Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خسته نباشید من سه ماه زایمان کردم و شیر هم نمیدم موهام به شدت میریزه خیلی میریزه نمیدونم چیکار کنم مولتی ویتامین کلسیم و آهن هم میخورم ولی تاثیری نداره بنظر شما چیکار باید انجام بدم؟
- جواب سونوگرافی-بحرانی
خانم دکتر جان چندین ماه بصورت مداوم پریود بودم و قطع نمی شد بجز با قرض ال دی. سونو برام نوشتن نتیجه نوشته رحم بطول 88 م م و یدامترap41م م دارای شکل و اکوی میومتریال هتروژن است(ضخامت اندومتریال 2.3م م با نمای اکوژن) تصویر میوم بصورت ساب سروزال به دیامتر 17*12م م در فوندوس رحم مشهود است تصویر میکروسیست های متعدد در میومتر به همراه هتروژنیسیته میومتر و مرز ناواضح بین میومتر و اندومتر مطرح کننده درجاتی از آدنومیوز رویت می گردد تخمدان راست بهحجم 5.7 سی سی و تخمدان چپ به حجم3 سی سی دارای شکل و ابعاد و اکوی استرومال نرمال است خانم دکتر جان راهنمایی می فرمایید 43 سال سن دار
- علت خونریزی خفیف بعد از تزریق آمپول سوم واریوپپتیل چیست
سلام .من چند سالی هست که فیبروم دارم اول سایزشون از کوچیک تا نهایتا ۳۰ میلی بود ولی الان برام سونو زده بزرگترین ۱۸ میلی.ضخامت آندومترم هم ۱۳بود.تقریبا ۴۹ سالمه و خونریزی شدید دارم .که خرداد طولانی شد و دکتر ۳ آمپول واریوپپتیل برام تجویز کرد،۱۴ روز پس از تزریق دوز اول پریود شدم بسیار سنگین و ۹ روز طول کشید.۴ روز بعد از تزریق دوز دوم به مدت ۹ روز خونریری خیلیییی خفیف داشتم و دوباره ۴ روز بعد از تزریق دوز سوم خونریزی خفیف دارم ولی به نظرم از بلر قبل بیشتره.ولی اذیتم نمیکنه.این مشکلی نداره؟
- کیست
سلام خانم دکتر من ماه قبل لتروزول با آمپول سینال آف زدم این ماه پریود شدم دیگه خوب نشدم تا 8روز خونریزی داشتم بعدش لک بینی تا 12 روز بعد رفتم دکتر. ازم سونو گرفت گفت کیست درست کردی بخاطری ک محرک زیاد گرفتی بعد یه بسته ال دی داد گفت بخور یعنی این کیست با یه بسته ال دی رفع میشه چون من قبلاً کیست نداشتم
- کیست کلورویدپلوکوس
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون می آید؟
من رحمم را در آوردم و از کرم های مرطوب کننده واژینال استفاده می کنم بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون کمی می اید دلیل ان چیست؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من در دوران بارداری زود زود سرما میخوردم اواخر تقریبا ماهی یه بار سرما میخوردم بینیم همیشه کیپ بود الان پسرم هشت ماهشه اوایل شیر دهی نوک سینم رخم میشد مجبور بودم به بچم شیر بدم فکر کنم پسرم از شیرم میخورد سینم رخم بود خون از نوک سینم می اومد الان استرس دارم میگم ضرری واسه بچم نداشته؟ بچم بعد از واکسن 4 ماهگی سرما خورد اذیت شد الان چند تا لنف ریز پشت سر داره استرس دارم میگم مال نوک سینم نبوده ؟یا مال سرما خوردگیه؟لطفا راهنمایی کنید ممنون
- کوچکی رحم
سلام خسته نباشید من یک دختر ۲۵ساله ام که ۵ساله پریود نامنظم دارم والان سونو گرافی شدم و در سونوگرافی مشخص شده که رحمم کوچکتر از حد نرمال است آیا میتوانم باردار شوم و مشکلم قابل درمان است؟
- سلاچهار روز بعدش رابطه داشتم فقط چون مشکوک بودم پیش آب وارد واژن شده باشه چند ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم و الان نگرانم که قرص تاثیر میزاره یا نه که پریود بشم ؟
