Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- حاملگی در نیش سزارین
آیا حاملگی در نیش سزارین خطر داره؟
- پرولاکتین
سلام من ماه پیش اومدم مطب و وارد سیکل ای وی اف شدم بعد پانکچر جنین برام تشکیل نشد چون پرولاکتینم لالا بود قرص کابرگولین شبی نصف قرص بهم داده بودین میخوام سوال کنم آیا من قرص رو باید ادامه بدم یا نیازی به خوردنش نیست؟
- قرص لونسترول تاریخ گذشته
تاثیر دارد؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من هفته سیو هشت و شش روزم چند روز پیش سونوگرافی انجام دادم جنین دو کیلو نیم وزنش بود ایا نرماله یا کمه میترسم وزنش کم باشه چی بخورم تا این چند روز که مونده وزن بگیره
- ضخامت نرمال ان تی
با سلام من سونو غربالکری اول ان تی ضخامت ان تی 12هفته و4روز 2.40بوده ایا نرمال هست یا احتیاج به امینیوستتز هست
- بارداری
دختران در چه سنی امکان باروری دارند امکان دارند در 12 سالگی بارور شوند میشه توضیح کامل بدید
- ایا درد پقعد هنگام پریود بواسیر است
درد مقعد
- کیست تخمدان
در تخمدان چپ کیست ساده به ابعاد ۲۶*۳۰ م . م دیده شده که در داپلر هیپوواسکولار است و فاقد solid component است و شواهد بدخیمی دیده نشده در هر دو تخمدان تورشن دیده نشده در تخمدان چپ یک فولیکول ۱۴م.م و در تخمدان راست یک فولیکول ۱۳م.م دیده شده ۶۰_۵۰, سی سی مایع آزاد در حفره لگنی به چشم میخورد که میتواند ثانویه به rupture کیست فوق الذکر باشد . میخواستم بدونم کیستم با دارو از بین میره یا باید جراحی کنم چون ال دی و سیپروترون میخورم تهوع و تپش قلب شدید میگیرم . گاهی درد زیاد شکم میگیرم که از درد زیاد بالا میارم و سرگیجه میگیرم . چیکار باید کنم تا از این درد خلاص شم نفس کم میارم لطفا راهنماییم کنید
- فیبروم رحمی
با سلام و خسته نباشید ۴۵ ساله و مجرد هستم فیبروم بررگ دارم که تقریبا سیزده سانت میباشد ده سال پیش نیز جراحی فیبروم داشتم که مشکل برطرف شده با توجه به اینکه میخوام رحمم اسیب نبینه خانم دکتر پیشنهاد شما چیست چون تصمیم به ازدواج دارم شاید خدا خواست تونستم باردار شوم در ضمن در حال حاضر خونریزی ندارم
- عکس رنگی
سلام خانوم دکتر. برای گرفتن عکس رنگی از رحم ، چه کارهایی رو قبل ، بعد و حتی هنگام عکس باید انجام بدم ؟ آیا باید مسکن مصرف کنم ؟ چه روزی بهتره برای مراجعه ؟ و اینکه نیاز به چه آنتی بیوتیکی هست ؟
- مصرف دارو
سلام.. خانم دکتر اگر شب قبل از آزمایش خون آدم قرص پرومتازین یا قرص های ادرارآور یا دویورتیک ها را مصرف کند.. آیا امکان دارد جواب آزمایش منفی کاذب باشد؟
- آزمایش بارداری
سلام و ادب.. خانم دکتر آیا جواب آزمایش ادرار بارداری دقیقاً مثل جواب آزمایش خون بارداری است؟...یعنی دقیقا از لحاظ شکلی مثل هم هستند؟.. آیا تفاوتی دارند؟.. اخه من مبتلا به بیماری وسواس فکری هستم چند وقت پیش آزمایش بارداری دادم ولی شک دارم آزمایش خون بود یا ادرار؟ روی برگه آزمایش نوشته مقدار هورمون بتا و جلوش نوشته Negative... جلو Negative هم یک سری عدد نوشته که از ١٠کمتر منفی، بین١٠و٢۵ مشکوک و از٢۵ بالاتر باردار.. لطفا کمک کنید ذهنم ریخته بهم
- قرص پروژسترون
سلام وقتتون بخیر من از روز ۱۰سیکل طبق حرفهای دکتر زنان قرص پروژسترون برای کیست همولوژیک تخمدانم استفاده کردم امروز آخرین دونه قرص خوردم ولی یهو پریود شدم دلیلش چی میتونه باشه میشه سریع جوابمو بدین
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر نتیجه سونو مادرم ۵میوم و یک کیست تخمدان ۸۶میلی دیده شده. حتما باید عمل بشه؟؟خطرناک هست!؟؟
- توده ایزواکو
سلام دکتر توده ایزواکو کنار کبد خطر ناک است؟
- پریود شدی
ببخشید من ۳ روزه پریود میشم و اولین بارمه و خجالت میکشم چون مامانم بهم نگفته حالا من که۳ روز شدم چجوری ماه دیگه میشم؟ لطفا کمک کنید و بگین چی بخورم کمتر بشه
- نارسایی سرویکس و رحم
سلام خانوم دکتر ایا شما با سونوی واژینال نارسایی رحم تشخیص میدید؟
- عفونت بارداری
سلام خانم دکتر هفته ۲۴ بارداری هستم حدودا، بعد بعضی وقتا لباس زیرم زرد میشه ممکنه عفونت باشه؟ البته ترشحات بارداری به رنگ سفید آبکی دارم، سوزش ادرار ندارم فقط بعضی وقتها بعد ادرار دوباره تکرر دارم و رنگ ادرارم وقتی آب زیاد میخورم زرد کم رنگ مایل به سفید وقتی آب کم میخورم زرد پررنگ و اینکه فقط استخوان لگنم بعضی وقتا خیلی کم درد میکنه مثلا ۱۸ هفته درد میکرد بعد ۲۱ هفته درد داشتم الانم ۲۴ هفته درد میکن خیلی کم، به نظر شما این ها میتونه نشانه عفونت باشه؟ عفونت رو در بارداری ، بدون معاینه چجوری میشه تشخیص داد ؟
- دلیل سقط مکرر
من چند ساله باردار نمیشدم اما الان دو بار باردار شدم اما سقط می کنم دلیلش چیه
- بارداری
سلام من باردار هستم وپلاکت خون من پایین است روی عدد۱۰۲آیا راه حلی وجودداره واینکه موقع زایمان مشکلی برام پیش نمیاد؟الان هفته ۳۸هستم.


