Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ماه نهم بارداری
سلام ماه نهم بارداری از هفته چندم آغاز میشود؟ من درهفته۳۴ و ۲روز هستم یعنی درماه چندمهستم؟
- بالا بودن فاکتور TSH در هفته ۵ بارداری
سلام.خسته نباشید.من قبل از بارداری چکاپ کامل دادم همه ی فاکتورای تیروئیدم خوب بود.سابقه کم کاری یا پرکاری هم نداشتم.اما الان هفته ۵ بارداری هستم.آزمایش خون دادم.فاکتور TSH بالا بود.بین ۰.۴ و ۴ نرمال هست برای من ۴.۵۸ بود و فاکتور T3 باید بین ۷۰ تا ۱۷۲ باشه واسه من ۶۲.۶ بود.میخواستم بپرسم چیکار باید بکنم.چون نگرانم.دکتر خودمم تا ۵ روز دیگه نیست.ممنون میشم راهنماییم کنین.
- پیش بارداری
باسلام خدمت دکتر گرامی.مدت شش ماه است ک بدلیل تنش واضطرابی ک داشتم تحت نظرپزشک ایندرال.بوسپیرون.پاروکستین مصرف کردم تااینکه تصمیم ب بارداری گرفتم وبتدریج داروهامو قطع کردم ولی دوباره اضطرابم شدت گرفت.نزد دکتر اعصابم رفتم وبرام بوسپیرون وبوپروپیون تجویز کردن وفرمودن تاوقتی فهمیدی حامله ای بخور.سوال من اینه مصرف این داروها درپیش بارداری ضرری برای جنین نداره چون شنیدم مصرف داروی اعصاب باعث ناهنجاری جنینی میشه.باتشکر
- آزمایش غربالکری دوم
سلام آزمایش غربالکری دوم من در ۱۷ هفته و ۳ روز به این صورت هست ممنون میشم تفسیر کنید . سنم هم ۳۰ ساله . AFP 0.59 uE3 0.92 bcG.1.14 lnhibin.0.95 . تو اون یکی کادر هم نوشته low Risk
- سقط
سلام یک ماه پیش سقط داشتم الان رفتم سونگرافی نوشته یک کانون اکوژن وغیر یکنواخت با حجم حدود 1/2سی سی در حفره رحم و با احتمال بقایای حاملگی مشهود است ونوشته در نماز عرضی باقطر55میلیمتر وبا میومتر هموژن مشاهده شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- مولتی ویتامین
سلام خانم دكتر . ايا در دوران شيردهي ميتوانم به جاي اكتي وومن كه پيدا نيست از التافارما ( A-z depot) استفاده كنم ؟ ايا قرص خوبي است؟
- APCA
سلام خسته نباشید خانم دکتر میخواستم بدونم اپکا باعث سقط توهفته ی چندبارداری میشه وایا شما به لنفوسیت تراپی اعتقاد دارین؟
- زنان
سلام ببخشید خانم دکتر من بعد از استفاده از قرص اورژانسی حدود ۴۰روز پریود شدم وقتی رفتم دکتر قرص مدروکسی به مدت یک ماه برام تجویز کردن الانم خوب شدم دیگه لکه بینی و پریود ندارم ومدت هفت روز از قرصهام مونده میخام باردار شم این قرصها احتمال داره که از بارداریم جلوگیری کنه!!!
