریخش مال25/05/1001هست آیا تاثیری نداره بعد اصلا این تاریخ یکم عجیبه ممکنه اشتباهی زده باشه؟
- عفونت
سلام منوهفته ۲۳ام مرتب ترشحات دارم یاعفونت ادراری تاانتی بیوتیک کرم استفاده میکنم خوبم وقتی تموم میش چندروزبعددوباره سوزش ترشحاتم شروع میش اشکال دارانتی بیوتیک مصرف کنم یاشبی یک اریترومایسین بخورم
- هیدرو سوفالی بطن مغز جنین
سلام وقت بخیرتشخیص دکترمتخصص وفوق متخصص جنین ۱۹هفته هیدورسوفالی بوده ونامه سقط نوشتن برای پزشک قانونی ولی متاسفانه یک هفته تعطیلات بود مانرسیدیم ب کارهای قانونی الان نامه سقط نمیدن وجنین رفته تو ۲۰ هفته میگن سونو جدید بگیرید چه کارباید کرد روز به روز بطن مغز جنین بالاتر داره میره ممنون میشم راهنمایی کنید
- من ۳۸ سالمه و خانم ۴۲ ساله ؟ اختلال نعوظ دارم و قرص سیلنافیل مصرف میکنم و میخوابیم برا بارداری اقدام کنیم آیا رو بارداری تاثیر داره مصرفش
- بارداری
سلام من چهار بار سزارین کردم الان ۲ سال که میگذرد الان میتونم باردار پنجم انجام بدم
- سقط
سلام من هفته چهارم بارداریمه میخوام سقط کنم چیکار باید بکنم زعفران خوردم جواب نداده لطفا کمک کنید
- مسافرت در بارداری
سلام من در عید هفته ۱۷ بارداریم میشه تو سونوگرافی هم همه چیز نرمال هست آیا میتوانم به مسافرت برم خونه مادرم با اتوبوس ۷ . ۸ ساعت راهه .
- بارداری
سلام علت خونریزی به خاطر سقط میتونه باشه؟
- فولیک اسید
سلام خانوم دکترخسته نباشیدممنون ازپاسختون،خانوم دکترفولیک اسیدرحم رواسیدی میکنه؟وآیاهمسرم هم بلیدمصرف کنن؟ممنون
- قرص لووتیرکسین ۵۰
سلام دکتر تیرویید تشخیص داده که من کم کاری تیرویید دارم و TPOهستم البته TSH۲/۲۰ بود در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۴، آیا مصرف قرص لووتیروکسین در نتیجه آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم باردای تاثیر دارد؟چون من در هر دو این آزمایشات اون روزایی که آزمایش دادم، صبح قبل صبحانه قرص لووتیرکسین ۵۰خورده بودم
- مصرف دارو ضد حساسیت در بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من توی ماههای اول بارداریم هستم ، متاسفانه سرماخوردگی و بخصوص سرفه های وحشتناک زیادم هم عصبیم کرده و هم حتی گاهی نگران میشم با این سرفه ها بچه سقط نشه. دو تا قرص هست که قبل از بارداری پکتر بهم داده بود میخوام بپرسم الان مجاز به مصرف اینها هستم یا نه؟ اسم قرصها، telfast 120 mg و melocast و در ضمن عسل و آویشن مجاز به مصرف هستم یا نه ممنون از لطفتون
- اقدام برای بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من پنج ماه جلوگیری نداشتم و باردار نشدم بعدش چهار ماه تخت نظر دکتر بودم مشکلم تنبلی تخمدان هست 27 سالمه این ماه آمپول اچ ام جی و اچ سی چی زدم...البته روز 13 پریود دوتا تخمک سایز 18 داشتم که روز 15 دوتا آمپول باهم زدم این ماه کلا چند روز بعد از زدن امپول زیر دلم تیر می کشه و ول میکنه ترشح شیری هم دارم سینه هامم سفت و دردناکه...امروز 11 روز از زدن آمپول میگذره امکان بارداری هست؟
- لطفن زود جواب بدین
سلام خسته نباشید
من دوهفته است ازپریودام میگذره هفته پیش رابطه جنسی باشوهرم داشتم اب معی ریخت تو واژنم ریخت بعد از سه روز قرص ال خودم و حدود چهار روزه ک سینه ام بزرگ سنگین شد بیبی چک هم دادم منفی بود ایا احتمال بارداری وجود داره - بارداری
باسلام.من حدود یک ماه ونیم است که موقع نزدیکی جلوگیری ندارم.به دلیل تزریق آمپول ضدبارداری که یک بار تزریق داشتم اون هم ماه نهم سال قبل پریود نمی شدم.الانم حدود یک هفته میشه درد زیر شکم دارم ویکی دوبار هم لکه بینی خیلی کم به رنگ قهوه ای داشتم .الان میخام ببینم همون پریودی هست یا نه .ایا ممکن هست باردار باشم.ممنون از راهنمایتون .
- بقایا سقط
سلام وقت بخیر من زیر ۸ هفته بودم که سقط کردم ۴روز گذشته رفتم سونو گفتن بقایا داری#رحم بزرگترازحدطبیعی به ابعاد۱۰۷*۵۷میلیمترواندومترهتروژن باضخامت افزایش یافته میانگین۱۰ میلیمتراست.ضایعه متراکوبه ابعاد۲۹*۱۵میلیمتردرقسمت میانی کاویته ی رحم دیده شده که باتوجه به هیستوریabortionاخیربیماردر راس تشخیص مطرح کنندهR/o Retained product of conceptionمیباشد. تطابق باتیتراسون سریال bhcgو سونوگرافی تراس واژینال توصیه میشود اگه ممکنه بفرمایید یعنی چی ممنون میشم خیلی نگرانم استرس دارم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من با مطب تماس میگیرم ولی کسی پاسخگو نیس ۳ ماه هست که برای بارداری دوم اقدام کردم ولی نتیجه نداشته با توجه به اینکه یک پولیپ کوچک داخل رحم دارم چکار کنم شما گفتین بعد از ۳ ماه اگه حامله نشدی بیا و من چطوری وقت بگیرم آزمایش قبل از بارداری رو هم بدلیل کرونا میترسم برم آزمایشگاه لطفا بفرمایید چجوری وقت بگیرم شماره خانم مهری یا خانم صادقی رو هم ندارم متاسفانه راهنماییم کنید لطفا
- ناخن پا
سلام خانم دکتر، من در هفته 33 بارداری هستم. ناخن شصت پای من ( هر دو پا ) توی گوشتم رفته ( از یک طرف ) و درد می کنه و بعضی وقت ها چرک خیلی کمی از گوشه ناخنم بیرون میاد ( توی این چند ماه دوبار اتفاق افتاد ) آیا باید قبل از زایمان درمان کنم یا می تونم بعدا این کار را انجام دهم؟ برای عمل سزارینم مشکلی ایجاد نمی کنه؟ من هیچوقت این مشکل را نداشتم و احساس می کنم مختص دوران بارداری من است . با تشکر
- تاثیر لیزر بر بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر لیزر موهای زاید بر نازایی تاثیر داره ؟ منظورم این هست که اگر لیزر برم برای اقدام به باردار شدنم تاثیر منفی نمیزاره ؟


