Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلاممن دو شب پیش با شوهرم رابطه داشتم و منی داخل واژن ریخته شد بلافاصله دوتا قرص ال دی خوردم شب بعد نخوردم و فردا شبش دوتا دیگه خوردم احتمال جلوگیری هست یا خیر
- پریود بعد از مصرف استرادیول والرات
سلام من 6 روز روزی 2 تا والرات استرادیول خوردم الان 18 روزه پریود نشدم آیا با این حال ممکنه تست بتا بدم و منفی دربیاد؟
- خارش کلیتوریس در بارداری
در هفته 29 بارداری هستم . به مدت یک ماه از خارش کلیتوریس دارم. دکتر زنان داروی واژینال و پماد ضد قارچ تجویز کردن که بهتر نشد دوباره یک پودر تجویز کردن که باز هم نتیجه نداشت در آخر پماد کلوبتازول تجویز کردن که در ابتدا بهتر شدم ولی در حال حاضر با مصرفش سوزش و خارش شدید میگیرم.
- بارداری
سلام من 35 ساله هستم و قصد بارداری دارم آزمایشات و سونوی پیش از بارداری رو انجام دادم پرولاکتینم 45 بود ک با مصرف دارو برطرف شد دورهای پریودم بین 26تا 30 روزه هست تو سونوی واژینالی ک انجام دادم مشکل کیست یا pcos نداشتم اغلب 3 تا 4 روز قبل از هر پریودیم لکه بینی دارم بعد از پایین اومدن پرولاکتینم دو دورس ک اقدام کردم برای بارداری ولی موفقیت آمیز نبوده آیا لکه بینی مشکل ساز هست؟ علت باردارنشدنم چیز دیگه ای میتونه باشه؟
- هفته های اول بارداری سقط هم انجام میدید؟
- اقدام به بارداری ومحاسبه ی روز تخمک گذاری
سلام من میخام این هفته اقدام به بارداری بکنم روز تخمک گذاری رو میخام بدونم برم سونوگرافی پریود های ۴ ماه اخیرم ۱۴۰۲/۴/۷؛؛؛۱۴۰۲/۵/۷؛؛؛؛۱۴۰۲/۶/۶؛؛؛؛۱۴۰۲/۶/۳۱؛؛؛ آخرین پریودم ۳۱ شهریور بوده الان روز تخمک گذاریم کی میشه من برم سونوگرافی خیلی مهمه برام
- بقایای بارداری
سلام من تاریخ ۹.۲۷ سقط عمدی داشتم بعد از یک هفته سونو دارم اندازه ۳۶ میل بقایا مونده بود.امروز ۱۰.۲۶ من ۸ روزه خون ریزیم قطع شده و فقط ترشحات قهوه ای دارم اما هنوز پریود نشدم.ب نظرتون بهتره شستشو بدم یا منتظر پریودی باشم
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر من ۱۰ ساله ازدواج کردم ۳۴ سالمه قصد بارداری دارم سونوگرافی رحم انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم دکترم گفت یکسال طول میکشه باردار بشی فقط قرص اسید فولیک مصرف کن ولی من میخوام زودتر باردار بشم همسرم آزمایش داده فقط حرکت اسپرم هاش کم هست که دکتر بهش قرص داده آیا امکانش هست من قرص لتروزول بخورم تا زودتر به نتیجه برسم؟
- بیماری مادرزادی
سلام میخواستم بپرسم اگه بچه اول ناهنجاری قلبی مادرزادی داشته باشه که با آنژیو مشکلش رفع شده ممکنه بچه دوم هم این مشکل رو داشته باشه ؟برای جلوگیری از آن چه کار باید کرد آیا لازم آزمایش ژنتیک بدیم
- جلوگیری از بارداری
ببخشید شب یکشنبه اتفاق افتاد و من فرداش دوتا قرص اورژانسی خوردم ولی دیگه بعدش نخوردم یعنی 12ساعت یه بار نخوردم بعد میگم اگر یه هفته دیگش که میشه یکشنبه صبحش من بیبی چک بزنم اگه مثبت باشه دیگه هیچ راهی ندارم که بچه تشکیل نشه چون میخواستم سه ماه اسید فولیک بخورم بعدش ایشالله بشه تروخدا کمکم کنید
- بارداری
