Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام بارداری
سلام خانم دکتر من پریودهام همیشه منظم هست ۲۷روزه است ۵ روز میشم الان ۳ روز زودتر پریود شدم پریودم هم تیره کشدار است و۳ روز شدم تخمدان چپم هم تیر میکشه دردش تا پهلوم هست روز سوم شبش ۲ تا لتروزل ۲/۵ خوردم امروز صبح هم یکی دکتر ماه قبل برام تاموکسیفن۲۰نوشت ولی من نخوردم الان اونم بخورم از روز پنجم؟من یک ساله تو اقدامم ولی باردار نشدم ویتامینEوامگا۳ وD3 وفولیک اسید ۵ هم دارم مرتب میخورم لطفا راهنمایی کنید
- خونریزی شدید و طولانی
با سلام و وقت بخیر من ۸۰ روز پیش زایمان کردم ولی همچنان خونریزی دارم سونو ازمایشاتم نرمال بود دکترم ترنسید تجویز کردن ولی به خاطر شیردهی میترسم مصرف کنم مفنامیک اسید هم خوردم ولی تاثیری نداشت لطفا بفرمائید با توجه به اینکه شیر میدم مصرف ترنسید برای نوزاد مشکلی ایجاد نمی کنه؟با توجه به اینکه نوزاد من مشکل قلبی هم داره ممنون میشم
- فریزکردم بعد از ۳۰ روز خارش دارم
- مصرف آنتی بیوتیک
سلام من نمیدونستم باردارم ودرماه اول باردای 20عددکپسول داکسی سایکلین مصرف کردم آیا خطر دارد...باتشکر
- آزمایش afp
در آزمایش آلفا فیتو پروتئین اگر سن بارداری ۶روز عقب تر از سن واقعی ذکر شود. در جواب آزمایش و عدد مام تاثیر میگذارد؟
- مربوط به مشکلات زنان
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۱سال خرده ای ازدواج کردم قبلا همش دچار عفونت بودم قرص و پماد مصرف میکردم خوب میشد دوباره بعد مدتی سوزش وخارش ترشح داشتم که گاهی این مشکل برام پیش میاد ...چندی با همسرم رابطه داشتم لکه بینی یا همون خونابه دیدم به رنگ صورتی و موقع رابطه درد وسوزش هم دارم چه کنم
- خودارضایی
سلام خانم دکتر دختری مجرد هستم سوالم اینه که ایا خودارضایی با مالش کولیتوریس میتونه باعث کم شدن حجم پریود بشه؟ ممنون
- آزمایش ژنتیک
سلام وقت بخیر
ممنونم از پاسختون، هفته ی گذشته من در هفته ی هفتم بصورت طبیعی سقط داشتم، دکتر گفتن احتمالا علتش نقص کروموزومی هستش، من و همسرم هیچ نسبت فامیلی با هم نداریم، من کاملا سالم هستم و هیچ مشکلی ندارم در خانواده ی من سابقه ی تولد فرزند معلول یا نقص ژنتیکی وجود نداشته، کم خونی ، کمکاری یا پرکاری تروئید و یا تالاسمی ندارم، همسرم هم کاملا سالم هستن، البته در خانواده ی همسرم،یکی از برادر شوهرام و یکی از خواهرم شوهرم در ناحیه ی پا دچار تقص زنیتکی بودن که در کودکی عمل کردن الان کمی در راه رفتن دچار مشکل هستن، مادرشوهرم هم یک بار سابقه ی سقط جنین داشتن، با این تفاسیر آیا برای بارداری مجدد نیاز هستش که آزمایش ژنیتک بدیم؟ ممکنه در همسرم نهفته باشه؟ چه آزمایشهایی توصیه میکنید بدیم؟ خیلی ازتون ممنونم - بارداری
سلام. ببخشید زن باردار میتونه واکسن آنفولانزا تزریق کنه؟ برا جنین ضرری نداره؟
- استفاده از قرص سالویگل
سلام وقت بخیر.من ۴۳سالمه.الان چهارماه عمل لاپاراسکوپی رحم انجام دادم .گر گرفتگی خیلی منواذیت میکنه .میخواستم از خانوم دکتر بپرسم این قرص سالویگل میشه استفاده کرد یکم برام توضیح بدید. ممنون از شمااز رشت مزاحمتون میشم
