Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مهم
سلام ۴سال ازدواج کردم هنوز دخترم ،دکترم رفتم دکتر معاینه کرد گفت واژینیسموس نیستی ،راهی وجود نداره که مشکلم حل بشه؟سنم بالاست دلم بچه میخواد،لطف میکنین راهنماییم کنین مشکلم حل بشه،دلم میخواد پیش دکترای دیگه هم برم ولی میترسم چند نفری ویزیت کنن من خجالت میکشم مشکلم رو بگم
- لگد به شکم
سلام من ۸سال پیش ازشوهرم لگد بالای ناف خوردم ورم داره درد هم دارم دکتر رفتم دارو داده وقتی میخورم خوبه اما چرا کنم که خوب بشم شوهرم ۷سال پیش مرده میشه راهنماییم کنید ممنونم
- پریود نامنظم
دختر ۱۴ سالشه الان یک ساله پریود میشه ده روز پریوده نما بار هم لکه بینی سلول ناسپاسی هرمون و کم خونی داده خودباوری همه خوب بوده حالا دکتر بهش روکین داده یا تداپروکس کاملا میخوام ببینم اینا رو استفاده. کنه عوارض نداره وقرص روکین رو چند بسته وچجورئ استفاد ه کنه ممنون میشم جواب بدید
- تیرویید وای وی اف
سلام خدمت خانم دکتر من تیرویید دارم می تونم باای وی اف تعیین جنسیت داشته باشم
- کیست سرجنین
تو بیست هفته یه کیست 6میلی تو سر پسرم بود که تو بیستو چهارهفته برطرف شده بود ایا بعداز تولد دوباره برمیگرده وممکنه پسرم عقب مونده به دنیا بیادبقیه ازمایشاتم سالمه چون برادر زادم مشکل مغزی داره میترسم
- پریود و قرص ال دی
سلام خانم دکتر ۲۳سالمه و مجردم من ماه بعد پریودم هفدهم هست و چون یه جای زیارتی میخوام برم میخوام عقب بندازم خانم دکتر من اگه قرص ال دی بخورم که پریودم چند روز عقب بیفته آیا روی دوره های بعدیم تاثیر میزاره؟یعنی باعث میشه که نظم پریودم بهم بریزه؟ ممنون
- زنان
سلام خانم دکتر برادرم بادست به تخمدان سمت راستم ضربه زد احتمال داره مشکلی پیش بیاد?
- قرص اورژانسی
سلام . دیشب ساعت ۱۲ رابطه حفاظت نشده داشتیم و بلافاصله ۲ عدد قرص اورژانسی خوردم. کودک سه ماهه دارم . تاریخ انقضای قرص 2023 بوده . دوباره بخورم ؟؟؟
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر من متاهلم و۴۳ ساله مهر والان پریود نشدم واین ماه پریود شدم رفتم دکتر سونو داد ویک کیست حاوی اکوهایlowlevel داخلی به ابعاد 39*53در تخمدان چپ دیده شد که دارای یک جز اکونیوز مورالس وbright به ابعاد 11*15می باشد در تشخیص افتراقی این یافته با توجه به نمای سونو آن در درجه ی اول اندومتریوما ودر درجه ی بعدی درموئید قرار می گیرد خواستم بدونم باید جراحی کنم یا با دارو دفع میشه ؟ ممنونم
- نازایی
سلام خدمت خانم دکتر عزیز من 24 ساله هستم سال 93یک سقط داشتم و از اون به بعد دیگ باردار نمیشم الان سه سال هس پیش خانم دکتری در زنجان میرم آبان امسال برام آی وی اف انجام دادن ولی موقع انتقال گفتن دهانه رحمت سفت و بسته اس فقد طوری که دستگاههای ما از اون عبور نمیکنن الان آخرین پریودم 28آبان بوده دیروز که مراجعه کرده بودم قرص دادن و گفتن چون ذخیره تخمدانم کمه بجز اون دو جنینی که فیریز کردن باید دوباره ای وی اف بشم ولی من میترسم و بشدت استرس دارم و میخواسم دکترم رو تغییر بدم که شمارو معرفی کردن ممنون میشم راهنماییم کنم آیا احتمالش هس که بدون آی وی اف هم حامله بشم؟
