Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام .من یک دخترم که پرده دارم اما باردار شدم از مایه ی انزال .الان چه داروی مصرف کنم سقط بشه وایا ب پرده اسیب میرسه؟
- ایا پرده ترمیم شود تا چند مدت طول میکشد که ترمیم نیست و حالت طبیعی نشان دهد؟؟
- زایمان زود رس در ۲۸ هفته
با سلام زایمان زودرس در ۲۸ هفته باوجود سرکلاژ واژینال داشتم و واقعا توان ریسک دوباره رو ندارم ایا میتونم سرکلاژ شکمی انجام بدم؟ممنونم از راهنماییتون
- مشاهده ساک بارداری
سلام وقتتون بخیر.۵روز بعد از عقب انداختن پریود بتا ۵۷۴و یک هفته بعد ۱۷۵۰بود و ساک حاملگی در سونو واژینال دیده نشد.ضخامت آندومتر ۱۷میلی وکورپوس لوتئوم در تخمدان چپ هم ۱۴میلی مشاهده شد.بنظرتون بارداری من میتونه بارداری سالمی باشه
- رودهای روده در محدوده راست رحم و ضایعه به۲۶در۳۰ میلیی
باسلام هتروژن در رودهای راست روده رحم مشهود شده است و سازهای در فوندال تنه رحم به ابعاد ۲۶در۳۰میلیمتر مشاهده شده است آیا جای نگرانی است یانه
- زخم وعفونت دهانه رحم
سلام من تقریبا نه ماه هست که فریزرحم انجام دادم وطی این مدت دارو وانتی بیوتیک مصرف کردم ولی اصلا بهبودی حاصل نشده وهنوز زخم وعفونت دارم چکار انجام بدهم ؟
- کیست اکوژن
سلام سو نو انجام دادم وتشخیص دادن در تخمدان سمت راست کی ستی ب قطر ۳۸ م م وجود دارد برای درمان باید چه قرص هایی مصرف کنم .ممنون
- خونریزی بعد از استفاده از قرص جلوگیری ب مدت دوماه برا دختران راه قطع شدن خونریزی
سلام من دختر هستم ۳۴ ساله رفتم پیش دکتر متخصص زنان بهم چند تا قرص داد،هم عفونت داشتم هم فیبروم نمیدونم چه مدلی بعد از اول بچگی پریودگی نامنظم مسخره داشتم،بعد دوماه پشت سرهم ب مدت ۲۱ روز شروع اولین قرص از شب چهارم قاعدگی بود خوردم،بعد ۱۲ روز قبل از اینکه هر دوره ۲۱ روزه میخوردم بین همون خوردن قرصا ۱۲ جلوتر پریودیم خونریزی نه کم نه زیاد داشتم الان قرصا دورم دو دوره تموم شده همش خونریزی دارم چکار کنم راهش چیه،ممنوم میشم پاسخگو باشین
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقتتون بخير من هميشه پريودام ٢٨ روزه بود و منظم دو ماه پيش شد ٢٦ روزه كه براي بارداري اقدام مردم دكتر قرص كلومفين داد ٥ تا خوردم فوليكول هام سه تا شد ولي اين ماه الان روز ٢٩ هستم ولي هنوز پريود نشدم علتش ميتونه خوردن قرص باشه؟ چقدر بايد صبر كنم؟
- متخصص زنان
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم از شما که رحم به ابعاد تقریبی ۴۰×۸۰میلمتر بوده که باتوجه به سنو parityنرمال است . پوزیسیون رحم anteverted ,anteflex است.شکل واکوی پارانشیمال میومتریال طبیعی است. آندومتر با ضخامت دولایه ۷ میلیمتر مشهود است .تخمدان ها ابعاد واکوی طبیعی دارند. مایع آزاد در کلدوساکملاحظه نمیگردد. من ۱۸ سالمه و این نتیجه سونوگرافی هست که زیر شکم درد میکرد آیا نتیجه نرمال هست و اینکه بعد عادت ماهانه اقدام به بارداری کردم وبه مدت هرشب ،آیا بارداری اتفاق میافتد؟
- بارداری
سلام خسته نباشید جواب غربالگری اولم اینجوری شد Ds age1:73 Final Risk1:110 T18/13 prior1:572 Final Risk1:4110 عددnt سونوگرافی هم1.05mm ممنون میشم توضیح بدید
