سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی رحم و تخمدانها از شکم
سلام.خانم دکترمن از رفتن به دکتر زنان میترسم لطفا کمک کنید.نتیجه سونو این است.حدود رحم منظم است.تصویر یک کیست نابوتین به دیامترپنج م.در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموژن است.تخمدانها دارای اکوی طبیعی میباشن یک فولیکول غالب به دیامتر چهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان چپ مشاهده شد که به نظر دارای مختصر آکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد.مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.
- سلام وقت بخیر.دکتر بهم داروی کلوتریمازول و هیدروکورتیزون پوماد موضعی بیرونی واژن داده برای درمان عفونت قارچی واژن و کلوتریمازول داخلی.. من وقتی میخوام از کرم موضعی بزنم به قسمت جای ادرار هم میزنم،،با عرض معذرت. وقتی از کرم فلوکونازول موضعی میزنم زیر شکمم درد میگیره وقتی به جای ادرار میزنم هم همینطور بعد هیدروکورتیزون میزنم یکم بهتر میشه، مشکلی نیست به جای ادرارم میزنم؟ و بخاطر درد زیر شکم و علایمی که قسمت جای دارار دارم؟
سلام خسته نباشید من حدود ۱۵روز پیش به پزشک مراجعه کردم و واسم کلوتریمازول تجویز کردن که ۵ روز بعد استفاده پریود شدم پمادو قطع کردم و پریودم حدود ۹ روز طول کشید برای اولین بار بود این قدر طولانی بود .وقتی دوباره پمادو شروع کردم همراه پمادا از من خون هم خارج میشد و الان ۳ روزه که پمادم تموم شده ولی هنوز لکه بینی دارم طبیعیه ؟
- قرص ترنسید
سلام خانم دکتر گرامی من 36 ساله و مجرد هستم، چند ماهه پریودم از 8 روز به 10 روز تبدیل شده (5 روز لکه بینی حدود دو روز خونریزی و سه روز لکه بینی) هیچ علامتی از عفونت مثل خارش، سوزش، تغییر رنگ ترشح و نامنظم شدن تاریخ پریود و.. هم ندارم. به دکتر زنان مراجعه کردم ایشان سونوگرافی، مامو گرافی و آزمایش برایم نوشتند ولی برایم آمپول ویتامین کا، قرص اسید مفنامیک و آنتی بیوتیکهای آزیترومایسین و مترونیدازول 250 به اضافه قرص ترنسید 250 تجویز کردند. من که سرچ کردم دیدم این قرص در خونریزیهای شدید و برای کم کردن حجم خونریزی است و نه کم کردن روزهای پریود. من اصلا خونریزی زیادی ندارم فقط مشکلم طولانی شدن لکه بینی است که گویا این قرص تأثیری در آن ندارد. به نظر شما آیا درست است این قرص را مصرف کنم؟ از اینکه وقت میگذارید و به پرسشم پاسخ میدهید بسیار سپاس گزارم.
- سلام وقتتون بخیر من ۱۵ سالمه و الان ۵ روزه که پریود باید میشدم و نشدمچیکارکنمب نظرتون
- ژینوفیلوس
سلام بعد از استفاده از کپسول واژینال ژینوفیلوس ترشحات قهوه ای طبیعیست؟ آیا مربوط به خود دارو میباشد؟ سه روز تاین دارو رو برای روزی یک بار شروع کردم که ترشحات قهوه ای ایجاد میکنه میخواستم بدونم مشکلی هست؟ کمی هم بوی گوگرد میده این مایع قهوه ای
- سونوگرافی رحم و تخمدان
سلام ببخشیدمن سقط جنین کردم بقایاداشتم الان خونریزیم بنداومده میخواستم سونوبدم میخوام بدونم سونوشکمی میگیرن یاسونوواژینال
- سلام خانم دکتر آیا قرص مدروکسی فم ۵ باعث درد در زیر بغل پستان می شود دوروزه دست درد دارم وزیربغلم هم درد می کنه ؟؟
- نزدیکی
با سلام . ممنون از اینکه به سوالات پاسخ می دهید . یعنی بعد از پایان خونریزی پرده بکارت می توان نزدیکی را آغاز کرد ؟
- سنو گرافی رحم و تخمدانها
مایع خفیف در کاویتنه اندومتر منظورش چیه؟
- عفونت
سلام خانم دکتر خسته نباشین شدیدا خارش دارم و زیر شکمم هم درد میکنه.روزهایی که پریود نیستم ترشحاتم هیچ بوی بدی نمیده و عادی هستش ولی در روزهای پریودی مخصوصا اواخر که بصورت لک بینی هستش و خیلی طولانی هم میشه بوی بد احساس میکنم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین بخاطر کرونا از حضور در مطب میترسم.
- مایع آزاد جزیی لگنی
با سلام و خسته نباشید خدمت خانوم دکتر.در روز ۲۰ سیکل قاعدگی ؛سونو انجام دادم که تو جواب سونو مایع آزاد جزیی لگنی بود .دلیلش چی میتونه باشه؟
- مشکلات زنانه
سلام خسته نباشید من یه هفته هست که پریودم تموم شده بود اما باز بعد از یه هفته خونریزی دیدم علتش چی هست مگه میشه تو یه ماه دوبار پریود شد
- درد خونریزی
سلام خانمم خونریزی داره دکتر برایش امپول واریوپپتیل نوشته ایا خوب میشه خونریزیش لطفا راهنمایم کنید
- بلوغ زودرس
سلام دختر من ۹ سالشه و ۳ ماه پیش علائم بلوغ داشت دکتر غدد بردم وآمپول واریوپپتیلو محلول خوراکی ال آرژنین براش نوشت و الان ۳ تا آمپول زده ولی با تحقیق متوجه شدم که ممکنه این آمپول ضرر داشته باشه من میتونم بعد از این ۳ تا آمپول دارو رو قطع کنم ودیگه ادامه ندم ؟؟؟ اتفاقی نمیفته ؟؟؟
- پریود نامنظم
سلام خانم دکترنه ماه از زایمان سزارینم میگذرد هر ماه پریود نامنظم دارم و خونریزی نسبتا شدید و بوی عرق بدنم به کلی بوی بدی گرفته چکار باید انجام دهم
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام.من در روز ۶ام پریود ک تازه شب یبلش پریودم قطع شد رابطه داشتم البته مستقیم داخل واژن نریخت ولی ممکنه مالیده شده باشه.برای همین روز بعد ینی ۲۰ساعت بعد از رابطه دو تا لونژیل ۷۵باهم خوردم.چن روز بعد به مدت ۳رور لکه بینی داشتم نه خونریزی کامل.چون تازه پریود شده بودم.آیا ممکنه باردار باشم؟
- قرص کلومیفن کی باید اقدام به بارداری کرد بعد از پاکی
من قرص کلومیفن می خورم کی باید بعد از پاکی اقدام به بارداری کنم
- سلام خسته نباشیدمیخواستم بپرسم عددNT1.42 باCRL57.5در12 هفته ودوروز طبیعی خوبه عددش خیلی نگرانم لطفا جواب بدید
- درد مقعد
بعد از دوران قاعدگی تا چند روز درد و همراه خارش وسوزش میباشد علتش چی میتونه باشه؟احتمال اینکه به نوار بهداشتی حساسیت داشته باشم هس یا نه؟
- گروه خونی
سلام من گروه خونیم+o است و گروه خونی نامزدم AB+ هنوز برای آزمایشات عقد اقدام نکردیم میخواستم بدونم امکان داره گروه های خونیمون باهم تطابق نداشته باشه


