Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پزشکی ونازایی
من توی بازی ناگهان با ارنج یکی از بچه ها محکم زد تو شکمم همون جای ادرار کردن تخمدان اونجا رو دست میزنم درد میگیره و همین منو نگران کرده اتفاقی افتاده باشه. خون ریزی داخلی شکم و یا ناباروری ممکنه؟؟ تروخدا جواب بدید حیلی خیلی نگرانم
- تغییرماهیانه
با سلام دختری هستم که متاسفانه مرتکب خودارضایی شدم(مالشی)مدت زیادی نیست و تصمیم گرفتم دیگه انجام ندم.مشکل اینه که تاریخ پریودم به شدت تغییر کرده.۳۱روزه بودم الان دوبار هست که۲۲روزشد! از طرفی به خاطر یه آزمونی که پیش رو دارم استرس به شدت بالایی رو دارم تحمل میکنم میخواستم ببینم این موضوع به خاطر استرسه یا مسئله ای که مطرح کردم و ایا به حالت اول برمیگرده؟
- سلام من ای وی اف کرد م
خانم دکتر من چهارتا دختر دارم الان ۷روز ای وی اف کردم از روز اول پاهام یخ میزنن به نظرتون از سردیرحماست به نظرتون چکار باید بکنم فکر میکنم ای وی اف پوچشده
- آی وی اف
سلام دکترم برا ای وف اف گف امپول پرپیتول باید ساعت ۵تزریق شه من ۴و۴۶دیقه تزریق کردم ابرایدز داره
- درد پریودی
سلام خانم دکتر
ازتون راجع به درد در این دوران سوال کرده بودم و لطف کردید و پاسخ دادید که "چون درد پیشرونده دارید لازم است یکماه آز قرص LD OCP ضد حاملگی بهمراه قرص ویتامینB6 استفاده کنید اگر درد کاهش پیدا کرد درمان را ادامه دهید خاطرتان باشد که این یک نوع درمان است"
قرص LD رو بایستی از روز خاصی به نسبت شروع پریودی استفاده کرد یا اهمیتی نداره و فقط کافی هست که یک ماه مصرف بشه؟ اگر بخوام این درمان رو ادامه بدم دوره مصرف قرص به چه صورت باید باشه؟
ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید - آزمایش
باسلام PH ادرار 5 شده است.آیا جای نگرانی دارد؟ باسپاس
- لکه بینی قبل از پریودی
شلام خانم دکتر وقتتون بخیر،من مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم و دکتر قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردم ،الان برگه دوم هست مصرف میکنم ،اما هنوز ۲ تا از قرص ها مونده و لکه بینی شروع شده،البته دیروز لکه های سیاه تار مانند بود اما امروز بیشتر شده ،ایا این طبیعی است،رابطه جنسی هم ندارم
- سقط
سلام من ده روز پیش سقط داشتم سه روز پیش رفتم سونو گف در کاویتینه اکوژن ده میلی لیتر دیده شده ایا عوارض خاصی داره
- نامنظم بودن پریودی
ابعاد رحم 55*33 م م ضخامت اندومتر 6 م م تخمدان راست 31*19 م م و چپ 27*15م م این سونو رو امروز دادم گفتند مشکلی نداری ولی دو. ماهه پریود نشدم دلیلش چیه؟ مجردم 26سالمه
- سقط بقایا
۴ ماه پیش سقط داشتم بعد از چندین بار سونوگرافی در کاویته اندرومتر سگمان فوقانی رحم به اندازه دوسانت هنوز باقی مونده دکتر ۲ قرص میزو تجویز کرده به نظرتون دفع میشه
- سقط جنین
