Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
سلام وقتتون بخیر،آیاخودارضایی به مدت چندین سال باعث تنبلی تخمدان پلی کیست میشود؟
- شیردهی
سلام خانوم دکتر. من مدت ده سال هست که به خاطر آدونوم هیپوفیز چهارمیلی پرولاکتین بالا دارم و قبل حاملگی داروی کابرگولین مصرف میکردم. الان تازه زایمان کردم و شیرم خیلی کمه آیا میتونم از قرص های شیرافزا استفاده بکنم؟
- قرص وروژست
سلام دو ماه کامل بخاطر اندومتریوزم قرص وروژست مصرف کردم که علائم افسردگی شدید پیدا کردم تصمیم گرفتم قطعش کنم الان ۶ روز که دیگه نمیخورم ولی طی سه روز اخیر درد بسیار شدیدی توی رحمم و کمردرد شدید دارم دلیلش چیه
- بارداری
سلام خانم دکتر من ۱۱هفته و ۴روز باردارم ازمایش cell free dna دکترم برام نوشتن چون من از ازمایش ازمایش های دیگه میترسم رفتم ازمایشگاه میلاد این ازمایش بدم گفتن این ازمایش خیلی کامل و احتیاجی نیست غربالگری اول و دوم بدید چون تعطیلات عیده و مطب دکترم باز نیست واقعا برام سوال پیش اومد این ازمایش دادم اما سلامت جنین اول ندادم بعد تعطیلات الان استرس گرفتم ایا واقعا احتباج نیست
- تاخیر پریودی
سلام ۲۱ ساله هستم از یک ماه پیش به علت از دست دادن یکی از عزیزانم دچار غم و استرس شدید شدم و باعث شد زودتر از وقت پریود شم اما این ماه یک هفته است که عقب افتاده و درد شدید هم داره ولی پریود نمیشم جای نگرانی هست ؟؟؟
- عقب افتادن پریودی بعد مصرف کلومیفن
با سلام من این ماه کلومیفن مصرف کردم و پریودیم پانزده روز عقب افتاد سه بار تا حالا بی بی چک زدم منفی شد چکار باید بکنم؟ آیا طبیعیه؟
- آزمایش
تست
- Mural node
خانوم دکتر عزیز اگر که از کیست حاوی mural node مایع خارج بشه خطر ناک است؟ دکترش گفته میتونم سه ماهه دیگه ام عملت کنم دارم میمیرم تنها کسم مادرمه که گفتم ۴۶ سالشه سایز کیستشم تو سونو گرافی اول قبل پریود ۴۸ در ۳۸ بود بعد تو پریود شد ۴۴ در ۳۸
- سقط جنین
سلام خانم دکتر من ۲۱ شهریور سقط جنین داشتم و ۳۱ شهریور سونوگرافی رفتم و نتیجه اش این بود که رحم دارای ابعاد طبیعی ۸۰*۳۸ میباشد.اکوی میومتر هموژن است.آندومتریال لاین۸,۵م.م هتروژن میباشد.شواهدی از وجود رزیدوی واسکولار بارداری داخل اندومتر دیده نشد.تخمدان ها دارای سایز و اکوی نرمال میباشد در ادنکس ها ضایعه ی فضاگیر سالید کیستیک رویت نشد.مایع ازاد دیده نشد ممنون میشم برام توضیح بدید این ننیجه رو و ایا اینکه نیاز به کورتاژ یا مصرف قرص هست؟
- بزرگ شدن سینه
سلام دختری 20 هستم سینه هام کوچک و رشد نکرده هستن تا الان فقط ماساژ با روغن خراطین امتحان جواب نگرفتم میخاستم بدونم شما چه راهی پیشنهاد میدن میدین و اینکه با قرص این مشکل حل میشه وبا چه قرصی که عوارض نداشته باشه
- درمان فیبروم با تزریق آمپول بهتره یا داروی گیاهی
- ترشحات قهوهای بعد پریود۴۴ستلخ
سلام من ۴۴سالمه سه بار سزارین کردم تیرویید کمکار دارمدغرو میخورم چند وقته بعد پریود ترشحات قهوهای دارم تا۱۰طول میکشه تا ترشحات سفید بشه
- انجام خدمات آرایشی
سلام نوزاد دختر شیرخوار دارم شیر خودمو میخوره، ۵ ماهگیش کامل شد و وارد ماه ششم شد درواقع ۵ ماه و ۳ روز میشه میخواستم بدونم میتونم تو دوره شیردهی موهامو صاف کنم؟ احیا یا پروتیین تراپی یا کراتین؟ کدومش ضررش کمتر ؟ رنگ مو چی؟ میتونم موهامو رنگ کنم؟لیفت مژه و ابرو میشه انجام داد تو شیردهی؟
- مشکل خارج شدن گوشت ازواژه از واژه
سلام بخشیش باشه من یک دختر مجرد هستم مشکل من این است که هنگام تشناب نمودن از واژن من یک تکه گوشت مانند زبان بدون درد وخون خارج میشود وپس وقت بلند شوم داخل میشود من از خجالت نزد داکتر رفته نتوانستم نمیدانم که چی است بسیار نگران هستم هیچ کدام رابطه هم ندارم لطفا علت این را بگوید وچی کار کنم که خوب شوم ممنون
- قطع خونریزی پریودی
در دوران شیردهی واسه کم شدن خونریزی میشه از مفنامیک اسید استفاده کرد؟
- مایع آمینیوتیک
سلام خانم دکتر . من هفته۳۸ هستم. چندروز پیش بخاطر حرکت جنین رفتم بیمارستان گلسار که شما منو فرستادید واسه سونو بیوفیزیکال و.... خداروشکر همچی خوب بود و من مرخص شدم .تو سونو زده بود مایع آمنیوتیک حداقل نرمال۹۹mm. حالا من نگرانم که همینجور کم نشه اب کیسه ابم.زایمان طبیعیم ۱۵ آبان هستش.که ۱۴ قراره بیام پیش شما چک بشم . بنظرتون چیکارکنم این حجم مایع فعلا خوبه؟؟
- قرص اندانیسترو
ایا من که دوماه باردارم قرص حالت تهوح اندانسترون زرردارد
- روزه گرفتن قبل از پریودی
سلام من 29 دی قراره پریود شم و 25 دی میخام برم اعتکاف میخام بدونم روزه گرفتن باعث میشه من زودتر پریود شم؟ میشه جواب بدیدددد
- عوارض واریوپپتیل و ریزش موی شدید دختر بچه
سلام وقتتون بخیر دخترم یک ساله واریوپپتیل مصرف میکنه و یازده سالشه و ریزش موی خیلی خیلی شدید داره. در طول مصرف این دارو چربی و قند بالاس و ویتامین دی و فقر شدید آهن پیدا کرده باید دارو رو قطع کنم آیا از عوارض واریوپپتیل هست ؟
- پریودی طولانی
من ۱۸ سالمه دوماه که پریودیم نامنظم شدهو طولانی سونو هم دادم دکتر گفت مشکلی نیست وقرص داد ولی هیچ تغییری نکرد وهنوز خونریزی دارم شدیدترین قبل