سلام پریودم ماه پیش ۵روز بود سه چهار روز بعدش رابطه داشتم و فقط مشکوک بودم پیش آب وارد واژن شده باشه چند ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم و الان نگرانم که قرص تاثیر میزاره یا نه ؟
- سونوگرافی
سلام دکتر میشه بهم بگیدمثانه باضخامت جداری نرمال حاوی اکوی شناورداخلی رویت شدتطبیق باعلائم بالینی و ازمایشگاهی یعنی چی
- نازایی
با سلام خدمت خانم دکتر خانم دکتر ی سوال خدمتتون داشتم.. من ۴۵ سالمه یک سال وچند ماهه ازدواج کردم فقط چند ماه اول عادت شدم یک ساله عادت ماهیانه نشدم قصد داشتم حامله بشم رفتم دکتر آزمایش دادن گفت یائسه شدی خانم دکتر در توانم هم نیست که کارهای هزینه دار انجام بدم خواهش می کنم خانم دکتر چکار کنم با این یائسگی زود رس دوست داشتم حداقل ی بچه داشتم
- زنان و زایمان
سلام من دوماه پیش مجبوربه استفاده یک قرص اورژانسی شدم که موقع پریودی لک بینی داشتم واین ماه پریود نشدم تست انجام دادم باردارنیستم میشه بگید دلیل چی میتونه باشه
- خونریزی های خارج از دوره قاعدگی
با سلام و خسته نباشید من 38 سالمه و مجرد هستم حدود 10 سالیه درگیر کیست اندومتریوز هستم و یک تخمدان هم به این علت از دست داده ام الان تخمدان چپم درگیر این کیست هست و کیستم حدود 7سانته ولی مشکل اصلی من بین دو قاعدگی خونریزی دارم و پاک نمی شم سونوگرافی گرفتم تشخیص پولیپ آندومتر علاوه بر کیست تخمدان بهم دادند به نظرتون چه درمانی واسه این دو تا مشکل وجود داره ممنون
- بارداری
سلام من چهار بار سزارین شدم سزارین اولم ۱۳سال قبل بود دومی ۱۰سال قبل سومی ۶سال قبل و چهارمی ۴سال قبل الان هم باردارم دلم میخواد طبیعی زایمان کنم همه سونوهام نورماله امکانش هست یا خیر میشه لطفا پاسخ بدهید
- فیبروم رحمی
سلام.بنده یک فیبروم ساب سروز خلفی با قطر ۳۲میلیمتر و یک فیبروم ۷۹میلمیتری اینترامورال در مرکز رحم دارم و۵فیبروم کوچک تر که اندازه آ ن در سو نو مشخص نشده است.فیبرومها در مرکز رحم ودر مجاورت همدیگر هستند.آ یا امکان برداشتن فیبروم با حفظ رحم وجود دارد؟؟ابعاد رحم ۱۵۰در۹۲در۱۳۸است.۴۰ساله ومجرد
- سلول پیش سرطانی
سلام.مامان من ۴۹ سالشه و حدود ۴ ماه دیگه وارد ۵۰ سال میشه.۳ ۴ سال پیش زانوش عفونت کرد و جراحی شد. الان رفته دکتر زنان بهش گفته باید بیاد نمونه برداری بشه چون یک نوع ویروس ناحیه تناسلی داره که ممکنه باعث تغییر شکل سلول ها شده باشند.یعنی همون سلول های پیش سرطانی. مامان من دیابت کنترل شده هم داره. من جهت نگرانی خودم میپرسم.چقدر احتمال اینکه این سلول های پیش سرطانی تبدیل به سلول های سرطانی بشن وجود داره؟
- سلام خسته نباشید تو سونوگرافی من نوشته تخمدان راست 13سی سی و تخمدان چپ با حجم 12 سی سی می باشد هر دو تخمدان بزرگتر از حد نرمال بوده و حاوی فولیکول های کوچک متعدد پریفرال می باشند که مطرح کننده PCOD است یعنی چی
- سوال مهم
ببخشید خانم دکتر آیا امکان داره تشخیصی باشه برای اینکه که پرده بکارت در اثر رابطه از بین نرفته و چیز دیگه ای بوده من استرس دارم رابطه نداشتم ولی خود ارضایی در بچگی میکردم بدون این که اصلا بدونم چیه ؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید خدا خیرتون بده
- زنان
بتا خیلی بالا بعد سقط نشانه ی چیست سرطانی هست اگر خیلی بالا بره
- تست بارداری
سلام من قبل موعد پریودیم ۳تا تست گرفتم ومنفی بودن آخریشون در روز ۲۶ سیکلم گرفتمش دوره ام ۲۸روزس آیا باردارنیستم با این وجود