- سـوال
سلام خانم دکتروقت بخیر🌿مجردهستم وقرص سیپروترون کامپاندمصرف می کنم،شش تاازقرصم مانده که این بسته تمام شودچندروزی هست ترشح قهوه ای وصورتی رنگ گاهی همراه لکه خونی دارم آیابه علت عفونت هست من علائم عفونت مثل تکررادراروسوزش ندارم ولی چندروزی هست ترشح دارم وگاهی زیرشکمم درد می گیرد اگربه علت عفونت باشدمیتوانم قرص میترونیدازول مصرف کنم؟ ممنون ازشما🍀
- کیست
سلام من ۲۶سالم پسر ۶ساله دارم اقدام به بارداری کردم کلومفین مصرف کردم این دوره، رفتم سونو روز۱۴پریود گفتن کیست فولیکول تحریک شده داری وقرص ال دی تجویز کردن سوال من اینه که کیست فولیکول تحریک شده چیست؟خطرناکه؟آیا میتوانم باردارشوم؟چند دوره ال دی بخورم چون هرچه سریعتر میخواهم باردار شوم
- تنبلی تخمدان
تاثیر متفورمین بر تنبلی تحمدان
- عمومی
سلام چرا من پریود نا منظم دارم؟
- Complex cyctic
در سونوگرافی دخترم یک ناحیه complex cystic دارای اینترنال اکو و فاقد واسکولاریتی قابل مشاهده ، well defined در اندکس راست مشاهده شد .معنیش رو میشه بگین چیه و آیا نگران کننده ست؟
- نازایی
سلام خسته نباشید من ۴ ماه هست که اقدام به بارداری کردم ولی باردار نشدم.آزمایش خون در سوم پریود دادم... که جوابش اینجوریه پرولاکتین 11/6 fsh 8,7 LH 2,4 تستسترون 0,1 DHEA.SO4 103 این دوره هم از روز سوم تا هفتم شبی دو عدد لتروزول ایرانی استفاده کردم و روزی دو ساشه پودر اینوفولیک و روز دوازدهم سیکلم سونوشدم و بزرگترین فولیکولام ۱۴ و ۱۵ بودن. و آمپول hcg دو عدد خارجی برام تجویز شد که ۱۴ سیکلم صبح تزریق شه .. به نظر شما فولیکولها تا روز ۱۴ سیکل بزرگ میشه؟ ۱۴ دیر نیست ؟دوره پریودام از ۳۰ تا ۳۵ روز متغیره ... آزمایشم نرمال بود؟ مرسی از پاسخگویی شما
- هیسترکتومی ارجح است یا دارو
به دلیل گزارش هیپرپلازی ساده در اثر فقدان پروژسترون در پاتولوژی پایپل،برایم سه ماه متوالی مجسترول ۴۰ هر شب یکی شروع کرده اند با توجه به عوارض چاقی و ریزش مو و عوارض خطرناک در پستانها آیا هیسترکتومی را ارجح میدانید یا خوردن این قرصهارا.با سپاس
- جوال پاتولوژی هیستروسکوپی
در قسمت جواب یه جمله نوشته شده که فکر من و درگیر کرده Fragments of inactive endometrium(sampling from lower segment or ovarian failure) آندومتر غیر فعال یعنی چی؟ نمونه در ۸ قاعدگی گرفته شده توی سونو هر ماه آندومتر رو نرمال گزارش می کرد
- بارداری
با ذخیره 1 دهم امکان انجام ای وی اف هست؟
- عمومی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۲۱ سالمه و مجردم سوالی ذهنم و درگیر کرده آیا طبیعی هستش که من وقتی سرپا وایسادم و با آیینه واژنم و میبینم لبه های کوچک واژنم به هم چسبیدن و با کمک دست از هم جدا میشن ؟ و اینکه هنگامی که در توالت میشینم عذر می خوام در دوطرف انتهای واژنم نزدیک مقعد انگاری دوتا چیز دایره شکل مشخص و برآمده میشه که وقتی بلند میشم اونا هم دیگه دیده نمیشن دوسال پیش این شکلی نبود یک ساله که متوجه شدم آیا این توصیفات واژنم طبیعی هستش؟ خیلی نگرانم . ممنون


