Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال بارداری
سلام خسته نباشین من۲۵سالمه نزدیک دوساله ک اقدام به بارداری کردم یه باربارداری خارج رحمی داشتم ک دفع شدپیش متخصص رفتم چندتاآزمایش برام نوشت ک مشکلی نداشتم حالامیخام باردارشم امانمیدونم دیگ چیکارکنم لطفاراهنمایی کنید
- عکس رنگی رحم
سلام وقت بخیر.من عکس رنگی انجام دادم ودکترم گفت چسبندگی رحم خفیف دارم که بیشترش تو عکس بافشاربازشده وگفت احتیاجی به درمان نیست،لوله ها مم بازبود من الان میخوام اقدام به بارداری کنم امانگرانم که این چسبندگی تو بارداری واسم مشکلی ایجادکنه ایاباوجود این میتونم بارداربشم؟ممنون میشم جواب بدید.
- لک بینی
من امروز عصر پی ار پی شدم اومدم خونه لک بینی دارم کمر دردم دارم علتش چیه؟
- مراجعه به پزشک
سلام با وجودسرکلاژ شکمی در هفته۲۷بارداری هستم چون شرایط ویزیت مداوم ندارم دیرتر مراجعه میکنم میخواستم بدونم از این هفته به بعد در چه هفته ای مراجعه کنم به پزشک؟اخرین ویزیتم با پزشک در هفته ۲۳بوده است
- تیرگی پوست در بارداری..
سلام من باردار هستم ،گردنم دچار خط و تیرگی شده،گوشت اضافه کوچک هم زده ،ایا بعد از زایمان از بین میرود؟
- سونوگرفی برای تشخیص کیست و عفونت
سلام خسته نباشید ببخشید سونو واژینال و پاپ اسمیر و روز چند بعد پریودی باید انجام بدیم؟
- رحم و تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز خداخیرتان بدهد که جواب سوال من را داده اید و در جواب سونوگرافیم گفته آید که سونوگرافی خوب است ولی الان حدود یکسال است که درد شکم وزیر شکم دارم.براهمین دکتر برایم این سونوگرافی را نوشت.متن سونوگرافی را دوباره مینویسم.رحم به ابعاد سی و هفت در هشتادوپنج م م میباشد حدود رحم منظم است.ضخامت آندومتر هفت م.م میباشد.تصویر یک کیست نابوتین به دیتمار پنج م.م در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموزن است.تخمدانها دارای ابعاد و اکوی طبیعی میباشند.یک فولیکول غالب به دیامتر جهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان جپ دیده شد که به نظر دارای مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.خانم جهل و پنج ساله دارای دو بجه هستم.ممنون.
- اکوژن
سلام من در سونوگرافی دیروزم یک ماه پس از جراحی اپاندیسم نوشته بود اکوژن با ابعاد ۳۴ در ۱۰ خطرناکه ؟ خیلی نگرانم به جراح نشون دادم گفت احتمالن التهاب پس از جراحیه ولی گفت به ی جراح دیگم نشون بده خیلی نگرانم
- خون ریزی خارج از پریود
سلام خون ریزی قرمز و گاهی قهوه ای دارم کمر درد واحساس شل شدگی کمر دارم و خارش 1 ساله عفونت مکرر می گیرم ۲۰ سالمه برای درمان چی کار کنم؟
- تصمیم به بارداری
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر 35 سال سن دارم و با توجه به سنم تصمیم دارم زود بچه دار بشم با توجه به اینکه فریرز زخم رحم که قبلا انجام دادم یه کم نگرانم که نکنه نتونم بچه دار بشم آیا دارو هست که کمک کنه به زودتر به نتیجه برسم بخدا خانم دکتر تا آخر عمرم مدیونتون میشم
- بارداری
سلام من هفته بیست بارداری هستم احساس میکنم دو روزجنین تکان نمی خوره خیلی ترسیدم تو خدا طبعیه یانه اخه چند وقت پیش اشیای سنگین بلند کردم
- باردارم یا خیر
خانوم دکتر من اطرافه نافم نبض میزنه ، حالت تهوع و دلدرد خیلی بد دارم، سردرد دارم و خیلی خسته ام ،. پایینه معدم درد میکنه ، فردا هم مهلت پریودمه یکشنبه هم نزدیکی داشتم با جلوگیری اما فک کنم یکم مایع ب داخل واژن ریخته(دختر هستم) ایا باردارم؟
- در مورد حاملگی
سلام خسته نباشید ببخشید من الان یه هفته از پریودیم گذشته و هیچ علائمی رو ندارم از کجا بفهمم باردارم یا ن در ضمن تو این یه هفته وسایل سنگین زیاد جابجا کردم ولی دریغ از حتی یه لکه خون بنظرتون چیکار کنم
- سلام خسته نباشید .یک زن 52ساله که تخمدانش از کارافتاده با اهدای جنین می تواند باردارشود؟
20سال است که ازدواج کردم چند سال اول ازدواج چند بار به موسسه رویان تهران مراجعه کردم اسپرم شوهرم بسیار ضعیف بود وivfهم ناموفق شد.به علت کمبود بودجه دیگه پیگیری نکردم تا در45سالگی که مراجعه کردم گفتن تخمدانهاتون از کار افتادن.تا الان که یکی دونفر دیدم که با اهدای جنین بار دارشدن گفتم ببینم امکانش هست یانه؟ ممنون میشم اگه پاسخ تون رودریافت کنم
- عقب انداختن پریودی
سلام من رفتم دکتر برای عقب انداختن دوره قاعدگی قرص سیپروترون با استروال راتجویز کرده ولی از دوره ۷ روزه قاعدگی هنوز خونریزیم قطع نشده چکار کنم
- سونوگرافی رحم و تخمدان
سلام وقتتون بخیر من بعد از زایمان حدود ۳ ساله که تنظیم پریودیم بهم خورده ۳۵ سالمه بعد هم که واکسن کرونا زدم میگفتم شاید از عوارض واکسن باشه الان سونو انجام دادم اندومتر با ضخامت ۴م م و تخمدان چپ ۲۵*۱۵تخمدان راست ۲۷*۱۵ هستش دکتر نگرانم کرد گفت تخمدونام دارن کوچیک میشن میشه لطف کنید راهنماییم کنید ممنونم
- من گفتم زخم و عفونت واژن دارم و گفتین بعد یک دوره مصرف دارو به متخصص زنانا مراجعه کنم مصرف کردم و بهبود نداشتم. این زخم وعفونت مربوط به عفونت جنسی نیست و در اثر جسم تیز زخم شد
- درسنوگرافی ازرحم وتخمدان
تصویرکیستی بااجزداخلی درآندکس دیده میشودیعنی چه
- بارداری
سلام من رابطه ای با کسی نداشتم ولی فقط سکس نگاه کردم یک شب من هر ماه پریود میشم بادرد ولی احساس میکنم شکمم داره رشد میکنه
- رحم اجاره ای