- آندومتر
سلام من رفتم سنوگرافی نوشته آندومتر دولایه ١٢/۵مشهود است یعنی چی منظورش چیه ؟خوبه بده؟
- اقدام به بارداری
سلام دکترعزیزم وقتتون بخیر34ساله هستم من تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچکی داخل تخمدان ورحم دارم پریدمن 6آبان بوده ومن میخوام اقدام به بارداری کنم دکترزنان رفتم وبه من مدروکسی پروژسترون داده که از14پریدی 2عدد به مدت10شب بخورم *ومن پریدنبودم ولی از14ماه شما گفتین شروع کردم به خوردن قرص مدروکسی وبه مدت 10شب 2عددقرص روخوردم وقرص فولیک اسید هم داده وخداروشکر پریدشدم یعنی 27آذرپریدشدم والان 5روزه پاک شدم خانوم دکترگفتن کیت تخمتگذاری رو گرفتم وازیازده پرید یم شروع کردم به استفاده کیت تخمکگذاری الان دو روزه کیت تخمکگذاری رو استفاده میکنم وخط پررنگی دربالا وخط کم رنگی درپایین میفته دکترزنان گفتن اقدام روانجام بدین تا 3ماه اگه بارداری نشدی بریم مرحله بعدی رو حالا مااقدام کنیم برای بارداری ؟؟؟ببخشیدنزدیکی ما هرشب باشه یا یک روز درمیان؟؟؟ مدروکسی پروژسترون راتاکی ادامه بدم تاوقتی بارداربشم ؟؟ ممنون میشم جواب بدین 🌹🌹🌹
- جواب آزمایش
سلام من انتقال جنین داشتم جواب آزمایش اولم مثبت بود گفتن دوباره باید آزمایش و تکرار کنم آیا ممکن هست جواب منفی باشه
- لقاح
سلام و ادب..خانم دکتر این مطلب که در سونوگرافی سن جنین را 15 روز بیشتر از تاریخ لقاح حساب میکنند درست است؟.. یعنی اگه از تاریخ لقاح و تشکیل نطفه 15 روز گذشته باشد میگویند جنین یکماهه است؟
- لکه بینی بعد از دوهفته
سلام ببخشید من 17پریود میشدم اما الان دو هفته می گذره بی بی چک مثبت اما لکه بینی سیاه دارم الانم مایل به صورتی میشه بگین مشکل چیه
- نازایی
طرزمصرف پودراینوفولیکرف
- بارداری
- مصرف قرص مدروفم
سلام خسته نباشی من تنبلی تخمدان دارم خانوم دکتر برام مصرف قرص مدروفم زو تجویز کرده که از ۱۵ قاعدگی شبی ۲ عدد بخورم به مدت ۱۰شب میخواستم ببینم با اینکه پریود شدم دیروز میتونم این قرص رو بخورم یانه زودتر پریود شدم
- آمپول دکاپپتیل آیا عوارضی دارد؟
سلام
بنده خانم ۳۶ ساله هستم که به دلیل داشتن فیبروم زیاد و خونریزی های مکرر به دستور پزشک برای جلوگیری از رشد فیبروم یک عدد آمپول دکاپپتیل دور ۳/۷۵ تزریق کردم که بعد از سه هفته عوارض آن اعم از توسط قلب و گرگرفتگی و تعریق زیاد سراغم اومد و به توصیه پزشک آمپول دوم دکاپپتیل را نزدم. الآن برای خارج شدن از این وضعیت جسمانی دارویی هست که استفاده کنم؟
ممنون میشم که پاسخ بدید - بارداری
سلام وقت بخیر من ۵ هفته و ۴ روز هستم و پنج روز پیش که به خونریزی افتادم و سونو شدم فرمودند ساک بارداری چروکیده و هماتوم وسیع با این حال عدد بتا به صورت طبیعی بالا میرفت تا اینکه دیروز مجدد سونو شدم و فرمودند هماتوم نصف شده تقریبا و ساک بارداری مختصرا نامنظم قرار شده ده روز دیگه سونو بشم مجددا آیا شانسی برای حفظ جنین دارم؟


