Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمر اسپرم چقدره
عمر اسپرم چقدره و عمر تخمک چقدره یعنی اگه کسی 18خرداد رابطه جنسی داشته باشد و دیگه نداشته باشه تا کی حدودا لقاح صورت می گیرد بیشترین میزان زمان که طول بکشه چندمه خرداد می باشد
- .
سلام خانم دکتر خسته نباشید من هیچ موقع در رابطه جنسی با همسرم ارضا نمیشم حتی وقتی که پیش نوازی هم داریم باید چیکار کنم؟
- سلام من در هفته نهم بترداری جنین در شکمم مرده بعد یک ماه متوجه شدم که زنده نیست وبعد از یک هفته خونریزی کردم حالا در هفته سوم هستم که بقایا دارم چکار کنم که بقایا دفع شود
حالا چکار کنم ایا برم کورتاژ ابعادش 15*12است
- بارداری
سلام ۳۹سالمه ..و دوساله که اقدام ب بارداری کردم ولی باردار نمیشم من حدود سه بار سقط عمد با قرص انجام دادم .ک آخریش ماله ۵ساله قبل بوده ،و اون دوتا حدود ۱۰ سال پیش .الان ممکنه دیگه باردار نشم لطفا کمکم کنید
- کیست سینه
من ۴۱ سال دارم و ۴-۵ سال هست که به علت فیبروکیستیک سونوی سینه انجام میدم. در آخرین سونو یکی از کیست ها بزرگ شده حدود ۴۵ میلیمتر آیا خطرناک هست؟چه اقدامی لازمه؟
- بارداری ناخواسته
سلام خانون دکتر خسته نباشید،خانوم دکتر من فعلا مجردم و قبلا ازدواج کردم با یک اقایی صیغه هستم یک بار یک هفته بعد از پریودم رابطه داشتیم و بصورت طبیعی جلوگیری کردیم و انزال خارج از بدنم بود و هم من هم اقا مطمئنیم که منی داخل بدنم تخلیه نشدهولی شنیدم پیشاب هم ممکنه باردارم کنه، میخواستم بدونم که چقدر احتمال داره با پیشاب باردار شده باشم چون اگر باردار شده باشم واقعا حیثیت و زندگی و همه چیزم به باد میره و نابود میشم ممنون از شما که با پاسخگوییتون رنج ما رو کم میکنید
- زنان
سلام.من ۲۴ ساعت پس از مصرف اورژانسی کواموکسی کلاو خوردم آیا اثر اورژانسی رو از بین میبره؟
- ترشحات بارداری
سلام من هفته ۷بارداری هستم رنگ ترشحاتم قهوه ای هست،هیچ درد یا علامت دیگه ای هم ندارم
- درد مقعدی موقع پریودی و سخت نشتن
- سونوگرافی رحم
سلام خانم دکتر در سونوگرافی من نوشته ضخامت آندومتر ۲/mmاست و نوشته دو کانون کلسیفیکاسیون ۲mmمنطبق بر کمپلکس آندومتریال مشهود است میشه بگید این یعنی چی
- واژن
سلام خانم دکتر وقتتون به خیر. ببخشید من احساس میکنم مورچه ای وارد واژنم شده،خیلی میترسم،چیکار باید بکنم؟
- عفونت
من دو روزه برا عفونت از پماد کلیندمایسین استفاده میکنم که پریود شدم آیا ادامه بدم یا قطع کنم استفاده از دارو را
- جنسیت
سلام خسته نباشید رزیم تعیین جنسیت هم دارید؟و اینکه درصد تعیین با رزیم چقدر هست؟ایا باید 3 ماه رزیم بگیریم یا فقط ماه اخر مهمه؟
- ایودی
سلام خدمت خانم دکتر عزیز ""دستگاه ایو دی از وضعیتش خارج شده وتصمیم به جابحایی ایودی دارم ,,میخواستم بدانم ایا امکانش هست بلا فاصله بعد از تخلیه ایودی همزمان ایودی جدید گذاشته شود ,,وایا حمتاجای گذاری وبرداشت ایودی باید در دوران پرید باشد؟ از اینکه صبورانه پاسخ گو سوالات هستید نهایت سپاسگزاری دارم🌸🌹
- درد جای بخیه سزارین بعد از دوماه
با سلام بعد از دو ماه از زایمانم جای بخیه هام یکدفه شروع به درد و تیر کشیدن شدید کرد .میخاستم بدونم دلیلش چه چیزهایی میتونه باشه؟؟؟ . اصلا چیز سنگین بلند نکردم .عفونت هم جای زخمم نداشته .
- غربالگری
با سلام و عرض ادب ..من غربالگری اول و دوم بارداری را انجام دادم سونوی آن تی کاملا سالم و ان تی ۱/۶ بود و سونو آنومالی هم به گفته دکتر همه چیز خوب بود و فقط کمی وزن جنین کم بود ..آزمایشات هردو غربالگری هم low risk بود ولی در آزمایش غربالگری دوم سندروم دان نزدیک مرز بود اما کم خطر و خود آزمایشگاه درخواست تست ترکیبی سکوئنشیال کرد ..که در این تست از من دیگر خون نگرفتند و همون غربالگری اول و دوم را با هم مقایسه کردند و جواب هم سندروم دان پرخطر در آمد ۱به ۶۲ و هم تریزومی ۱۸ پرخطر درآمد ۱به ۱۲۸ به نظر شما به کدام تست اطمینان بیشتری میشه کرد؟تست سکوئنشیال که پرخطر است یا غربالگریها که کم خطر است چند درصد احتمال دارد که جنین مشکل دار باشد ؟ سن بارداری هم از ۱۹ هفته گذشته و آمینوسنتز فقط میتونم انجام بدم که مطمئن بشم لطفا مثل همیشه صادقانه جواب دهید.
- سقط
سلام وقت بخیر بعد از سقط در اولین پریود سونو انجام دادم که ۴ سانت بقایا داشتم و کورتاژ شدم و متیل ارگونین مصرف کردم و مجدد سونو دادم که ۲ و نیم سانت بقایا داشتم که دکتر مدروکسی تجویز کردند و در روز ششم پریود سونو انجام دادم که متاسفانه بقایا داشتم ودر سونو نوشته بود که\"در سمت راست کاویته رحم منطقه میکس اکو حاوی کلسیفیکاسیون به ابعاد ۱۴*۲۵ م م دیده شده که در داپلر و اسکولار است و میتواند مطرح کننده بقایا و یا پولیپ جفتی باشد\" که دکتر تشخیص دادند باید هستروسکوپی بشم.آیا راه دارویی جز کورتاژ مجدد وجود نداره؟
- نازایی
سلام،تنبلی تخمدان دارم و با مصرف دارو هر ماه فولیکول غالب دارم ولی باردار نمیشم ،۳ سال قبل عمل سپتوم رحم هم انجام دادم گفتن رحمم الان نرماله،شوهرم هم سالمه،پس چرا باردار نمیشم؟؟؟ممکنه به خاطر عمل سپتوم باشه؟؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر ببخشید تو گزارش زده که لوله سمت چپم برداشته شده الان ۹ روز مونده به پریودم دلم درد میکنه کمرمم حالت تهوع دارم آیا ممکنه دوباره خارج رحمی باشه بخدا میترسم خیلی
- سرکلاژ غ
سلام خانم دکتر سرکلاژ شکمی به دوروش اینترنال و سگمان دوخته میشه یا کلا به یه روش دوخته میشه