سلام من یه ماه پیش با قرص سقط کردم بعد الان ۱۳ روزه پریود شدم ۴ ،۵ روز اول شدید بود ولی الان کمتر شده ولی قطع نمیشه یعنی مشکلی هست؟ میتونم قرص ال دی استفاده کنم؟
- عمومی
باسلام من برای اینکه پریود نشم قرص الدی انداختم از ترس درد وشروع پریودی الان چندروزم هست ازروش گذشته نمیدونم چرا درد پریودی رو دارم ولی خونریزی ندارم فقط لک دیدم چیکارکنم چه دارویی استفاده کنم کلا بره هم درد پریودیم هم لکه بینی باتشکر از شما
- آزمایش پرولاکتین
وقت بخیر من ۲۲ سال سن دارم . دوسال پیش آزمایش پرولاکتین دادم ۲۸ بود ولی یادم نیست رنج آزمایشگاه چند بود و ام ار ای دادم و ادنوم هیپوفیز داشتم، هیچ دارویی مصرف نکردم و دیگ پیگیر نشدم بعد دو سال آزمایش پرولاکتین دادم این جواب آزمایش پرولاکتین بالاس یا نرمال؟ Prolactin:530 mIU/L ELISA pre meno pauasal:118_555 Post menopauasal::33_413
- بلوغ زودرس
با سلام دخترم ۷ سالشه .چند وقتی سینه هاش کمی رشد کردند. و در سینه راست احساس درد موقت داره.زیر بغلش و ناحیه تناسلی موی کرک مانند در آورده اما عرقش بو نمیده کمی خارش واژن داره اما تا حالا ترشح ندیدم و زنش ۲۴ و قدش ۱۲۷ است .خط واژنش بسته است اما نه زیاد. در نوزادی پماد زدم چند روز بعد گفتن بلوغ زودرس میاره، نزدم البته باز شد اما بعدا بسته شد .ایا اینها علایم بلوغ زود رس است .و ایا داروهایی که برای جلوگیری از بلوغ داده میشود بر روی باروری تاثیر میگذارد.یا اینکه بگذاریم مراحلش را طی کنه و دست کاری نکنیم من واقعا نگرانم و از اینکه به دکتر مراجعه کنم به شدت استرس دارم .ایا این که میگن قدش کوتاه میشه یعنی دیگه هیچ رشدی نمی کنه.با تشکر فراوان از شما که تا حالا هر سوالی داشتم به خوبی مرا راهنمایی کردید
- پیش گیزی از زگیل تناسلی
سلام واکسن زگیل تناسلی کجا باید تهیه کنم و قیمت اون چقدر
- زنان
سلام خانم دکتر، میخواستم بدونم علت سقط با درد و خونربزی در ماه پنجم بارداری چیه؟
- خونریزی شدید همراه بالخته های بزرگ
باسلام وخسته نباشیدخدمت شما من هشت ماه پیش بخاطرصخامت رحمی کورتاژ شدم ولی بازهم خونریزیم خیلی زیاده سونوگرافی هم کیست نشون داده میشه بادارو رفع کردیا باید جراحی بشم
- آبسه
سلام یه جوش چرکی بزرگ ک فک کنم آبسه هست الان 4 سالی هست ک درست نزدیک اندام تناسلی نه روی لابیا ایجادشده ک درطی دوسه روز بزرگ میشه وچرک و خون خارج میشه بعدش کاملا خوب میشه و دوسه هفته ی دیگه دوباره به همین روال به وجود میاد این اواخرم ک فقط خون خارج شد تواینترنت ک سرچ کردم فیستول واژن نوشته ولی من مجردم و سابقه ی زایمان نداشتم ممکنه فیستول باشه خیلی نگرانم
- مهم
سلام ببخشيد يه سوال داشتم،من دختر باكره هستم ٢٥سالمه،ميخواستم بپرسم چرا بعضي موقع ها يا موقع هاي كه ورزش ميكنم واژنم خيس ميشه؟ اين موضوع منو اذيت ميكنه بايد چيكار كنم؟
- تخمدان پلی کیستیک
سلام ذخیره تخمدان 4.80 برای دختر 20 سال خوبه؟؟؟


