Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سپتوم رحم
سلام. من رزرو تخمدان کمه دکتر بهم قرصهای تقویت تخمدان داده تا زودتر اقدام به بارداری کنم. البته تا قبل این هیچوقت اقدام به بارداری نکردم چون تازه دو سال ازدواج کردم و 28 سالمه. تو سونوگرافی واژینال مشخص شده به ظاهر سپتوم خفیف با ابعاد 36.40.43 میلیمتر دارم البته دکترم نگفت عمل کن فقط گفتن اقدام به بارداری کن تا تخمدانت بدتر نشده. به نظر شما سپتوم باید عمل بشه قبل از بارداری؟؟؟
- ا
سلام بنده دو سیکل قاعدگی قبلیم ۲۶روزه بود هردو این دفه امروز روز ۲۷ منتهی خوبابه هست فقط لکه بینی تقریبا همراه با درد سر و گرفتگی عضلات ولی خون قاعدگی نیس مثل همیشه چیکارکنم اقدام هم کرده بودم آیا باردارم یا خیر خواهش میکنم پاسخ کامل بفرمایین
- مصرف پماد
سلام خانوم دکتر من عفونت قارچی دارم و واژنم قرمز و خارش میکنه من پماد (میکونازول بهوزان ۲٪ کرم موضعی) چجوری استفاده کنم ایا به داخل واژن باید بره یا ن ؟ به بیرون بزنم لای پوست
- سوال درباره پریود نامنظم و بارداری
سلام..من پریود نامنظم داشتم آزمایش دادم برام قرص پروژسترون تجویز کردم خوب بود اما قرص ها ک تموم شد مجدد نامنظم شده الان دوهفته است پریود نشدم بی بی چک هم زدم منفی بود..امکان بارداری است؟
- Fcc
سلام.من ۲۵سالمه و ۴ماه و نیم باردارم.با درد سینه که به گردن و دست چپ منتقل میشد و امکان نفس کشیدن نداشتم به دکتر مراجعه کردم.بعداز معاینات متخصص قلب و ریه و سونوگرافی سینه،مشخص ش که قلب و ریه سالم هستش و در جواب سونوگرافی نوشته شده که شواهد تغییرلت فیبروسیستیک ادنوئیدfccدر پارانشین هر دو برست مشهود است.سوالم اینه که آیا خطرناکه و چکار باید بکنم و این که درد سینه سمت چپ به حدی است که از انجام تمام کار ها عاجز هستم و امکان حالت سرپا راحت تر از نشسته و نشسته راحت تر از خوابیده است به طوری که در ۴۸ ساعت فقط۵ساعت استراحت کردم و هنگام نفس کشیدن سینه تیر میکشه،برای کاهش درد چکار کنم؟ممنون از پاسخگویی تون
- عدد آپکا
سلام عدد آپکا در انسان سالم که بتواند باردار شود چند است
- مصرف قرص واژینال مترونیدازول در شیردهی
سلام خانم دکتر.من بعد از زایمان دچار سوزش موقع ادرار و رابطه شدم.بعد معاینه پزشک زنان گفت عفونت شدید داری پماد واژینال کلوتریمازول و قرص واژینال مترونیدازول و قرص افلوکساسین تجویز کرده.من یه نوزاد پنج ماهه دارم و از شیر خودم تغذیه میکنه.اما من مرددم مترونیدازول رو مصرف کنم یا نه؟اخه وقتی بعد از شکل خوراکی خوراکی تا ۴۸ ساعت نباید به نوزاد شیر دهیم پس داروی مطمئنی زیاد نیست.چه داروهای جایگزینی میتونم مصرف کنم که تو دوران شیردهی ممنوع نباشه و عفونت من ظاهرا هم قارچی و هم باکتریایی بوده.ممنون.
- درد زیر شکم
سلام تقریباً چهار روزه که ظهر ها و وقت هایی که اجسام سنگین بلند میکنم درد بدی در ناحیه زیر شکمم احساس میکنم دقیقا مثل درد پریودی ولی من الان ۷ ماهه که بعد از زایمانم پریود نشدم عفونت ادراری و واژن هم ندارم علتش چی میتونه باشه؟
- خطر
سلام من چند روز پیش ای سوال رو ازتون پرسیدم و گفتید باید سونوگرافی بدم،چه خطری داره؟ سلام دکتر،چند وقته با سفت کردن عضلات رحمم در حالت عادی یا سرپا گاهی دردی مثله تیر کشیدن حس میکنم عفونت ندارم و تا الان رابطه ای نداشتم علتش چی میتونه باشه؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته 16 بارداری هستم و با IVF باردار شدم . داروهای مصرفیم هم پرگنکر روزی یکی ، دوفاستون صبح و شب و شیاف سیکلوژست شبی یکی، هست . تقریبا یک هفته ست که بدنم خارش میکنه .سینه شکم ران و ساعدم و مخصوصا پشتم . مشکلم بخاطر مصرف داروهاست ؟ درمانش چیه ؟
- قرص ال دی قبل از دوران قاعدگی مصرف کنم که چند روز قاعدگیم عقب بیفته ایاضرر دارد
- میوم وتوده های رحمی
سلام،لطفا بفرماییدمیوم های داخل رحم میتونه دلیل کم خونی درسنین یائسگی باشه؟ ممنون ازاینکه راهنمایی میفرمایید.
- تزریق اممپول رگام
سلام وفت بخیر. بنده درهفته 9 بارداری سقط جنین کردم. گروه خونی او منفی وهمسرم ab مثبت. ازمایس کومبس دادم منفی بود. دکتر گفت باس رگامو بزنی الان دوهفته ازسقط گذشته ودارو ذو پیدا نکردم. با توجه به ارمایش کومبس که خوب بوده الزام به زدن الان هست یانه؟ در بارداری بعددی درهفته 28 بزنم
- لاغری
سلام خانم دکتر خسته نباشید با رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن با ورزش کم باعث میشود سینه ها هم آب شوند؟
- مشکلات زنانه
سلام من یه چند روزی هست که یه غده کوچیک مثل جوش بزرگ در اطراف کلیتوریس تشکیل شده میشه راهنمایی کنید چی هست؟
- لکه بینی دربارداری
سلام خانوم دکتر من هفته ۵بارداری هستم تو این مدت لکه نداشتم شما بهم شیاف دادید که هرشب مقعدی استفاده میکنم .دیشب روی دستمال یه لکه دیدم خیلی ترسیدم که دیگه نبود .همش تکرر ادرار داشتم حتی دیشب نتونستم راحت بخوابم بخاطر تکرر ادرارم.امروز موقع ادرار کردن یکم ادرارم تیره شد انگار کمی خون قاطیش بود چیکار کنم خیلی میترسم
- سونوگرافی بارداری هفته۲۳
سلام خانم دکتر خسته نباشید، من هفته ۲۳بارداری هستم حدود ۱ماه پیش سونوآنومالی رفتم ک دکترگفت خوبه همه چی، اما چندروز پیش دوباره برام سونو برای ۲۳هفته جهت بررسی وضعیت رشد جنین نوشتن نگفتن به چه دلیلی، نگران شدم بنظرتون عادیه ایتقدسونورفتن؟
- ناهنجاری جنینی
سلام وقت بخیر آیا در سونوگرافی آنومالی مشخص میشود جنین مشکل کلیوی دارد ؟
- سلام من خونریزی شدید دارم چی مصرف کنم قطع بشه
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و تنبلی تخمدان دارم ۱سال و نیمه تحت درمانم ولی رفع نشد. قرص خوردن مداوم عوارض نداره؟ اصلا راه درمانی هست؟


