Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درمان تخمدان پلی کلیستیک
سلام دختر من 18سال داره و پریودش نامنظمه سونو داده تخمدان پلی کلیستیک داره قبلا یک بار بامصرف قرص ال دی پریودش منظم شد .دوباره همون مشکل را پیدا کرده و دو ماه است پریود نشده .میخواستم بدونم قرص ال دی برای تنبلی و کیست بهتره یا سیپروترون کامپاند
- درموردپریود
سلام من مدت یک سال نیم اززیمان سزارین وبستن لوله م میگذرد ولی پریود ماهانه نشدم ودرددرقسمت بخیه سزارین دارم 38سال دارم
- حاملگی خارج رحم
سلام دکتر8هفته باردارم سرکلاژشکمی هستم ،چرا درد واژن دارم ؟
- کبد
سلام ۴ضایعه کوچک درپارانشیم کبدم دیده شده منظورشون ازاین ضایعه چیست خطری هم داره
- درموردسرکلاژشکمی
سلام خانم دکتر با سرکلاژ شکمی هم امکان فانل شدن هست اخه یکی از دوستان سرکلاژ شکمی هستن هفته ۱۸ تو سوتو ۱۱ میل فانل نوشتن
- پریود
سلام خانم دکتردختری مجردهستم یه مدته پریودام حجمش کمتر شده سونوگرافی و همه ازمایشات رو انجام دادم نرمال بود میشه راهنمایی کنین واینکه بگین برای زیادشدن پریودم چیکارکنم که ضرری نداشته باشه ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر من پریودی های نامنظمی دارم و میخوام باردار بشم آزمایش دادم پرولاکتین بالایی داشتم و به مدت سه ما کابرگولین مصرف کردم و بعد از اون دکتر برام سینال اف تجویز کرد اما با این حال بعد از دو دوره سینال اف باردار نشدم میتونم قرص ویتاگنوس مصرف کنم؟
- هاله سینه
باسلام من ۳۱ سالمه پسرمم ۳ سالشه یک ساله از شیر گرفتمش ولی هاله درو سینه چپم چند ساله بزرگتر از سینه راستم هست بچمم بیشتر از این سینه ام شیر میخورد به نظر شما هاله های دوسینه شبیه هم نباشه مسکلی داره؟
- ترشحات کم
من این ماه ترشحاتم خیلی کم شده آیا دلیلش میتونه عدم تخمک گذاری باشه؟ خیلی ممنون میشم جواب بدین
- زنان
سلام خانم دکتر من میوم و کیست آندومتیوز دارم و قصد بارداری دارم خونریزی بسیار شدید دارم در پریودی که با ترنسیداسید کنترل میکردم آیا الان که برای بارداری اقدام می کنم هم می تونم در پریودی مفنامیک و تدنسیداسید بخورم
- پاپ اسمیر
سلام بنده بواسیر دارم قبلا موقع دفع خونریزی جزئی داشتم و موقع رابطه جنسی از پشت خونریزی جزئی داشتم،از کجا بفهمم که زائده مشکل داری نیست؟و ارتباطی با hpvنداره؟ زائده هیچ دردی ندارد، سوال بعدی اینکه پاپ اسمیر ویروس hpv رو هم تشخیص میده؟ من تیرماه ۱۴۰۱ پاپ اسمیر انجام دادم، الان ۲۰ هفته باردارم بعد زایمان کی میتونم پاپ اسمیر انجام بدم و از سلامت رحمم مطمئن بشم؟ علایمی که داشتم قبل بارداری تاخیر در پریود بود و پریود نامنظم، ترشحات واژینال سفید داشتم، روزهای خونریزی پریودهام کم بودن، قبلا هم دو تا سقط داشتم هیچ علامتی واضحی ندارم فقط اون بواسیر دارم ، ولی درخصوص hpvنگران شدم چون چند سالی میشه پاپ اسمیر ندادم آخرین بار تیرماه ۱۴۰۱ بود،الانم باردارم و ترشحات آبکی سفید دارم.به نظرتون علایمی که از ابتدای سوال تا انتهای سوال عرض کردم طبیعی هستن؟
- سزارین
با سلام من هشت ماه پیش سزارین کردم حدود یک ماه محل بخیه جوشای بزرگ چرکی میزنه و خیلی درد میکنه چیکار باید بکنم به خاطر کرونا نیامدم مطب
- قرص و آمپول پروژسترون
سلام من بسیاراززدن آمپول میترسم ودکتربرای بازشدن قاعدگی آمپول پروژسترون تجویز کرده آیادرد یاعوارض هنگام تزریق وبعدازاون داره یاخیر؟وآیاقرص های پروژسترون تاثیر آمپول رو داره یا آمپول تاثیرش بیشتره؟
- خونریزی شدید در پریودی
سلام شبتون بخیر دکتر من ۱ هفته پریودم جلو افتاده یه دختر ۱۶ ماهه هم دارمکه شیرمیدم بهش امروز دومین روز پریودمه خیلی شدیده میتونم قرص ترنسید بخورم
- زخم کشاله ران
سلام کنارهای ران من در اثر گذاشتن پماد موبر زخم شدند الان یکماهه با وجود خوردن انتی بیوتیک و پماد ریکاور و پماد جنتومایسین هنوز قرمز و خارش داره دیابت هم دارم چکار کنم
- درد شدید بارداری
بعضی وقتاپهلومدرددمیگیره طوری که کمرم بیحس میشه اوایل بارداری ام این موضوع طبیعی؟
- من 14ساله هستم ب خاطر تنبیلی تخمدان قرص سیبل دادن روز پنجم قاعدگی سب روز کی بخورم منضور وفتشو نمیدونم هر روز چند تا بخورم
- هزینه لاپراسکوپی برای اندومتریوز
- رابطه
سلام. خانم دکتر من یک آقا هستم.شاید درست نباشه ک اینجا باشم ولی ی مشکلی برام پیش اومده ک شما میتونید کمکم کنید.. من حدود بیست روز پیش با یک خانمی رابطه داشتم.. و بعد رابطه ترس بارداری با پیشاب را داشتم.. دو روز بعد پیش آن خانم رفتم و به ایشان یک عدد قرص اورژانسی تنسی 1.5 میلی گرم دادم.. و ایشون گفت طبق تاریخ من باید 5 روز دیگر پریود بشم و قرص را خورد.. و بنج روز بعد.. یعنی شب پنجم پیام داد من پریود شدم.. من به ایشان شک دارم و برام سوال شده ک ایشان قرص اورژانسی خورد و چرا پریودش جابجا نشد و سرموقع پریود شد.. آیا امکان دارد قرص اورژانسی خورد و سر موقع پریود شد.. خانم دکتر آیا امکان دارد ایشان راست گفته باشد.. و از لحاظ علمی ممکن است
- سقط و بارداری مجدد
باسلام من ۳۶ سالمه بعد از ۲ سال ناباروری به روش iui باردار شدم که هفته ۱۲ متوجه شدم جنین در ۸ هفتگی ضربان نداشته و رشد نکرده و خود بخود سقط شد...به نظر شما کی میتونم دوباره برای بارداری اقدام کنم


