Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پاتولوژی بقایای جنین
سلام لطفا بفرمایید یعنی چه Tissue origin:endometrial curettage Macroscopy:specimen received in formalin and consists of multiple pieces of creamy brownish tissue measu ×2.5×1.5×2.1cm in aggregate Block-summary:2blocks totally submitted Diagnosis:Endometrial curettage:decidualized tissue یعنی چه؟
- علت قطع پرید
با سلام بعد از واکسن شهریور و مهر مکرر چهار بار خونریز شدید شدمپیش متخصص رفتم کم خونی شدید شدم دو ماه با قرص بروندوکر عادتم و قطع کرد بعد از دوماه فقط یه بار خونریزی داشتم البته قبل و بعدش لک میدیدم تا سه ماه تست دیگه کلا لک هم نمیبین ۴۷ سالمه مجردم خیلی نگرام
- سلام در ام آر.آی نوشته کیستی در ابعاد ۷۹در ۷۲در۶۱ mm septated benigncysticیعنی چه ؟
- کیست
سلام خانم دکتر کیست قسمت اسکار سزارین مشکلی داره؟
- زنان
سلام خسته نباشید . من سیکل منظم داشتم همیشه ولی بعد از ازدواج با چند روز تاخیر اتفاق میافته . از ۶ روز تاخیر الان به یک روز رسیده طی ۳ ماه . ۱ ماه هست که اقدام به بارداری کردم .میخواستم بدونم مشکلی هستش ؟
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترمن ۱۸شهریورپریودشدم تقریبا ۱هفته بعدش باهمسرم رابطه مشکوک داشتم قرص اورژانسی مصرف کردم ک ۹روزبعدش پریودشدم یعنی ۱مهر الان ک ۱۹آبانه دیگ پریودنشدم بیبی چکم زدم منفی بود ایا احتمال بارداری هس؟
- میوم و بارداری
سلام وقت شما بخیر. میخواهم باردار شوم و برای چکاپ سونوگرافی دادم. همه چیز از ضخامتهای رحم و تخمدان عادی بوده. فقط دو موضوع نوشته: تصویر ناحیه کلسیفیه به قطر 4 میلیمتر درمیوم خلفی رحم رویت شد. (میوم اینترامورال؟) همچنین یک تصویر ناحیه کلسیفیه به قطر 2میلیمتر در جدار خلفی رحم نزدیک به خط اندومتر رویت میشود که میتواند مربوط به میوم کلسیفیه ساب موکوزال یا کلسیفیکاسیون به دلیل عفونتهای قبلی اندومتر (اندومتریت) باشد.من یک پسر چهار ساله دارم و این ماه اقدام بارداری داشتم. ممکنه این میومها باعث جلوگیری از لانه گزینی شود و یا اینکه در بارداری مشکل زا است؟ باسپاس
- بارداری
سلام،بنده براي بارداري اقدام كرده ام كه به دليل كم تحركي اسپرم شوهرم صورت نميگيره.با اينكه من مشكلي ندارم دكتر براي من داروي تحريك تخمك گذاري نوشتن،براي شوهرم هم تقويتي،ميخواستم ببينم چرا من بايد دارو مصرف كنم؟
- کانون اکوژن در تخمدان
سلام وقت بخیر در رحم مادر من یک کانون اکوژن در سونو گرافی مشاهده شده، ایشون حدود ۵۴سال سن دارند و هیچ علامتی از درد یا مشکل خاصی ندارند، آیا موضوع نگران کننده است؟
- خونریزی بعدازسقط
من امروز ۲۹روز سقط داشتم هنوزم خونریزی قطع نشده
- درد مقعد در دوران پریود
سلام من وقتی پریودمیشم مقعدم خیلی درد داره به اندازه ای که نه میتونم ازجام بلندشم نه برم سرویس بهداشتی علتش چی میتونه باشه
- شک بارداری
با سلام و خسته نباشین من یه دختر مجردم که ۲۷ دی به احبار دوست پسرم برای اولین بار رابطه مقعدی داشتیم. دو روز بعد سه روز پریود شدم و ماه بعدش باز دو روز فقط پریود شدم. بی بی چک دوبار گرفتم منفی بود. اما الان کلا شکمم بزرگ شده و پریود نمیشم با وجودیکه کلی زعفران و ... خوردم. و تو شرایطی نیستم برم دکتر. چون باکره هستم. آیا بی بی چک صد در صد درسته؟
- علت پریود
سلام من یه دختر ۱۵ ساله هستم که مدت ۴ ماه قرص سیپروترون کامپاند برای کیست و منظم شدن پریودم میخورم این ماه ۹ تاشو خوردم باز پریود شدم علتش چیه؟
- بزرگ شدن سینه
سلام دختری 20 هستم سینه هام کوچک و رشد نکرده هستن تا الان فقط ماساژ با روغن خراطین امتحان جواب نگرفتم میخاستم بدونم شما چه راهی پیشنهاد میدن میدین و اینکه با قرص این مشکل حل میشه وبا چه قرصی که عوارض نداشته باشه
- ۴۰سالمه و اقدام کردم باردارنشدم
سلام خانم دکتر ۴۰سالمه ی ساله ازدواج کردم بچه دار نشدم اقدام کردم ی سال نشدم چیکار کنم اگه برم دکتر چی ازش درخواست کنم برای سریع باردارشدن
- سلام من ۱۷سالمه و این موضوع ۳سال پیش برام اتفاق افتاده میترسم
سلام ببخشید خاستم بدونم لاپایی یا جق پرده بکارت رو از بین میبره؟
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- سونوگرافی آنومالی
سلام خدمت خانم دکترعزیزبنده درهفته دوازدهم عددNB1.26mmبوده والان درهفته هجدهمNB4mmبوده باتوجه به اینکه غربالگری هام نرمال بوده ودرجنین پیلکتازی دوطرفه باعدد6mmمیلیمتردیده شده ایانیازبه آمینوسنتزدارم؟
- ادنوم
سلام در حال حاضر پزشک در دسترس ندارم و سوال حیاتی داشتم. در ام ار ای نشان داده شد هیپوفیز بزرگ و غده ی ادنوم کوچک و بی ترشح دارم با پرولاکتین 28از زمانی که ازمایش پرولاکتین دادم چند ماه میگذره و دوباره باید بدم و قرص هم مصرف نمیکنم. وقتی به گوشی مدتی خیره میشم یا کامپیوتر سرم فشار میاد از داخل هر دو طرف سر و پشت سرم و شقیقه ها و چشمام خواستم بدونم بخاطر بزرگی هیپوفیز یا نه خیلی اذیت میشه سرم و یه حالت های بدی میاد تو سرم حس میکنم مغزم میخواد از کار بمونه خیلی حس و حال و بد و ترسناکیه اگه میشه راهنماییم کنید چون فعلا دسترسی به متخصص مغز و اعصاب ندارم این علایم علتش چیه چرا زمان نسبتا طولانی به گوشی خیره میشم این حالت فشار در سر رو دارم و حالم بد میشه ممنون
- یائسگی موقت
سلام وقت به خیر؛ ۵۲سالمه با پریودی منظم. برای رفتن به حج ۳تا آمپول دیفرلبن زدم با فاصله ۲۸روز الان ۴ماه از اولین آمپول میگذره و هنوز پریود نشدم . گر گرفتگی دارم ودر شدید کمر .برای رفع گرگرفتگی داروی به خصوصی باید مصرف کنم. زعفران دم کرده غلیظ و یا زیره بخورم که پریود بشم؟لطفا راهنمایی بفرمایید.