باسلام 23سالم وتنبلی تخمدان تخمدانpco دارم بعدالان 26 فروردین اخرین دوره پریودیم بودوهنوزنشدم قرص پروژسترون یکشنبه ودوشنبه اون هفته روزی 3تاخوردم اقدام بارداری هم کردم میخواستم بدونم چندروز بعدخوردن قرص پری میشم ؟واینکه احتمال داره باردارباشم
- اقدام به بارداری
سلام میشه وقتی دوز دوم واکسن سینوفارم را زدم یکی دوهفته بعد اقدام کنم برا بارداری .چون چهل روز دیگه نمیتونم صبر کنم
- لک بینی به جای پریود
با سلام . خسته نباشید من خانمی 26 ساله هستم و پنج ساله ازدواج کردم. از ابتدای سن بلوغ نامنظمی پریود داشتم. پیش دکتر رفتم برای معاینات اقدام به بارداری.دکتر غدد پس از دوسال درمان گفت میتونی اقدام کنی و ویتامین دی تری1000 برای کم کاری تیروییدم داد. دکتر زنان فولیک اسید داد و یه سری آزمایش و سونو. بعد یک ماه که این قرصا رو خوردم الان به جای شانزهم شهریور، نوزدهم پریود شدم اما فقط دو روز لکه قهوه ای خیلی کم دیدم و تموم شد، توی این ماه جلوگیری طبیعی داشتم. روز 22 شهریور بی بی چک گذاشتم منفی بود. من هیچ زمانی قبل از این اینجوری نشده بودم که فقط لک ببینم. آیا بخاطر قرص های جدیدمه؟ تازه دو روزه هم دکتر زنان بهم متفورمین 500 داده میخورم. آیا حامله ام؟
- ژلوفن و آموکسی قبل اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید. منو همسرم درحال اقدام برای بارداری هستیم شوهرم دندون درد گرفته و قرص ژلوفن و آموکسی استفاده میکنه خواستم بدونم مشکلی برای بارداری داره؟
- بارداری
سلام...چند روز پیش عکس رنگی رحمی انجام دادم همه چیز طبیعی نوشته شده فقط filling defect در سمت راست حفره رحمی مشهود می باشد نمیدونم چیه میشه برام بگید آیا مشکل خاصی
- بارداری
درمرحله اقدام ب بارداری هستم،قرص لتروزول خوردم وامپول hmgزدم،بعدسونوگرافی دادم،بعدازسونوگرافی دکتربرام مدروکسی پروژسترون تجویزکردکه ۷روزبعدازتمام شدن پریودیم مصرف میکنم،دوروزدرموعدپریودی لکه بینی خفیف قهوه ای رنگ داشتم بعدقطع شد،الان دوروزازپریودم میگذره هنوزپریودنشدم نمیدونم با دارم یاب خاطرمصرف قرصه بایدچکارکنم؟
- بارداری
سلام.درمورد رابطه زناشویی برای زن باردار که البته سونو هفته ۶ رو رفتم و نرمال بوده....ودرکل آیا رابطه در طول ۹ ماه برای جنین اسیب نمیرسونه و چه پوزیشنی امن تره؟
- باردارم
سلام سونو اکوژینیسته غیر یکنواخت یعنی باردارم
- آسپرین قبل آمینیوسنتز
سلام ببخشید میخواستم بدونم مصرف آسپرین قبل آمینیوسنتز در جواب آزمایش آمینیوسنتز تاثیر دارد؟ چون من آسپرین مصرف کرده بودم رفتم دکتر ازم نمونه برداشت برای آمینیوسنتز و دکترم نگفت آسپرین خوردی یا نه منم اطلاعی نداشتم و اصلا یادم نبود که بپرسم،بعد واسم سوال شد میخواستم بدونم مصرف آسپرین قبل آمینیوسنتز ممکنه تو جواب آمینیوسنتز اختلالی ایجاد کنه؟ ممنون میشم سوالمو جواب بدین باتشکر.
- بقایا بارداری
سلام در ۷ هفتگی سقط داشتم دوروز بعدش سونو دادم گفتن بقایا به اندازه ۳۱×۱۷میلی دارم بعدش قرص میزوپروستول مصرف کردم ۵ عدد و خونریزی و دفع لخته داشتم حدودا ۱۰ عدد متیل ارگونوین هم دارم مصرف میکنم ایا دفع شده ؟؟ یا نیاز به کورتاژ هست؟؟