- داکسی سیکلین
سلام خانم دکتر عزیز و گرامی. خانم دکتر من قرص داکسی سیکلین و مترونیدازول مصرف کردم و تمام شد هر ورق. تو اقدام برای بارداری هم هستم دوسال . حالا پنج روز هست که از تاریخ پریودم گذشته اما هنوز پریود نشدم. ایا بخاطر تاثیر مصرف انتی بیوتیک هست که پریود نشدم هنوز؟ یا اینکه باردارم؟ متشکرم از وقتی که میذارید
- درد مقعد در دوران پریود
درد مقعد در دوران پریود دارم..به حدی ک در دو روز اول نمیتوانم زیاد بنشینم و یا عمل دفع را به راحتی انجام دهم.در بعضی مواقع هم خارج از زمان پریود این درد را بصورت چند ثانیه دارم. مدت زمان درد حدود 3 سال.. 1سال پیش دکتر عمومی رفتم و دارو داد که شامل: پودر روان کننده مدفوع بود و کرم ام جی
- ایا نیاز ب عمل داره وچگونه مسخص میشه خوش خیم یا بدخیمبودنش
کیست هیپواکو ب ابعاد ۱۰mmدر ۴mm
- سوال
سلام خانم دکتر خانمی ۴۸ساله هستم من همیشه پریودم ۴یا۵روز جلو میفتاد و اینجوری بود که یه ماه خونریزیم زیاد بود و یه ماه کم الان این ۱۵ام دقیقا روز پریودم بود همه ی علایم پریودی رو دارم ولی خونریزی ندارم و لکه بینی درحد خیلی کمه و وقتی میرم دستشویی یک یا دوقطره خون میاد میخواستم ببینم ممکنه یائسه شده باشم یا اینا علایم بارداریه؟ ممنون
- سلام خسته نباشین من درد خیلی بدی در مقعد دارم که میگیره و ول میکنه خیلی اذیت میشم دکتر رفتم بهم یک شیافت داد که خوب نشدم میشه راهنمایی کنید باید چکار کنم
- جوش زیرپوستی
سلام خسته نباشین برای درمان جوش های زیر پوستی ناحیه تناسلی چی استفاده کنیم خواهش میکنم میشه راهنمایی کنین
- پریود
سلام من دوماه هست ک پریودم عقب افتاده دی ماه پریود شدم اما قرص های سرماخوردگی مصرف میکردم و استرس امتحانات هم داشتم یکم، واس همین بهمن که پریود نشدم واسم نگران کننده نبود تو همون اواخر بهمن رابطه بدون دخول داشتم که پیش اب ممکنه اونم نه ب طور قطعی امکانش هست ریخته شده باشه در ادامه اسفندم هنوز پریود نشدم امکان بارداری هست یا ممکنه مشکل دیگه ای داشته باشم؟
- ضربه به رحم
سلام من حدود یه ساعت پیش ضربه محکمی با پا غیر عمد به رحمم خورد اولش خیلی درد شدیدی داشتم الان دردش کمتر شده به نظرتون با ۱۵ سن مشکلی میتونه برام پیش بیاد؟ لطفا جواب بدین.
- بارداری
با سلام، من همیشه پریود منظمی دارم و دوره من ۲۶ روزه است٫ در تاریخ ۴ دسامبر پریود شدم و روز ۹ دسامبر تمام شد و فردای اون روز رابطه محافظت نشده با همسرم داشتم اما بعد از تقریبا ۲ ساعت یک عدد قرص اورژانسی مصرف کردم.۱۵ دسامبر لکه بینی به رنگ قهوه ایی و گاهی روشن تر روعیت شد که چهار روز دوام داشت. بعد از اتمام لکه بینی احساس سفتی و دردناکی سینه بهم ایجاد شد و تا بیشتر از یک هفته دوام داشت، زیر شکمم سفت شده و گاهی وجود یک جسم تقریبا ۵ سانتی زیر شکمم دارم ٫سردرد بی حالی و ضعف و بی اشتهایی همراه احساس تشنگی دارم .منتظر شروع مجدد پریود در روز۲۹دسامبر بودم اما الان یک هفته گذشته و پریود نشدم٫ بی بی چک منفی بود، آیا با داشتن این علاعم امکان بارداری وجود دارد؟