- بارداری با وجود مصرف قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر، من ۳ مهر رابطه محافظت نشده داشتم و دو روز بعد یک عدد لوونژسترول یک و نیم استفاده کردم و تاریخ ۱۰ مهر و ۵ آبان پریود شدم. پس از اون تا به الان پریود نشدم اما چند روز است که درد سینه و نفخ و تهوع و معده درد و درد خفیف زیر شکمی دارم، بیبی چک استفاده کردم منفی بود… آیا احتمال بارداری یا بارداری خارج از رحمی وجود داره؟ بیشتر نگران بارداری خارجی از رحمی هستم
- تاثیر قرص استرادیول بر پریود
سلام من ۲۳ اردیبهشت پریود شدم از روز ۵ پریود ۶ روز و روزی دو تا استرادیول برای تست pct مصرف کردم روز ۱۱ سیکل تست رو انجام دادم و ۱۰ روز بعد یعنی روز ۲۰ سیکلم پریود شدم(روز ۱۱ خرداد). بعد از پاک شدن دوباره برای بارداری اقدام کردم ولی از روز ۳۱ خرداد دوباره لکه بینی پیدا کردم و ۱۴ روز هست لکه بینی دارم. قصد بارداری دارم الان باید چیکار کنم؟
- عوارض کم شدن اب آمونیوتیک
سلام، لطفا عوارض کم شدن اب آمونیوتیک رو میفرمایید؟
- بارداری
بنده ۳۸ سال دارم قصد بارداری دوم رو دارم سیکل ماهیانه ام ۲۵ روز و گاهی ۷ و گاهی ۸ روز دوره پریودم هست میخواستم زمان تخمکگذاریمو بدونم
- تاخیر در قاعدگی
سلام ماه گذشته آنفولانزا گرفتم وکلی آنتی بیوتیک مصرف کردم آزیترومایسین آمپول پنی سیلین وامپول بتامتازون ونابروکسن ژلوفن وانتی هیستامین نوربیون زدم بعد دوهفته بعد دیسک کمرم دردش شروع شد پیروکسیکام تیزانیدین ومسکن خوردم الان ۳ روز عقب انداختن بیبی چک منفی بود ولی آزمایش خون ندادم ازعوارض داروهاس چون ۴۷ سالمه واصلا بچه نمیخوام وجلوگیری طبیعی داشتم خیلی نگرانم
- ببخشید میشه بعد از ۲ بار زایمان سزارین بچه رو طبیعی به دنیا اورد
ببخشید میشه بعد از دو زایمان سزارین طبیعی بچه به دنیا اورد
- وزن جنبن
سلام خسته نباشید من هفته ۳۶بارداری هستم رفتم سونو هفته ۳۵ نشون دادن وزن جنین هم اومده پایین هر بار که میرم سونو مشکل از چیه بعدش مایع دور جنینو گفتن کمتر از هفت ساتنی متر . مشکل چیه
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من این ماه امپولhug زدم و الان یازده روز میگذره اگه باردار نباشم چند روز بعد از امپول باید پریودشم
- بارداری
سلام خانم دکتر از اول بارداری با سایت شما اشنا شدم و سوالاتم رو به خوبی جواب دادید ... دوقلو همسان با جفت و کیسه اب مشترک باردار بودم متاسفانه قل اول تک شریان بود singel artery . در ۳۰ هفته و ۵ روزگی رفتم سونو که گفتن همون قل مُرده ... اخرین سونوگرافیم ۲۶ هفتگی بود داپلر که نرمال بود... اما سن این قل رو زدن ۲۸ هفته ..اما من ۲۹ هفته برای ضربان قلب مرجعه کردم خوب بود هر دوتاشون ... در همین سونو وزن اش هم ۱۲۰۰. قل دوم در سونوگرافیه ۳۰ هفته و ۵ روز وزن اش ۱۹۰۰ بود و سن بارداری ۳۱ هفته و ۲ روز ... الان بیمارستان بستری هستم کلیه آزمایشات غربالگری اول و دوم و سلفری سالم بودن اکوی قلب هم سالم بود ... به نظر سما علت مرگ قل اول چی بوده؟ الان هم بستری هستم قراره تا ۳۴ قل دوم رو نگه دارن خواستم بدونم برای قل دوم ضرر نداره؟ این کار ب صلاح هست؟ آمپول ریه هم در ۲۶ و ۲۹ هفتگی ۱۲ عدد کلاً تزریق شده.
- سوال از دکتر زنان
سلام خسته نباشید باردار هستم و در هفته ۲۱ بارداری هستم و با سرکلاژ طبق دستور پزشک از شیاف پروژسترون استفاده میکنم و طبق دستور خودش واژینال امشب استفاده کردم شیاف رو احساس کردم بخیه های سرکلاژ رو لمس کردم میشه راهنمایم کنید استرس دارم خطری داره ؟؟؟
- لیزیک وبارداری
سلام خواهرم عمل لیزیک کرده الان می خواد باردار شه خطری داره یه هفتس عمل کرده
- سلام خسته نباشید من با قرص ال دی جلوگیری داشتم اما حالا ۳۷ روزه حامله ام من قصد باردا ری نداشتم میخوام من قرص اورژانسی هم خوردم چند روز پیش آیا بچه قلبش تشکیل میشه


